Nowoczesne rozwiązania intralogistyczne z elektrorolką Lenze

| Prezentacje firmowe PLC, HMI, Oprogramowanie

Firma Lenze wprowadza na rynek sterowaną analogowo elektrorolkę o450 MDR z wbudowanym silnikiem własnej produkcji. Jest to innowacyjne rozwiązanie, zaprojektowane przez inżynierów Lenze, które może zrewolucjonizować systemy przenośnikowe, poprawiając wydajność i zwiększając oszczędność energii.

Nowoczesne rozwiązania intralogistyczne z elektrorolką Lenze

Moc, energooszczędność i elastyczność

Elektrorolka Lenze o450 MDr wyróżnia się na tle innych dostępnych na rynku rolek dzięki swoim zaawansowanym cechom. Jest napędzana bezpośrednio przez silnik bezszczotkowy z magnesami trwałymi. To rozwiązanie pozwala na uzyskanie dużego momentu obrotowego przy niskich prędkościach, podobnie jak w przypadku konwencjonalnego motoreduktora. Jednocześnie zachowane są wysoka dynamika i wydajność, dzięki precyzyjnemu sterowaniu prędkością.

Wyeliminowanie przekładni i zastosowanie bezpośredniego napędu silnikiem oferuje wiele korzyści. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Zwiększona moc – rolka napędowa osiąga moc wyjściową 57 W przy 24 V oraz 115 W przy 48 V. To ponad dwukrotnie więcej niż porównywalne elektrorolki dostępne na rynku.

Energooszczędność – rolka z napędem Lenze spełnia wymogi klas sprawności IE7-IE9 w zależności od prędkości. To oznacza, że klient może zaoszczędzić nawet do 30% energii w porównaniu z konwencjonalnymi systemami. Przykładowo, w centrum logistycznym z 20 km linii przenośników i 20 tys. rolek napędzanych silnikiem Lenze możliwe byłoby zaoszczędzenie do 335 MWh energii elektrycznej lub 145 t CO2.

Cicha praca – silnik z zewnętrznym rotorem sprawia, że rolka pracuje bardzo cicho. Brak ruchomych części poza łożyskami eliminuje typowe odgłosy przekładni.

Elastyczność – rolka działa przy napięciu 24 lub 48 V, co ułatwia instalację, konserwację i wymianę.

Optymalizacja i redukcja wariantów – pojedynczy wariant obejmuje wszystkie prędkości i momenty obrotowe, co upraszcza zarządzanie i redukuje liczbę wariantów.

Zaawansowana elektronika – elektronika zasilająca jest zintegrowana w rolce, co ułatwia obsługę i zapewnia spójność systemu.

 
Rys. 1. Jeden moduł sterujący, np. G20 firmy Pepperl+Fuchs, może napędzać do czterech elektrorolek

Wszechstronne rozwiązanie dla systemów przenośnikowych

Elektrorolka Lenze może działać z dowolną kartą sterującą, zasilaną napięciem 24 lub 48 VDC i dającą sygnał analogowy 0‒10 V do sterowania prędkością. To sprawia, że stanowi wszechstronne rozwiązanie w różnych aplikacjach. Ze względu na zintegrowaną elektronikę zasilającą zbędne są karty sterujące z wbudowanym zasilaniem.

Model o450 MDr można bezpośrednio zintegrować z istniejącymi systemami przenośników. Ułatwia to modernizację i poprawia elastyczność działania.

Lenze proponuje też różne powłoki i sposoby przeniesienia napędu, aby dostosować rolkę do indywidualnych potrzeb klienta.

Rolka oferuje pełny nominalny moment obrotowy, co jest korzystne przy przyspieszaniu transportowanych towarów. Może ona przenosić ładunki o masie do 30 kg.

Elektrorolka Lenze w magazynach i centrach dystrybucyjnych

Rolka napędowa Lenze pozwala na dokładne dostosowanie systemu przenośnikowego do indywidualnych potrzeb. Dzięki niej można zoptymalizować przepływ towarów, minimalizując straty czasu i energii. Sprawdzi się w różnych rodzajach przenośników, takich jak rolkowe, taśmowe, akumulacyjne, sortujące i poprzeczne. Oznacza to, że model o450 MDr można wykorzystać w wielu różnych aplikacjach. Zapewnia on też płynną pracę i umożliwia szybkie zmiany kierunku ruchu. To ważne, zwłaszcza w dynamicznych środowiskach magazynowych.

Ze względu na zróżnicowane zalety elektrorolki Lenze warto wziąć ją pod uwagę przy projektowaniu nowoczesnych magazynów i centrów dystrybucyjnych.

 

Lenze
www.lenze.com