Ślimakowe dźwigniki śrubowe MJ/BJ firmy GROB
11 grup wielkości ślimakowych podnośników śrubowych z wysuwaną śrubą lub ruchomą nakrętką. Max. obciążenia w zakresie 250 kg – 50 ton. Max. siły podnoszenia w zakresie 2,5 – 500 kN.
11 grup wielkości ślimakowych podnośników śrubowych z wysuwaną śrubą (liniowy ruch podnoszący) lub ruchomą nakrętką jezdną. Wrzeciono jest prowadzone przez obudowę ślimakowej przekładni śrubowej. Max. obciążenia w zakresie 250 kg – 50 ton. Max. siły podnoszenia w zakresie 2,5 – 500 kN. Większe rozmiary na zapytanie.
Właściwości ślimakowych przekładni śrubowych MJ/BJ:- Seria dźwigników śrubowych MJ/BJ o sześciennym kształcie obudowy łączy koncepcję przemiany ruchu obrotowego na ruchu osiowy posuwisto-zwrotny
- Dwa rodzaje wykonania przekładni śrubowych: z wysuwaną śrubą lub z ruchomą nakrętką jezdną
- Przekładnie standardowo wyposażone są w wrzeciono z gwintem trapezowym wykonane z C35 lub C45.
- Gładka sześcienna obudowa gotowa do montażu z każdej strony
- Wszystkie podnośniki śrubowe GROB są standardowo wyposażone we wskaźnik temperatury (+80°C)
- Przekładnie fabrycznie wypełnione są smarem.
- Zaletą konstrukcji ślimakowego podnośnika śrubowego jest minimalizacja wymaganych komponentów przy jednoczesnej maksymalizacji skuteczności tych części. W ten sposób stosunkowo duże siły podnoszenia i regulacji mogą być realizowane na najmniejszej przestrzeni, co oznacza, że współdziałanie przekładni ślimakowej jako elementu napędowego z solidnym gwintowanym wrzecionem z gwintem trapezowym jako wyjściem oznacza, że tylko trzy istotne elementy są wymagane jako elementy zasilania i przenoszenia mocy.
- Stabilna obudowa przekładni śrubowej ze zintegrowanym łożyskiem osiowo-promieniowym i dodatkowym prowadzeniem wrzeciona.
- AS (zabezpieczenie przed obrotem śruby),
- VS (zabezpieczenie przed skręceniem z kwadratową rurką ochronną),
- SFM (nakrętka zabezpieczająca przed wykręceniem)
- ES – wyłączniki krańcowe,
- FB – osłona mieszkowa śruby,
- SF -osłona spiralna śruby,
- BL – łapy montażowe,
- KP – płyta kardana,
- SFK – obrotowe łapy do płyty kardana,
- Nowość: przegub kardana z adapterem czopowym,
- KAD/KAN – adapter kardana dla nakrętki ruchomej po śrubie,
- MKS/MKN – wspornik nakrętki ruchomej po śrubie,
- GX/GXZ – elastyczny wał dystansowy ze sprzęgłami kłowymi,
- ALRP – aluminiowy wał dystansowy ze sprzęgłami kłowymi,
- VR – dystansowy wał kardana ze sprzęgłami kłowymi,
- Podpory wałów dystansowych łożyskowane DIN736,
- RP – sprzęgła kłowe,
- MG – adaptery silnik,
- HR – pokrętła ręczne,
- przekładnie kątowe wielowałowe,
- silniki elektryczne z hamulcami, wentylatorami, enkoderami, z termistorami.
- wykonania antykorozyjne,
- wykonania obudowy ze stali nierdzewnej V2A/V4A,
- wykonania przeciw wybuchowe Ex dla stref zagrożonych wybuchem
- możliwe są inne rodzaje smarowania przekładni śrubowych np. olejem
- KGT – Śruba kulowa
- GRT – Napęd śrubowy z rolką gwintowaną
- WGT – Napęd śrubowy z pierścieniem tocznym
- RPTS – Walcowana precyzyjna śruba pociągowa
- WTS – Śruba pociągowa kręcona z końcówką szczytową
- FP – płyta kołnierzowa,
- FPL – łożyskowana płyta kołnierzowa
- GE – wał gwintowany
- GK – głowica przegubu męskiego
- GS – głowica przegubu widełkowego
- KGK – głowica przegubu kulowego w wersji A i B
- Z – pełny gładki wał