Wszystkie hamulce tarczowe VET-...HLT załącza się sprężynowo, a luzuje w sposób po prostu nie inny niż elektromagnetycznie. Przeznaczone są z założenia do redukcji ruchu obrotowego - zazwyczaj tego, który jest związany z wałem silnika, bezpośrednio po tym, gdy odłączane jest zasilanie. Jako wartość domyślna napięcia zasilania przyjmowane jest zwykle 24 V - jednak na specjalnie życzenie klienta wartość tą można zmienić na taką, która jest bardziej dopasowana do jego potrzeb, czy też dokładniej do potrzeb aplikacji, które są jego autorstwa.
Występujące w hamulcach tarczowych VET-…HLT powierzchnie zewnętrzne zabezpieczone są na całej długości warstwą cynku (dotyczy korozji), podczas kiedy okładziny cierne w tych hamulcach wytwarzane są ze specjalistycznego materiału bezazbestowego. Przewidziane do pracy na sucho hamulce VET-…HLT są dogodną propozycją dla szerokiej gamy silników elektrycznych, przy czym w trakcie eksploatacji konieczna jest okresowa kontrola szczeliny S - rozszerzenie tej szczeliny o 100% warunkuje bowiem nieprawidłową pracę hamulców, w związku z czym należy ją regulować, dopóki nie zostanie osiągnięta wartość znamionowa. Z kolei w celu zabezpieczenia zintegrowanej cewki przed przebiciami należy wykorzystać człon gaszący w postaci: równolegle podłączonego rezystora o rezystancji około 10 razy wyższej od impedancji cewki, diody półprzewodnikowej, albo rezystora oraz przytoczonej diody jednocześnie.
Więcej na: fumo.com.pl