Już wiele lat temu silniki SynRM zdobyły przewagę nad silnikami indukcyjnymi oraz silnikami z magnesami trwałymi. Za sprawą wysoce przemyślanej konstrukcji, gwarantowana jest przede wszystkim wysoka sprawność z dostateczną niezawodnością - nie mają bowiem zastosowania klasyczne uzwojenia w wirniku, a zamiast nich używane są spakietowane blachy ze specjalnie wyciętymi szczelinami, przy zachowaniu tego samego stojana, co w klasycznych silnikach.
Podobnie jak w przypadku silników z magnesami trwałymi, dla obsługi silników SynRM przewiduje się stosowanie szerokiej gamy przemienników częstotliwości. Ze względu na brak wymagających w konserwacji części, nie trzeba posiadać specjalistycznych rozwiązań i narzędzi. Nie ma również wysokiego zapotrzebowania na prąd magnesujący w wirniku, dzięki czemu silniki SynRM mogą na dobrą sprawę działać w niższej temperaturze - mniej ciepła jest przenoszone do samego silnika, a także do łożysk.
Najważniejsze cechy:
Więcej na: new.abb.com