Programowanie mikrokontrolerów z rdzeniem ARM Coretex-M3
| SzkolenieTermin: 27 lipca
Miejsce: Warszawa
Tematy zajęć:
1. Budowa rdzenia mikrokontrolera z rodziny ARM Coretex-M3
- charakterystyka architektury RISC
- tryby ochrony procesora i ich wykorzystanie
- wyjątki i ich obsługa w rdzeniu zgodnym ze specyfikacją ARM Coretex-M3
- instrukcje asemblera ARM
- tryb Thumb-2 i jego obsługa
2. Zarządzanie energią
- obsługa zarządzania energią w ARM Coretex-M3
- szacowanie poboru energii
- obsługa powrotu z trybów oszczędzania energii
3. Przegląd IDE i środowisk deweloperskich
- dostępne IDE
- rodzaje narzędzi do budowy oprogramowania
4. Integracja środowisk uruchomieniowego i IDE
5. JTAG, programatory i emulatory
- rodzaje interfejsów dostępowych
- śledzenie wykonywania programu z poziomu interfejsu JTAG
6. Programowanie niskopoziomowe
- instrukcje asemblera
- tryby adresowania
- wykonywanie warunkowe
- buforowanie i dostęp do zasobów
7. Akwizycja danych zewnętrznych
- porty wejścia - wyjścia ogólnego przeznaczenia (GPIO)
8. Dane i algorytmy
- formaty danych
- filtrowanie i obróbka danych
- gospodarowanie zasobami mikrokontrolera
9. Start systemu
- Boot loader własny i dostarczany
- inicjalizacja komponentów systemu
10. Pamięć jej rodzaje i obsługa
- architektura dostępu do pamięci
- pamięć zewnętrzna i wewnętrzna
- podsystem DMA
11. Układy liczników
- układy licznikowe
- współpraca modułów licznikowych i przerwań
12. Transmisja szeregowa
- rodzaje transmisji szeregowej
- obsługa układów transmisji szeregowej
- interfejs USB
13. Obróbka danych analogowych
- przetwornik A/C (ADC)
14. Budowanie oprogramowania
- kompilacja i konsolidacja
- procedury wbudowane w języku asembler i wywoływanie procedur zewnętrznych
- asembler GNU
- specyficzne aspekty budowy oprogramowania dla mikrokontrolerów
15. Biblioteki zewnętrzne
- przydatne procedury i wewnętrzne zależności
- parametryzowanie wywołań
16. Sekcje programu
- inicjowanie obiektów i ich destrukcja
- kontrola wykorzystywanych zasobów
17. Programowanie obiektowe w mikrokontrolerach
- obiektowy model programowania
- kontrola intelektualna złożonego projektu
18. Sterowanie zdarzeniowe w języku C++
- obsługa sytuacji wyjątkowych
- programowanie defensywne
19. Wzorce projektowe i szablony w praktyce programisty
Więcej informacji: www.altkom.pl