Plastik i aluminium - nowe zespoły śrub napędowych trzykrotnie lżejsze niż opcje ze stali nierdzewnej
| TechnikaZredukuj znacząco ciężar, używając śrub napędowych systemu dryspin wykonanych z twardo anodowanego aluminium
Specjalista w dziedzinie tworzyw sztucznych w ruchu, firma igus, połączyła swoje trybologicznie zoptymalizowane nakrętki śrub napędowych ze śrubami napędowymi z twardo anodowanego aluminium. System dryspin z asymetryczną geometrią śruby napędowej nie tylko może być obsługiwany bez smarowania i konserwacji, ale również oszczędza ponad 60%ciężaru.
Zestawy śrub napędowych systemu dryspin, produkcji igus, charakteryzuje specjalna asymetryczna geometria śruby napędowej, która w ciągłej pracy zapewnia pięciokrotnie wyższą żywotność niż konwencjonalne rozwiązania. W zakresie średnic śrub od sześciu do 20 milimetrów możliwa jest cicha praca i niski poziom drgań, nawet w ograniczonych przestrzeniach. igus rozwija technologię dryspin i obecnie oferuje zespoły śruby napędowej z aluminiowymi śrubami, które są kilkakrotnie lżejsze od śrub pociągowych ze stali nierdzewnej.
DLA DŁUGIEJ ŻYWOTNOŚCI I PŁYNNEGO DZIAŁANIA
"Aluminium jest nie tylko bardzo lekkie i odporne na korozję, ale również osiąga bardzo wysoką odporność na zużycie i niski współczynnik tarcia dzięki twardemu anodowaniu", podkreśla Stefan Niermann, menedżer techniki liniowej drylin i napędów w firmie igus. "W połączeniu z geometrią i zoptymalizowanymi kątami prowadzącymi, wydajność śruby napędowej może być dodatkowo zwiększona, a wymagana moc napędu może być zredukowana".
Zestaw śruby napędowej jest bezobsługowy przez cały okres jego użytkowania, jeśli jest połączony z nakrętkami wykonanymi z wysoce wydajnego plastiku firmy igus, który nie wymaga smarowania. Z tego powodu wykonana z aluminium śruba napędowa systemu dryspin może mieć różnorodne zastosowania. Nawet gdy stawiane są skrajne wymagania dotyczące czystości i higieny, jak w przemyśle lotniczym, medycznym lub w technologiach przetwórstwa żywności.
Z materiałem dopasowanym do doboru nakrętki spośród czterech dostępnych materiałów, takich jak zgodny z FDA iglidur A180 lub iglidur J350 do pracy w wysokich temperaturach, zespoły śrub napędowych systemu dryspin są niezawodnym i ekonomicznym rozwiązaniem dla wielu sektorów, takich jak drukarki, maszyny napełniające lub wyposażenie laboratoryjne.
Użytkownik może wybierać między gwintami prawymi i lewymi, pomiędzy nakrętkami śrub napędowych z kołnierzem i bez kołnierza oraz dodatkowymi opcjami, takimi jak nakrętki bezluzowe. Używając praktycznych narzędzi online na stronie igus, można wybrać odpowiedni zespół śruby napędowej, obliczyć żywotność i zamówić natychmiast za pomocą kilku kliknięć. Wszystkie rozmiary gwintu wcześniej dostępne ze stali nierdzewnej są obecnie dostępne w tej opcji z wytrzymałego "lekkiego" metalu.
Fotografia tytułowa: Kombinacja redukcji ciężaru: twardo anodowana, lekka śruba napędowa z samosmarowymi i niewymagającymi konserwacji nakrętkami z trybopolimerów
igus
www.igus.pl