W pełni automatyczny transport wyrobów przy udziale systemu platform oraz AGV by Myzer

Największym wyzwaniem przy organizacji transportu surowców oraz wyrobów gotowych z udziałem AGV stało się zorganizowanie tego w taki sposób, aby człowiek nie był potrzebny przy wykonywaniu ani jednej operacji.

Posłuchaj
00:00

Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ za każdym razem napotykamy na wiele przeszkód, m.in.:

  • źle zorganizowany layout który, już nie pasuje do nowych założeń dostawy,
  • narzędzia i metody, których używamy obecnie, nie są dostosowane do automatycznego transportu (wózki, platformy, regały, itd., itp.),
  • pojemniki, opakowania, skrzynie, palety i inne elementy wyposażenia nigdy nie były dostosowane do transportu na przenośnikach rolkowych, łańcuchowych,
  • waga surowca czy wyrobu gotowego oraz ilość dostarczana w cyklu materiału,
  • wysokości, na jakich dostarczany materiał miałby się znaleźć,
  • drogi transportowe (jednokierunkowe lub zbyt wąskie),
  • zbyt duży ruch na drodze przejazdu AGV.

W marcowym wydaniu APA pierwszy artykuł poświeciliśmy ogólnym zagadnieniem dotyczącym wdrożenia AGV w pełnym procesie z obietnicą, że w następnych artykułach szerzej opiszemy poszczególne problemy. Zadaliśmy wtedy pytanie: "Jak nie zostać w tyle i uczyć się od najlepszych w branży?"

SYSTEM PLATFORM

Chcemy dzielić się z Państwem naszym już 15 letnim doświadczeniem i opisać w tym artykule jeden z systemów wynalezionych oraz rozwiniętych przez nas o nazwie "System Platform". Służy on do w pełni automatycznego załadunku i rozładunku jednostek paletowych czy opakowań metalowych – zarówno w obszarze magazynu, jak i hali produkcyjnej. System ten został stworzony na potrzeby transportu wyrobu gotowego z obszaru produkcji na magazyn oraz dostawy pustych opakowań. Zdajemy sobie sprawę, że nie rozwiązuje on wszystkich problemów we wszystkich zakładach produkcyjnych, ma bowiem swoje ograniczenia:

  • wymaga sporo miejsca na produkcji
  • gabaryty platformy, –wymaga wyznaczenia stref załadunku i rozładunku na magazynie, – organizacji sposobu dostawy pustych opakowań.

Natomiast jego główną zaletą jest bezobsługowy transport opakowań: magazyn->produkcja, produkcja->magazyn.

Bardzo ważnym aspektem wdrożenia systemów automatycznego transportu jest bezpieczeństwo i higiena pracy pracowników. Ma to szczególne znaczenie przy transporcie ciężkich ładunków, gdzie normy oraz przepisy nakładają spore ograniczenia dotyczące ręcznych prac transportowych.

ZASADA DZIAŁANIA

Puste opakowania ładowane są z automatycznego regału lub wózkiem widłowym na automatyczne wagoniki nieścinające zakrętów wyposażone w system SAWS – wszystkie koła sterowane dyszlem (rys. 1). Następnie są one transportowane przy pomocy AGV i dostarczane do platformy (rys. 2).

 
Rys. 1
 
Rys. 2

W zależności od obsługiwanych opakowań platforma może być w pełni automatyczna lub półautomatyczna - rola operatora sprowadza się wtedy tylko do obsługi panelu sterowania oraz przepchnięcia po rolkach pustego opakowania na miejsce, w którym będzie ono napełniane wyprodukowanymi elementami. W obrębie platformy zastosowano opatentowany system podajników łańcuchowych, rolkowych oraz system unoszenia i opuszczania transportowanego pojemnika lub palety. Konstrukcja pozwala na zapełnienie wszystkich czterech pól platformy co zapobiega przestojom związanym z oczekiwaniem wymianę opakowań (puste/pełne). Część platformy po stronie operatora ma możliwość opuszczania się oraz podnoszenia do potrzebnej wysokości dzięki czemu operator zawsze będzie pracował ergonomicznie.

AGV zostawia puste opakowanie i odbiera pełne w trybie automatycznym (rys. 3).

 
Rys. 3

Cały proces odbywa się płynnie, zaś system może pracować przez trzy zmiany w trybie pracy ciągłej. AGV wyposażony jest w stykowy system ładowania baterii – nie ma potrzeby ich ręcznej wymiany. Jeden wagonik może transportować ładunek do 1000 kg, a AGV ma siłę uciągu ładunków do 3000 kg.

Wdrożenie automatycznego systemu transportu pozwala zoptymalizować proces logistyczny, a co za tym idzie oszczędzić czas i zdrowie pracowników, a przy okazji zwiększyć bezpieczeństwo, które zawsze powinno być priorytetem.

Istotnym tematem przed podjęciem decyzji o wdrożeniu są oczywiście kwestie finansowe tzn. kiedy zwróci się inwestycja?

Odpowiedzi na te, a także wiele innych pytań z chęcią udzielą nasi specjaliści. Zapraszamy do bezpośredniej dyskusji podczas wizyty w Państwa zakładzie. Dziękujemy za uwagę.

 

Artur Myziak, CEO Myzer

Myzer
www.myzer.pl

Zobacz więcej w kategorii: Technika
Bezpieczeństwo
Wyłącznik nadprądowy – jak działa, do czego służy i jak go dobrać?
Zasilanie, aparatura nn
Wyłącznik, rozłącznik, odłącznik - różnice i zastosowania wyjaśnione krok po kroku
Bezpieczeństwo
Zabezpieczenia przeciwprzepięciowe - jak działają i jak je dobrać do instalacji?
Obudowy, złącza, komponenty
Zarządzanie okablowaniem robotów przemysłowych
Zasilanie, aparatura nn
Wymienniki ciepła
Obudowy, złącza, komponenty
Łożyska kulkowe - stalowe, ceramiczne czy z tworzywa sztucznego?
Zobacz więcej z tagiem: Roboty
Prezentacje firmowe
Rozwój robotyzacji w zastosowaniach heavy-duty - precyzja przy dużych obciążeniach
Gospodarka
Robot-surogatka: technologiczna rewolucja czy etyczna bomba?
Gospodarka
Infineon rozwija roboty humanoidalne, wykorzystując technologię firmy Nvidia

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów