Bosch oferuje nowe rozwiązanie w zakresie automatyki układu jezdnego

Najwyższa możliwa siła uciągu w trudnych warunkach przy jednoczesnym zachowaniu optymalnej efektywności energetycznej są często wzajemnie sprzecznymi celami podczas projektowania lub zakupu pojazdu dla służb miejskich czy maszyny roboczej z niezależnym napędem kół. Bosch Rexroth wprowadza rozwiązanie Wysokowydajnej Kontroli Trakcji z zastosowaniem hydrostatycznego napędu układu jezdnego, które zapewnia realizację obu tych wymagań.

Posłuchaj
00:00

Sprawność energetyczna automatyki układu jezdnego HET (High Efficiency Traction) wynika między innymi z faktu, że napęd na wszystkie koła aktywowany jest, w razie potrzeby, całkowicie automatycznie, bez żadnego działania podejmowanego przez kierowcę. Wysokowydajna Kontrola Trakcji zapewnia niezawodną i pewną reakcję na dowolne ukształtowanie terenu i pozwala zaoszczędzić znaczną ilość energii w porównaniu z napędem na wszystkie koła, realizowanym przez cały czas jazdy.

W mniej trudnym terenie lub podczas jazdy po drodze koła zamocowane na osi napędowej zapewniają na ogół wystarczająca siłę uciągu. Wielotłokowe hydrauliczne silniki promieniowe zamontowane na drugiej osi pracują wtedy po prostu na biegu jałowym. Tylko dwa stale napędzane silniki hydrauliczne typu MCR przenoszą moc z silnika spalinowego.

Jednak poślizg występuje nie tylko wtedy, gdy koło wiruje bez styczności z podłożem. Z powodu odkształcania opon poślizg w zasadzie istnieje zawsze, w różnym stopniu. Układ HET firmy Bosch całkowicie eliminuje pogorszenie sprawności maszyny. W specjalnie opracowanym bloku zaworów nie ma żadnych czujników ani elektronicznych elementów sterowniczych. Układ ma kompaktową budowę a rozwiązanie typu plug-and-play pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze związane z montażem orurowania.

Oprócz bloku zaworów w skład systemu wchodzą sprawdzone standardowe elementy składowe, jak np. pompy wielotłokowe typu A4VG lub A10VG, a także silniki hydrauliczne MCR ze stałą lub zmienną chłonnością. To wszystko powoduje, że system HET jest niezwykle elastycznym rozwiązaniem i może być stosowany w wielu rozmaitych typach pojazdów dla służb miejskich, mini-wywrotek oraz niewielkich ładowarek. System jest tak zaprojektowany, aby spełniał możliwie najszerszy wachlarz wymagań i zapewniał wymaganą prędkość pojazdu oraz oszczędność miejsca instalacji.

źródło: Bosch

Powiązane treści
Bosch Automotive Aftermarket otwiera nową fabrykę w Chinach
100 lat alternatorów firmy Bosch
Bosch oferuje serwis układów napędowych Hägglunds
Szybko i lekko na dalsze odległości - nowy system przemieszczeń liniowych Bosch Rexroth
Rozmowa z Jerzym Jaworskim, kierownikiem Działu Automatyzacji Przemysłu w Bosch Rexroth
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie, aparatura nn
Nowa linia elektroenergetyczna PSE
Komunikacja
Nowy system łączności Enei
Aktualności
Rozbudowa zakładu w Mławie
Obudowy, złącza, komponenty
TraceParts i Leo AI przedefiniują wyszukiwanie części do projektów
Zasilanie, aparatura nn
PGE buduje magazyn energii
Aktualności
Niedobór infrastruktury magazynowej w Europie przekracza wartość 150 mld euro

Fiix – system CMMS do cyfrowego zarządzania utrzymaniem ruchu w każdym środowisku przemysłowym

Systemy CMMS wciąż są kojarzone z rozwiązaniami dedykowanymi wyłącznie największym zakładom przemysłowym. Tymczasem wyzwania związane z zarządzaniem utrzymaniem ruchu występują również w mniejszych przedsiębiorstwach, dysponujących zaledwie kilkoma maszynami.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów