100 lat alternatorów firmy Bosch

Pierwszą prądnicę z regulatorem napięcia dla pojazdów mechanicznych Bosch wprowadził na rynek 100 lat temu. Urządzenie, współcześnie nazywane alternatorem, miało być na początku źródłem energii dla elektrycznych reflektorów, a stało się fundamentem dla funkcji elektrycznych w samochodach. Pierwsze prądnice dysponowały prądem o wartości 4 amperów. Najnowsze alternatory Bosch dla samochodów osobowych - Power Density Line - generują prąd maksymalny od 130 do 250 amperów.

Posłuchaj
00:00

Oprócz reflektorów, w pojazdach szybko pojawiły się inne odbiorniki elektryczne, np. elektryczny rozrusznik (1914 r.) i pierwszy elektryczny napęd dla wycieraczek (1926 r.). Obecnie produkowane alternatory dostarczają prąd do wielu Historia alternatorów BoschDo 1913 r. firma Bosch produkowała niemal wyłącznie układy zapłonowe. Jednostronna strategia była dla przedsiębiorstwa ryzykowna. Rynek motoryzacyjny rozwijał się bardzo dynamicznie, a do codziennego użytku samochody potrzebowały bezpiecznego i niezawodnego oświetlenia. Bosch dostrzegł w tym szansę i w 1913 r. rozpoczął seryjną produkcję oświetlenia samochodów pod nazwą "Bosch-Licht". Pakiet do indywidualnego montażu składał się z dwóch reflektorów, prądnicy, akumulatora oraz regulatora napięcia. Prądnica miała tylko jedno zadanie: dostarczyć prąd do akumulatora, z którego zasilane były reflektory.

Oprócz kompleksowego programu alternatorów dla samochodów osobowych i użytkowych, Bosch oferuje wiele innych silników elektrycznych: od małych napędów do regulacji foteli i zamykania szyb, aż po wydajne silniki elektryczne do samochodów hybrydowych i elektrycznych, które z jednej strony wytwarzają prąd, ale także są źródłem siły napędowej.

źródło: Bosch

Powiązane treści
Trwa III edycja Akademii Wynalazców im. Roberta Boscha
Bosch Automotive Aftermarket otwiera nową fabrykę w Chinach
Bosch oferuje nowe rozwiązanie w zakresie automatyki układu jezdnego
We Wrocławiu produkowany jest hybrydowy Volvo 7700
W Europie przybędzie stacji ładowania pojazdów elektrycznych
Daimler i Bosch będą wspólnie produkować silniki
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Robotyka humanoidalna pod presją: AI napędza inwestycje szybciej niż realne wdrożenia
PLC, HMI, Oprogramowanie
Dassault Systèmes oferuje SOLIDWORKS 2026
Silniki i napędy
BIBUS MENOS na obchodach 20-lecia SECOH w Chinach: partnerstwo oparte na innowacjach i jakości
Przemysł 4.0
ABB otwiera nowe biuro w Poznaniu. Firma chce wesprzeć transformację energetyczną i automatyzację w regionie
Przemysł 4.0
Technologie submilimetrowe dla najbardziej wymagających sektorów przemysłu
Roboty
Teradyne Robotics otwiera nowe centrum operacyjne w USA - produkcja cobotów od 2026 roku

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów