Oprócz reflektorów, w pojazdach szybko pojawiły się inne odbiorniki elektryczne, np. elektryczny rozrusznik (1914 r.) i pierwszy elektryczny napęd dla wycieraczek (1926 r.). Obecnie produkowane alternatory dostarczają prąd do wielu Do 1913 r. firma Bosch produkowała niemal wyłącznie układy zapłonowe. Jednostronna strategia była dla przedsiębiorstwa ryzykowna. Rynek motoryzacyjny rozwijał się bardzo dynamicznie, a do codziennego użytku samochody potrzebowały bezpiecznego i niezawodnego oświetlenia. Bosch dostrzegł w tym szansę i w 1913 r. rozpoczął seryjną produkcję oświetlenia samochodów pod nazwą "Bosch-Licht". Pakiet do indywidualnego montażu składał się z dwóch reflektorów, prądnicy, akumulatora oraz regulatora napięcia. Prądnica miała tylko jedno zadanie: dostarczyć prąd do akumulatora, z którego zasilane były reflektory.
Oprócz kompleksowego programu alternatorów dla samochodów osobowych i użytkowych, Bosch oferuje wiele innych silników elektrycznych: od małych napędów do regulacji foteli i zamykania szyb, aż po wydajne silniki elektryczne do samochodów hybrydowych i elektrycznych, które z jednej strony wytwarzają prąd, ale także są źródłem siły napędowej.
źródło: Bosch