Eurocopter przedłużył umowę z Politechniką Łódzką

Politechnika Łódzka ma już kilkuletnią historię współpracy z firmą Eurocopter - pierwsze porozumienie podpisano w 2008 r. Obecna umowa przedłuża współpracę o kolejnych pięć lat. Zakres wspólnych działań obejmuje badania nad aerodynamiką, których wyniki będą wykorzystywane w produkcji helikopterów. Naukowcy z PŁ opracowali rozwiązania m.in. dla hybrydowego śmigłowca X3, który niedawno ustanowił nieoficjalny rekord prędkości w locie poziomym wśród śmigłowców - 472 km/h.

Posłuchaj
00:00

Umowę podpisali: rektor PŁ prof. Stanisław Bielecki, dyrektor Instytutu Maszyn Przepływowych prof. Krzysztof Jóźwik oraz Jean-Brice Dumont - dyrektor ds. technicznych w firmie Eurocopter i Jean-Jacques Ferrier - dyrektor ds. innowacji.

W zakresie aerodynamiki osiągnięcia Instytutu Maszyn Przepływowych PŁ są znane w całej Europie. - Współpraca w tej chwili jest bardzo ścisła. Myślę, że atrakcyjna dla obu stron. Zarówno Eurocopter korzysta z tego, co my potrafimy i co dla nich robimy, jak i daje możliwość rozwoju dla naszych pracowników, którzy pracują naukowo, dla przemysłu oraz pracują nad rzeczami, które są absolutną nowością - powiedział prof. Krzysztof Jóźwik. Obie strony przyznały, że obszar współpracy objęty jest klauzulami poufności i tajemnicy.

Zdaniem rektora Politechniki Łódzkiej prof. Stanisława Bieleckiego, podpisana umowa to coraz częstszy przykład zacieśniania kontaktów pomiędzy uczelnią a firmami. W kwietniu firmy Eurocopter i Turbomeca zapowiedziały zawarcie umowy o współpracy przemysłowej z Wojskowymi Zakładami Lotniczymi Nr 1 w Łodzi. Zapowiedziano uruchomienie dwóch linii montażowych w ramach przetargu na dostawę 70 nowych wielozadaniowych śmigłowców dla wojska.

Przedstawiciele Politechniki Łódzkiej zapewniają, że współpraca uczelni z firmą Eurocopter będzie kontynuowana niezależnie od wyników tego przetargu. Zdaniem prof. Jóźwika pojawienie się tej firmy w Łodzi byłoby ogromnym wydarzeniem. Według niego, wówczas współpraca z uczelnią będzie jeszcze intensywniejsza.

Francusko-niemiecko-hiszpańska Grupa Eurocopter powstała w 1992 r. Zatrudnia około 22 tys. pracowników. Obecnie w służbie znajduje się ponad 11,7 tys. śmigłowców Eurocopter, które latają w 148 krajach.

źródło: naukawpolsce.pap.pl

Powiązane treści
Wyższe uczelnie rozwijają współpracę z branżą automatyki przemysłowej
Rozbudowa wydziału EiTI Politechniki Warszawskiej
Eurocopter uruchomi w Łodzi produkcję śmigłowców
SEW-Eurodrive partnerem Wydziału Mechanicznego Politechniki Łódzkiej
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Bezpieczeństwo
Rynek rękawic spawalniczych
Przemysł 4.0
Panasonic i ZF Automotive – trzy dekady współpracy, które napędzają innowacje
Przemysł 4.0
Big Data w produkcji
Silniki i napędy
Siemens Mobility prezentuje Vectrain na TRAKO 2025 – nowa jakość w europejskiej mobilności pasażerskiej
Aktualności
Przyszłość branży celulozowo-papierniczej
Roboty
NVIDIA i Technology Innovation Institute otwierają w Abu Zabi pierwsze na Bliskim Wschodzie laboratorium AI i robotyki

VARTECH Industry System Cleaner od Texaco – niezawodny sposób w walce z osadami lakierowymi w układach przemysłowych

Powstawanie osadów lakierowych to jedno z kluczowych wyzwań utrzymania ruchu w turbinach, sprężarkach i systemach hydraulicznych. Zanieczyszczenia tego typu skutkują podwyższonymi temperaturami pracy, spadkiem efektywności energetycznej i ryzykiem awarii, które generują kosztowne przestoje. VARTECH Industrial System Cleaner marki Texaco został opracowany tak, aby usuwać osady w trakcie normalnej pracy urządzeń. W połączeniu z olejami Texaco i systematyczną diagnostyką olejową tworzy kompleksowy system ochrony – od czyszczenia instalacji po długookresową kontrolę procesów starzenia. Skuteczność rozwiązania potwierdzają wdrożenia w różnych gałęziach przemysłu.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów