Ford może zamknąć dwie rosyjskie fabryki

Jak twierdzą źródła branżowe agencji Reuters, w ramach globalnego planu restrukturyzacji działań w nierentownych regionach Ford rozważa zamknięcie dwóch fabryk w Rosji. Jeśli plany likwidacji zostaną zrealizowane, Ford będzie prawdopodobnie produkował w Rosji tylko lekkie samochody dostawcze. Obecne zdolności produkcyjne rosyjskich fabryk Forda sięgają 360 tys. pojazdów rocznie. Według źródeł, zamknięta może być fabryka w obwodzie leningradzkim oraz jedna z fabryk w Tatarstanie. Ostateczna decyzja nie została jeszcze podjęta.

Posłuchaj
00:00

Po stratach poniesionych w czwartym kwartale we wszystkich regionach poza Ameryką Północną, amerykański producent dokonuje cięć w Europie, likwiduje linie produkcyjne w Ameryce Południowej oraz zwalnia tysiące pracowników w Chinach.

Według niepotwierdzonych informacji w Rosji nie będą już produkowane osobowe modele Focus i Mondeo, pochodzące z zakładu leningradzkiego, oraz EcoSport i Fiesta wytwarzane w centralnym Tatarstanie. Przerwana może zostać również produkcja modeli Kuga i Explorer.

Działalność Forda w Rosji prowadzona jest poprzez joint venture z rosyjskim producentem samochodów Sollers. Rzeczniczka Forda w Rosji powiedziała, że dyskusje nad reorganizacją rosyjskiego biznesu prowadzone sa w ramach nowej, globalnej strategii Forda. Ostateczna decyzja ma być podjęta w drugim kwartale bieżącego roku. Rzeczniczka nie komentuje doniesień na temat zamykania fabryk.

Ford ponosi straty ze swojej działalności w Rosji. Jego udział w rynku rosyjskim spadł do 3% z 3,8% w 2013 roku. Najważniejsi konkurenci - AvtoVAZ, Volkswagen, Kia, Hyundai i Toyota - odnotowują wzrosty rynkowych udziałów, a wzrosty ich sprzedaży przewyższają całkowity wzrost motoryzacyjnego rynku w Rosji. Zarówno Ford, jak i Sollers odmawiają komentarzy na temat kondycji finansowej wspólnego przedsięwzięcia.

Ford był pierwszym międzynarodowym producentem, który uruchomił montaż samochodów w Rosji, otwierając w 2002 roku zakład w Sankt Petersburgu. W 2011 r. założył spółkę joint venture z firmą Sollers. Obaj założyciele mają po 50% udziałów, ale od momentu wykupu akcji uprzywilejowanych Ford kontroluje działalność. Sollers ma teraz "efektywny" udział w wysokości zaledwie 0,33%.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Ford podjął decyzję o zamknięciu trzech rosyjskich fabryk
Ford poszerza zainteresowanie elektromobilnością - teraz hulajnogi
Ford "zrobotyzuje" pracowników kilkunastu fabryk
Ford przeznaczy 4 mld dolarów na opracowanie pojazdów autonomicznych
Ford wspólne z chińską firmą Zotye Auto będzie produkował elektryczne samochody
Ford wstrzymuje produkcję w pięciu zakładach
Automatycy z Gdyni przebudują linię produkcyjną Forda w Indiach
Ford wdraża oprogramowanie umożliwiające wirtualną eksplorację zakładów produkcyjnych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
W Poznaniu powstanie zautomatyzowany magazyn wysokości wieżowca
Aktualności
Finansowanie używanych maszyn do obróbki metali, których wiek sięga nawet 10 lat
Bezpieczeństwo
Polski producent armatury przemysłowej uzyskał amerykański certyfikat ASME
Przemysł 4.0
Maspex zmodernizował system sterowania linii produkcyjnej
PLC, HMI, Oprogramowanie
ABB zmodernizuje systemy automatyki w hiszpańskich elektrowniach słonecznych CSP
Bezpieczeństwo
Lenze uzyskuje certyfikat IEC 62443-4-1: TÜV Rheinland potwierdza cyberbezpieczny proces rozwoju

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów