Dwie trzecie ankietowanych uważa, że w ciągu 12 miesięcy pandemia Covid nie będzie już miała negatywnego wpływu na ich działalność, a 20% twierdzi, że sytuacja już wróciła do normy. Branża automatyki spodziewa się, że w 2021 r. inwestycje klientów wzrosną średnio o 26%. Pomimo spowolnienia w branży motoryzacyjnej, oczekuje się, że sektor ten stanie się najsilniejszym motorem wzrostu, a zaraz za nim znajdzie się branża spożywcza i napojowa.
Badanie wykazało również pewien paradoks. Około 20,4% ankietowanych stwierdziło, że największym wyzwaniem było zaspokojenie popytu klientów, podczas gdy podobna liczba (19,3%) uznała, że dla nich największym problemem był słaby popyt ze strony klientów. Największa dolegliwość (wskazana przez 31,4%) dotyczyła ograniczeń w podróżowaniu i niemożności zobaczenia klientów. Około 14,1% stwierdziło, że ma problemy z zatrudnieniem i utrzymaniem pracowników, a 5,8% uważa, że największym wyzwaniem jest przestrzeganie ograniczeń covidowych.
Najbardziej prężnym sektorem jest obecnie produkcja robotów, gdzie w bieżącym roku spodziewany jest wzrost przychodów o 50%. Twórcy robotów przewidują również 41-procentowy wzrost zarówno inwestycji, jak i liczby pracowników. Producenci maszyn oczekują w 2021 roku wzrostu przychodów o 34% i zwiększenia inwestycji o 30%, podczas gdy producenci silników i urządzeń motion control przewidują, że przychody wzrosną o 14%, a inwestycje o 16%.
Respondenci wydają się być spokojni o powrót na targi fizyczne - 81% stwierdziło, że chętnie by tam powróciło, większość z nich w ciągu nadchodzącego roku. 93% ankietowanych przez Interact spodziewa się, że do sierpnia 2022 r. Covid będzie miał minimalny lub zerowy wpływ na branżę automatyki.
Źródło: Drives & Controls