Deutsche Bahn i Kia dają drugie życie zużytym akumulatorom z samochodów elektrycznych

Koreański producent samochodów Kia oraz Deutsche Bahn nawiązali współpracę, aby wydłużyć żywotność akumulatorów stosowanych w mobilności elektrycznej. Zużyte akumulatory litowo-jonowe z pojazdów elektrycznych będą ponownie wykorzystywane do tworzenia wydajnych i opłacalnych systemów magazynowania energii. Całym procesem - od zakupu zużytych akumulatorów po produkcję magazynów energetycznych - zajmuje się korporacyjny startup DB Bahnbau Gruppe - Encore.

Posłuchaj
00:00

Encore rozpocznie seryjną produkcję i dystrybucję kilkuset systemów magazynowania energii w 2023 roku. Projekt pilotażowy został uruchomiony w kampusie EUREF w Berlinie, w lipcu 2022 roku.

Opracowane rozwiązania do przechowywania energii z akumulatorów drugiego okresu eksploatacji są modułowe i mogą być wykorzystywane w wielu różnych zastosowaniach. Mogą gromadzić nadwyżki energii elektrycznej z systemów fotowoltaicznych lub, w ramach systemu rozproszonego, mogą przez cały dzień dostarczać energię do zajezdni DB, w których pociągi są przygotowywane do pracy. Na przykład, akumulatorowe systemy magazynowania energii są instalowane w różnych obiektach DB, w tym w zajezdni konserwacyjnej ICE w Lipsku, cyfrowym centrum testowym w saksońskim mieście Scheibenberg i na stacji Zorneding w Bawarii.

Zasadniczo każda firma, która ma wysokie zapotrzebowanie na moc czy energię, i chce skoncentrować się na energii odnawialnej, jednocześnie zmniejszając swój wpływ na środowisko, może skorzystać z systemu magazynowania energii z drugiego okresu użytkowania baterii.

Dealerzy Kia wysyłają akumulatory bezpośrednio do firmy encore, która sprawdza je i analizuje pod kątem bezpieczeństwa oraz jakości. Moduły bateryjne, które mają wystarczającą ilość pozostałej pojemności, staną się w drugim okresie żywotności systemami magazynowania energii, a te, które nie spełniają założonych wymagań, encore przekazuje do odpowiedniego recyklingu.

Baterie i nowe magazyny energii są transportowane w całej Europie głównie przez oddziały logistyczne Deutsche Bahn, czyli DB Schenker i DB Cargo. Istnieją surowe wymagania prawne dotyczące transportu i przechowywania modułów akumulatorowych, takie jak etykietowanie i kontrola temperatury podczas transportu, co sprawia, że ​​ich właściwy transport jest skomplikowany.

Źródło: Robotics and Automation News

Powiązane treści
Prognoza dla rynku trackerów solarnych
Nowa inwestycja PGE Dystrybucji
Deutsche Bahn testuje pierwszy akumulatorowy pociąg pasażerski Alstomu
Nowa inwestycja PGE Dystrybucji
DB Schenker będzie miał autonomiczny frachtowiec
Firmy inwestują w fabryki akumulatorów EV w Europie
PGE Dystrybucja zwiększa możliwości przyłączeniowe OZE
Kia przeniesie zakład o wartości miliarda dolarów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
Światowe zapotrzebowanie na węże przemysłowe
Aktualności
Nowy hub logistyczny FedEx
Przemysł 4.0
Cyfrowe bliźniaki w modelowaniu zużycia energii
Roboty
Polimery FRP inspirowane origami – nowe możliwości w robotyce
Zasilanie, aparatura nn
ENERGETAB 2025 już za kilka dni! Oto krótki przewodnik targowy
Zasilanie, aparatura nn
Rynek transformatorów rozdzielczych

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów