Deutsche Bahn i Kia dają drugie życie zużytym akumulatorom z samochodów elektrycznych

Koreański producent samochodów Kia oraz Deutsche Bahn nawiązali współpracę, aby wydłużyć żywotność akumulatorów stosowanych w mobilności elektrycznej. Zużyte akumulatory litowo-jonowe z pojazdów elektrycznych będą ponownie wykorzystywane do tworzenia wydajnych i opłacalnych systemów magazynowania energii. Całym procesem - od zakupu zużytych akumulatorów po produkcję magazynów energetycznych - zajmuje się korporacyjny startup DB Bahnbau Gruppe - Encore.

Posłuchaj
00:00

Encore rozpocznie seryjną produkcję i dystrybucję kilkuset systemów magazynowania energii w 2023 roku. Projekt pilotażowy został uruchomiony w kampusie EUREF w Berlinie, w lipcu 2022 roku.

Opracowane rozwiązania do przechowywania energii z akumulatorów drugiego okresu eksploatacji są modułowe i mogą być wykorzystywane w wielu różnych zastosowaniach. Mogą gromadzić nadwyżki energii elektrycznej z systemów fotowoltaicznych lub, w ramach systemu rozproszonego, mogą przez cały dzień dostarczać energię do zajezdni DB, w których pociągi są przygotowywane do pracy. Na przykład, akumulatorowe systemy magazynowania energii są instalowane w różnych obiektach DB, w tym w zajezdni konserwacyjnej ICE w Lipsku, cyfrowym centrum testowym w saksońskim mieście Scheibenberg i na stacji Zorneding w Bawarii.

Zasadniczo każda firma, która ma wysokie zapotrzebowanie na moc czy energię, i chce skoncentrować się na energii odnawialnej, jednocześnie zmniejszając swój wpływ na środowisko, może skorzystać z systemu magazynowania energii z drugiego okresu użytkowania baterii.

Dealerzy Kia wysyłają akumulatory bezpośrednio do firmy encore, która sprawdza je i analizuje pod kątem bezpieczeństwa oraz jakości. Moduły bateryjne, które mają wystarczającą ilość pozostałej pojemności, staną się w drugim okresie żywotności systemami magazynowania energii, a te, które nie spełniają założonych wymagań, encore przekazuje do odpowiedniego recyklingu.

Baterie i nowe magazyny energii są transportowane w całej Europie głównie przez oddziały logistyczne Deutsche Bahn, czyli DB Schenker i DB Cargo. Istnieją surowe wymagania prawne dotyczące transportu i przechowywania modułów akumulatorowych, takie jak etykietowanie i kontrola temperatury podczas transportu, co sprawia, że ​​ich właściwy transport jest skomplikowany.

Źródło: Robotics and Automation News

Powiązane treści
Prognoza dla rynku trackerów solarnych
Nowa inwestycja PGE Dystrybucji
Deutsche Bahn testuje pierwszy akumulatorowy pociąg pasażerski Alstomu
Nowa inwestycja PGE Dystrybucji
DB Schenker będzie miał autonomiczny frachtowiec
Firmy inwestują w fabryki akumulatorów EV w Europie
PGE Dystrybucja zwiększa możliwości przyłączeniowe OZE
Kia przeniesie zakład o wartości miliarda dolarów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Rynek systemów monitorowania poziomu
PLC, HMI, Oprogramowanie
Siemens i SBB cyfryzują kolej: Signaling X wprowadzi nowy standard sterowania ruchem w Szwajcarii
Obudowy, złącza, komponenty
Panasonic Industry Europe wyróżnił Farnella tytułem Dystrybutora Roku 2025
Bezpieczeństwo
Systemy awaryjnego zatrzymania OMRON - specjalne ceny
Bezpieczeństwo
Hałas w przemyśle
Przemysł 4.0
Infios i AWS tworzą inteligentny łańcuch dostaw z agentami AI

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów