Deutsche Bahn testuje pierwszy akumulatorowy pociąg pasażerski Alstomu

Od 24 stycznia, w ramach przewozów biletowanych w Badenii-Wirtembergii, pasażerowie mogą korzystać z pierwszego, w pełni przystosowanego do komercyjnej eksploatacji, akumulatorowego elektrycznego zespołu trakcyjnego (Battery Electric Multiple Unit - BEMU). Testy w ruchu regionalnym prowadzone będą również w Bawarii - rozpoczną się 5 lutego.

Posłuchaj
00:00

W dni powszednie pociąg ma przewidziane kursy w Badenii-Wirtembergii na linii Stuttgart – Horb, natomiast w soboty i niedziele na linii Pleinfeld – Gunzenhausen w Bawarii. W ten sposób z jednej strony maksymalizowany będzie przebieg pociągu, a z drugiej zostaną przetestowane różne profile tras. Zarówno w Badenii-Wirtembergii, jak i w Bawarii pociąg eksploatowany będzie przez DB Regio. Partnerami projektu są Nahverkehrsgesellschaft Baden-Württemberg (NVBW) i Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG).

Jako Deutsche Bahn chcemy osiągnąć neutralność klimatyczną do roku 2040. Za sprawą pierwszego akumulatorowego pociągu pasażerskiego robimy kolejny duży krok na drodze do bezemisyjnych kolei regionalnych w Niemczech. Dzięki tym testom DB Regio chce zdobyć praktyczne doświadczenie w eksploatacji i konserwacji przyszłościowych technologii. Eksploatacja próbna dostarczy nam nowej wiedzy technicznej i operacyjnej w zakresie obsługi przyjaznej dla klimatu innowacyjnej technologii napędu - mówił dyrektor generalny DB Regio, dr Jörg Sandvoß.

Od 2016 roku Alstom rozwija technologię pociągów hybrydowych (pantografowo-akumulatorowych) we współpracy z TU Berlin, przy wsparciu Krajowej Organizacji na rzecz Technologii Ogniw Wodorowych i Paliwowych (NOW) oraz finansowaniu Federalnego Ministerstwa Cyfryzacji i Transportu. Mają być one w Niemczech ekologicznymi następcami pociągów z silnikami Diesla. Alternatywne napędy pozwalają na wydajne i bezemisyjne przewozy, a prawie czteromiesięczne testy na trasach pasażerskich w Bawarii i Badenii-Wirtembergii to kolejny krok w kierunku bezemisyjnego transportu. W przyszłości technologia BEMU zostanie zastosowana na platformie Alstom Coradia.

Pociągi wodorowe Alstomu zoptymalizowano pod kątem dłuższych tras. Pociągi typu BEMU przystosowane są do zdecydowanie krótszych dystansów lub linii z odcinkami niezelektryfikowanymi, które wcześniej były obsługiwane przez pojazdy z silnikiem Diesla.

Źródło: Alstom

Powiązane treści
Deutsche Bahn i Kia dają drugie życie zużytym akumulatorom z samochodów elektrycznych
Alstom zdobył we Włoszech kontrakt o wartości 156 mln euro
Alstom zatrudni w 2022 roku 7500 pracowników
Alstom dostarczy do Norwegii pociągi za 1,8 mld euro
Wrocławski zakład Alstomu uruchamia nowoczesną linię do spawania aluminium
Zaprezentowano pierwszą w 100% wodorową linię kolejową
Mitsubishi Electric zmodernizuje system sterowania ruchem nowojorskiego metra
Alstom zapewni 15-letni serwis metra w Bukareszcie
Alstom potroi w Polsce moce produkcji wózków kolejowych
Alstom i Politechnika Warszawska będą współpracować przy kształceniu inżynierów sektora kolejowego
Alstom wprowadzi w Czechach pociągi wodorowe
Alstom zaprezentował nowy pociąg akumulatorowy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
Uproszczenie kontroli jakości - kontrola wizyjna korzystająca z AI
Obudowy, złącza, komponenty
W Poznaniu powstanie zautomatyzowany magazyn wysokości wieżowca
Aktualności
Finansowanie używanych maszyn do obróbki metali, których wiek sięga nawet 10 lat
Bezpieczeństwo
Polski producent armatury przemysłowej uzyskał amerykański certyfikat ASME
Przemysł 4.0
Maspex zmodernizował system sterowania linii produkcyjnej
PLC, HMI, Oprogramowanie
ABB zmodernizuje systemy automatyki w hiszpańskich elektrowniach słonecznych CSP

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów