Projekt rozpoczął się w 2016 roku jako współpraca badawcza z Politechniką Berlińską. Obejmuje on rozwój, certyfikację oraz obsługę pociągów pasażerskich zasilanych akumulatorowo, jak również ma na celu udowodnienie ogólnej opłacalności eksploatacji baterii dla głównych linii kolejowych. Newralgicznym aspektem tej technologii jest napęd trakcyjny, zaprojektowany i przetestowany w Mannheim – w siedzibie specjalistycznego laboratorium akumulatorów i wysokiego napięcia.
Pociąg zasilany akumulatorami opracowano we współpracy z partnerami projektu. Należą do nich DB Regio, regionalna sieć transportowa Badenii-Wirtembergii, niemiecki Narodowy Program Innowacji w zakresie Technologii Wodorowych i Ogniw Paliwowych oraz Politechnika Berlińska. Niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) dofinansowuje projekt kwotą około czterech milionów euro. Projektowi towarzyszą badania naukowe na Wydziale Eksploatacji Kolei i Infrastruktury oraz na Wydziale Metod Rozwoju Produktów i Mechatroniki Politechniki Berlińskiej.
Źródło: ConTrust Communication