Konsorcjum ViaMobilidade wygrało koncesję na obsługę obu linii na 30 lat dla Companhia Paulista de Trens Metropolitanos (CPTM). Nowa flota składa się z tego samego modelu, co obecne pociągi, które CPTM wykorzystuje na linii 12 i 13. Pojazdy wykonane są ze stali nierdzewnej, co sprawia, że przedziały wagonów wytrzymują ponad 40 lat eksploatacji i są lżejsze w porównaniu z modelami wykonanymi ze stali węglowej. Ponadto są bardziej energooszczędne. Każdy pociąg może pomieścić 2600 pasażerów.
Linia 8, która łączy Júlio Prestes z Amador Bueno, ma 41,6 kilometra długości i 22 stacje. Obsługuje gminy São Paulo, Osasco, Carapicuíba, Barueri, Jandira i Itapevi. Z kolei linia 9 łączy Osasco z Varginha, ma 32 kilometry długości i 18 stacji oraz obsługuje miasta São Paulo i Osasco.
W zakładzie w Taubaté, w stanie São Paulo, Alstom zainwestuje w nową linię produkcyjną, która podwoi moce produkcyjne i przyczyni się do powstania ponad 500 miejsc pracy. Oprócz produkcji wagonów Metropolis dla Sao Paulo, zakład w Taubaté będzie produkował wagony Metropolis dla Bukaresztu i Tajpej.
Pociągi Metropolis są eksploatowane na całym świecie od ponad 20 lat. Zamówiło lub eksploatuje je ponad 30 miast, w tym Amsterdam, Singapur, Panama City, Barcelona, Paryż, Rijad, Dubaj, Sydney i Montreal.
Źródło: ConTrust Communication