Siemens wydzieli firmę osiągającą przychody w wysokości 3 mld euro

Siemens planuje połączyć kilka biznesów ze swojego portfolio silników i napędów, by stworzyć zintegrowanego dostawcę silników i dużych napędów z łącznymi przychodami w wysokości około 3 mld euro, który zatrudnia około 14 tys. pracowników. Nowy, potężny gracz ma być skoncentrowany na globalnym rynku elektryfikacji i konwersji mocy, którego wartość Siemens szacuje na przeszło 20 mld euro.

Posłuchaj
00:00

Plany zostały ujawnione przez prezesa i CEO Siemensa, dr. Rolanda Buscha, podczas corocznej prezentacji wyników finansowych firmy. Powiedział on, że pracując nad planami ogłoszonego rok temu wydzielenia firmy Siemens LDA (Large Drives Applications), firma zdała sobie sprawę, że LDA i inna spółka zależna – specjalista od obróbki metali, Sykatec – mają "wiele podobieństw" w obrębie łańcuchów wartości i technologii produkcyjnych z działalnością Siemens Digital Industry w zakresie sterowania ruchem. W szczególności wykazano synergie z oddziałami silników niskonapięciowych i motoreduktorów firmy Siemens oraz ze specjalistycznym oddziałem precyzyjnych wrzecion silnikowych - Weiss Spindeltechnologie.

W związku z tym Siemens zdecydował się połączyć te biznesy w roku finansowym 2023, aby utworzyć odrębną firmę z własną strukturą prawną. Roland Busch przewiduje, że nowa firma "będzie wysoce konkurencyjna dzięki kompleksowemu portfolio obejmującemu silniki niskiego i wysokiego napięcia, motoreduktory, przetwornice średniego napięcia i wrzeciona silnikowe, uzupełnione o innowacyjne portfolio rozwiązań i cyfryzacji, a także szeroką ofertę usług".

Roland Busch podkreślił, że działalność Siemensa w zakresie motion control i technologii napędów oraz systemów obrabiarek jest strategicznie ważnym i podstawowym obszarem, w którym firma planuje dalsze inwestycje. Plany podziałów nie obejmują oddziałów Siemensa związanych z silnikami przemysłowymi i serwomotorami.

Siemens nie powiedział czy ostatecznie planuje nową firmę sprzedać, czy wprowadzić na giełdę. Wiadomo, że jednostka będzie konkurować z globalnymi graczami, takimi jak ABB, japoński Nidec, brazylijski WEG i chiński Wolong.

fot. press.assets.siemens.com

Źródło: Drives & Controls

Powiązane treści
Siemens zaktualizuje system SCADA/EMS PSE
ABB kupuje silnikowy biznes LV NEMA firmy Siemens
Niemożliwe do naprawienia luki wykryto w sterownikach PLC Siemensa
Siemens rozszerza współpracę z Geekplus
Siemens przejmuje Senseye
Siemens Polska: Nowoczesny przemysł jest cyfrowy
Siemens podnosi prognozy sprzedaży i zysków
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
Electro Instal & Light-Tech Expo 2025 - targi elektrotechniki, oświetlenia i automatyki budynkowej
Silniki i napędy
Zakończono budowę fabryki koreańskiej spółki POSCO
Aktualności
CARGOUNIT zawarł z Siemens Mobility kompleksową umowę serwisową na utrzymanie lokomotyw
Artykuły
Przyszłość rynku szyn zbiorczych
Bezpieczeństwo
Westermo wzmacnia obecność w Europie
Aktualności
Rynek czynników cieplnych

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów