MAHLE ustanawia światowy standard ładowania bezprzewodowego

Indukcyjne - czyli bezprzewodowe - ładowanie pojazdów elektrycznych jest o wiele wygodniejsze, gdyż nie trzeba manipulować kablami ani szukać stacji ładowania z odpowiednią wtyczką. Firma MAHLE opracowała system pozycjonowania, który umożliwia proste, niezawodne i precyzyjne ustawienie pojazdu elektrycznego nad cewką ładującą w podłodze. SAE International wybrała teraz system pozycjonowania MAHLE jako światowy standard rozwiązania w zakresie ładowania bezprzewodowego.

Posłuchaj
00:00

Znane na całym świecie stowarzyszenie non-profit na rzecz postępu technologii mobilnych z siedzibą w USA zamyka w ten sposób ostatnią lukę w standaryzacji ładowania indukcyjnego, która nie została wypełniona od dziesięciu lat. Rozwiązanie MAHLE, obejmujące wielu producentów, toruje teraz drogę do kompleksowego i szybkiego wprowadzenia na rynek tej atrakcyjnej alternatywy dla przewodowego ładowania akumulatorów oraz pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Możliwe, że będzie silnym impulsem dla rozwoju elektromobilności.

System pozycjonowania MAHLE DIPS (Differential Inductive Positioning System) reprezentuje zmianę paradygmatu w dziedzinie e-mobilności. Opiera się na polu magnetycznym i automatycznie nawiązuje połączenie z kontrolowanym punktem ładowania w miarę zbliżania się pojazdu elektrycznego. Specjalny system nawigacji na wyświetlaczu pojazdu wspiera kierowcę, dzięki czemu samochód może znaleźć się w idealnej pozycji. Proces ładowania rozpoczyna się automatycznie. Działa to również w przypadku autonomicznego pojazdu parkującego, gdzie system parkowania - zamiast kierowcy - otrzymuje niezbędne instrukcje dotyczące pozycjonowania.

System pozycjonowania MAHLE pozwala przeprowadzić proces parkowania bardzo łatwo i powtarzalnie - za jednym razem. Dotyczy to również niesprzyjających warunków środowiskowych, takich jak pokrywa śnieżna czy mokre liście na płycie dolnej.

W przypadku bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych wszystkie elementy związane z infrastrukturą i po stronie pojazdu muszą być ustandaryzowane. Tylko wtedy zarówno producenci pojazdów, jak i dostawcy infrastruktury będą mogli wprowadzić na rynek rozwiązanie, które zapewni kompatybilność niezależnie od producenta. MAHLE udostępni swoje rozwiązanie całej branży w oparciu o model licencji na warunkach FRAND (fair, reasonable and non-discriminatory - uczciwych, rozsądnych i niedyskryminacyjnych).

Szerokie zastosowanie systemu umożliwi w przyszłości także zastosowania mobilne, takie jak ładowanie za pomocą cewek indukcyjnych podczas jazdy. MAHLE wspólnie z firmą Electreon Wireless opracowało standard w tym zakresie.

Jeśli chodzi o infrastrukturę ładowania, MAHLE od dawna polega na ładowaniu bezprzewodowym, które jest wygodną i obiecującą alternatywą dla pojazdów elektrycznych. Dwaj silni partnerzy MAHLE to Siemens i Witricity.

W organizacji SAE International zrzeszonych jest ponad 128 tys. inżynierów i ekspertów technologicznych z branży lotniczej, motoryzacyjnej i pojazdów użytkowych. SAE opracowało wiele światowych standardów technologicznych, w tym przyczyniło się do standaryzacji numeru identyfikacyjnego pojazdu.

Źródło: MAHLE GmbH

Powiązane treści
Systemy ładowania bezprzewodowego do AGV/AMR
W USA powstanie demonstracyjny tor dynamicznego ładowania indukcyjnego
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
Połączenia we współczesnym przemyśle - pewne, wydajne i bezpieczne
Przemysł 4.0
Uproszczenie kontroli jakości - kontrola wizyjna korzystająca z AI
Obudowy, złącza, komponenty
W Poznaniu powstanie zautomatyzowany magazyn wysokości wieżowca
Aktualności
Finansowanie używanych maszyn do obróbki metali, których wiek sięga nawet 10 lat
Bezpieczeństwo
Polski producent armatury przemysłowej uzyskał amerykański certyfikat ASME
Przemysł 4.0
Maspex zmodernizował system sterowania linii produkcyjnej

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów