MAHLE ustanawia światowy standard ładowania bezprzewodowego
| Gospodarka Zasilanie, aparatura nnIndukcyjne - czyli bezprzewodowe - ładowanie pojazdów elektrycznych jest o wiele wygodniejsze, gdyż nie trzeba manipulować kablami ani szukać stacji ładowania z odpowiednią wtyczką. Firma MAHLE opracowała system pozycjonowania, który umożliwia proste, niezawodne i precyzyjne ustawienie pojazdu elektrycznego nad cewką ładującą w podłodze. SAE International wybrała teraz system pozycjonowania MAHLE jako światowy standard rozwiązania w zakresie ładowania bezprzewodowego.
Znane na całym świecie stowarzyszenie non-profit na rzecz postępu technologii mobilnych z siedzibą w USA zamyka w ten sposób ostatnią lukę w standaryzacji ładowania indukcyjnego, która nie została wypełniona od dziesięciu lat. Rozwiązanie MAHLE, obejmujące wielu producentów, toruje teraz drogę do kompleksowego i szybkiego wprowadzenia na rynek tej atrakcyjnej alternatywy dla przewodowego ładowania akumulatorów oraz pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Możliwe, że będzie silnym impulsem dla rozwoju elektromobilności.
System pozycjonowania MAHLE DIPS (Differential Inductive Positioning System) reprezentuje zmianę paradygmatu w dziedzinie e-mobilności. Opiera się na polu magnetycznym i automatycznie nawiązuje połączenie z kontrolowanym punktem ładowania w miarę zbliżania się pojazdu elektrycznego. Specjalny system nawigacji na wyświetlaczu pojazdu wspiera kierowcę, dzięki czemu samochód może znaleźć się w idealnej pozycji. Proces ładowania rozpoczyna się automatycznie. Działa to również w przypadku autonomicznego pojazdu parkującego, gdzie system parkowania - zamiast kierowcy - otrzymuje niezbędne instrukcje dotyczące pozycjonowania.
System pozycjonowania MAHLE pozwala przeprowadzić proces parkowania bardzo łatwo i powtarzalnie - za jednym razem. Dotyczy to również niesprzyjających warunków środowiskowych, takich jak pokrywa śnieżna czy mokre liście na płycie dolnej.
W przypadku bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych wszystkie elementy związane z infrastrukturą i po stronie pojazdu muszą być ustandaryzowane. Tylko wtedy zarówno producenci pojazdów, jak i dostawcy infrastruktury będą mogli wprowadzić na rynek rozwiązanie, które zapewni kompatybilność niezależnie od producenta. MAHLE udostępni swoje rozwiązanie całej branży w oparciu o model licencji na warunkach FRAND (fair, reasonable and non-discriminatory - uczciwych, rozsądnych i niedyskryminacyjnych).
Szerokie zastosowanie systemu umożliwi w przyszłości także zastosowania mobilne, takie jak ładowanie za pomocą cewek indukcyjnych podczas jazdy. MAHLE wspólnie z firmą Electreon Wireless opracowało standard w tym zakresie.
Jeśli chodzi o infrastrukturę ładowania, MAHLE od dawna polega na ładowaniu bezprzewodowym, które jest wygodną i obiecującą alternatywą dla pojazdów elektrycznych. Dwaj silni partnerzy MAHLE to Siemens i Witricity.
W organizacji SAE International zrzeszonych jest ponad 128 tys. inżynierów i ekspertów technologicznych z branży lotniczej, motoryzacyjnej i pojazdów użytkowych. SAE opracowało wiele światowych standardów technologicznych, w tym przyczyniło się do standaryzacji numeru identyfikacyjnego pojazdu.
źródło: MAHLE GmbH