Stellantis sprzedał większościowy udział w spółce zależnej Comau

Gigant motoryzacyjny Stellantis za nieujawnioną kwotę sprzedał firmie private equity One Equity Partners większościowy udział w swojej spółce zależnej zajmującej się robotyką i automatyzacją - Comau. Transakcja umożliwi spółce Comau ekspansję poza sektor motoryzacyjny, co będzie odpowiedzią na globalny wzrost popytu na automatyzację przemysłową.

Posłuchaj
00:00

Chociaż szczegóły transakcji nie zostały ujawnione, agencja Reuters podaje, że One Equity będzie mieć 50,1% udziałów w Comau, a Stellantis zachowa 49,9%, jako "aktywny" partner mniejszościowy. Oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana do końca 2024 r., po uzyskaniu zgód organów regulacyjnych i spełnieniu innych standardowych warunków zamknięcia. Reuters informuje również, że związki zawodowe działające w Comau we Włoszech sprzeciwiają się tej transakcji i wzywają włoski rząd do interwencji.

Wydzielenie Comau jest częścią umowy strategicznej podpisanej podczas fuzji Fiata Chryslera i grupy PSA w styczniu 2021 r., w wyniku której powstała firma Stellantis. Jej obecne marki to Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot i Vauxhall.

- Comau od 50 lat pozycjonuje się jako uznany gracz w dziedzinie rozwiązań automatyzacyjnych. Transakcja ma pomóc spółce Comau osiągnąć autonomię i jeszcze bardziej wzmocnić jej sukces we wspieraniu wszystkich interesariuszy, w szczególności ich pracowników i klientów. Daje ona również firmie Stellantis możliwość skupienia się na podstawowych działaniach biznesowych w Europie - mówi CEO Stellantis, Carlos Tavares.

Pod nowym zarządem Comau zyska dostęp do dodatkowych funduszy, które pozwolą rozszerzyć działalność we Włoszech oraz rozwinąć ją na różne sektory. Prezes wykonawczy Comau - Alessandro Nasi i CEO - Pietro Gorlier zachowają swoje obowiązki, podobnie jak kadra kierownicza firmy.

Comau, którego siedziba główna znajduje się w Turynie, zatrudnia 3700 osób na całym świecie i posiada 12 zakładów produkcyjnych oraz 7 centrów innowacji, zlokalizowanych w 12 krajach.

Źródło: Drives & Controls

Powiązane treści
Comau wdraża zaawansowaną automatyzację produkcji range extenderów nowej generacji dla Li Auto
Stellantis i CATL zainwestują miliardy euro w produkcję akumulatorów LFP
Comau dostarcza roboty dla pierwszej linii produkcyjnej samochodów ciężarowych Daimlera w Chinach
Comau i Roboze łączą siły: automatyzacja i druk 3D napędzają przemysł przyszłości
Comau kończy działalność w Polsce
Comau wprowadza serię cobotów MyCo – nowe możliwości automatyzacji dla MŚP i logistyki
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Rozbudowa zakładu w Mławie
Obudowy, złącza, komponenty
TraceParts i Leo AI przedefiniują wyszukiwanie części do projektów
Zasilanie, aparatura nn
PGE buduje magazyn energii
Aktualności
Niedobór infrastruktury magazynowej w Europie przekracza wartość 150 mld euro
Aktualności
Nowa inwestycja firmy Marbo
Pomiary
Datalogic wzmacnia partnerstwo ze StayLinked

VARTECH Industry System Cleaner od Texaco – niezawodny sposób w walce z osadami lakierowymi w układach przemysłowych

Powstawanie osadów lakierowych to jedno z kluczowych wyzwań utrzymania ruchu w turbinach, sprężarkach i systemach hydraulicznych. Zanieczyszczenia tego typu skutkują podwyższonymi temperaturami pracy, spadkiem efektywności energetycznej i ryzykiem awarii, które generują kosztowne przestoje. VARTECH Industrial System Cleaner marki Texaco został opracowany tak, aby usuwać osady w trakcie normalnej pracy urządzeń. W połączeniu z olejami Texaco i systematyczną diagnostyką olejową tworzy kompleksowy system ochrony – od czyszczenia instalacji po długookresową kontrolę procesów starzenia. Skuteczność rozwiązania potwierdzają wdrożenia w różnych gałęziach przemysłu.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów