Aby rozwiązać ten problem, firma Kollmorgen wprowadziła w 2023 roku NDC Flex, elastyczne rozwiązanie mające na celu wypełnienie luki między pojazdami AGV i AMR. Jedna z jego kluczowych funkcji - Dynamic Load Docking - umożliwia pojazdom wykrywanie i dopasowywanie do rzeczywistego położenia ładunków paletowych w czasie rzeczywistym, niezależnie od dokładności ich umieszczenia.
Nowa technologia wdrożona dzięki współpracy z firmą ifm
Po przeanalizowaniu różnych rozwiązań, firma Kollmorgen uznała technologię kamer 3D ifm za wybór optymalny – spełniający wymagania techniczne i zgodny ze strategiczną wizją Kollmorgena dotyczącą przyszłych innowacji. Doprowadziło to do ukierunkowanej współpracy mającej na celu integrację rozwiązania pick firmy ifm z funkcją dynamicznego dokowania ładunków.
W ramach tych działań zintegrowano kamery z oprogramowaniem systemu, co umożliwia pojazdom precyzyjną obsługę rozmieszczania palet poza koordynatami, zapewniając płynniejsze i bardziej niezawodne przekazywanie zadań między ludźmi a automatami. Kamera komunikuje się bezpośrednio z wózkiem za pośrednictwem modułu przetwarzania wideo, co w oparciu o dane pozwala na dynamiczne dostosowywanie trasy w czasie rzeczywistym, zapewniając inteligentniejszą automatyzację operacji.
Dodając tę funkcję, nie trzeba rezygnować z wysokiej przepustowości ani wydajności operacyjnej. Dzięki rozległej globalnej sieci partnerów Kollmorgen, oferowana funkcjonalność jest łatwo dostępna – niezależnie od tego, gdzie odbiorca prowadzi działalność.
Źródło: Kollmorgen
Więcej na www.ifm.com