Przekładnie HF Inverter ALU-G Motion – niezawodność w aluminiowej obudowie

Firma HF Inverter wprowadziła do swojej oferty przekładnie i motoreduktory serii ALU-G Motion, przeznaczone do napędów pracujących w cyklu ciągłym, w każdych warunkach, z czterema rodzajami przekładni.

Posłuchaj
00:00

Przekładnie zębate są wykorzystywane zarówno w małych mechanizmach zegarowych, jak i w napędach olbrzymich statków. Szczególne znaczenie mają modele przenoszące duże moce, często stosowane jako napęd główny. Od prawidłowego ich działania zależy właściwa praca nie tylko maszyn, ale również i całego zakładu. Dlatego stawia się przed nimi szczególnie wysokie wymagania dotyczące niezawodności i żywotności. W statystycznym przedsiębiorstwie większą sumaryczną moc przenoszą jednak motoreduktory małych mocy (do 4 kW) – zarówno jako napędy wspomagające, jak i napędy główne w mniejszych maszynach. Często warunki techniczne i ekonomiczne uniemożliwiają stosowanie w takich przekładniach nadmiernych zapasów bezpieczeństwa (przewymiarowania mocy i momentu). Dlatego konstruktor ma bardzo trudne zadanie znalezienia kompromisu między wymogami pewności ruchu a względami technicznymi i ekonomicznymi.

Cztery rodzaje przekładni ALU-G Motion

Wychodząc naprzeciw coraz wyższym wymaganiom stawianym przekładniom zębatym małych mocy (do 4 kW), przedsiębiorstwo HF Inverter wprowadziło do swojej oferty przekładnie i motoreduktory serii ALU-G Motion. Linia tych produktów została zaprojektowana z myślą o ofercie produktów odpowiednich do napędów pracujących w cyklu ciągłym, gdzie musi być zapewnione prawidłowe ich działanie w każdych warunkach. Na serię ALU-G Motion składają się zasadniczo cztery rodzaje przekładni:

  • walcowe WAHF – zakres mocy od 0,12 do 4 kW/wyjściowy moment obrotowy od 3 do 500 Nm/przełożenia od i = 3,66 do 58,09;
  • hipoidalne THF – zakres mocy od 0,12 do 4 kW/wyjściowy moment obrotowy od 3 do 500 Nm/przełożenia od i = 7,73 do 297,21;
  • ślimakowe SHF – zakres mocy od 0,06 do 15 kW/wyjściowy moment obrotowy od 5 do 1595 Nm/przełożenia od i = 7,50 do 100 (przekładnie podwójne do i = 5000);
  • walcowo-ślimakowe SWHF – zakres mocy od 0,06 do 1,5 kW/wyjściowy moment obrotowy od 49 do 915 Nm/przełożenia od i = 80 do 4000.

Korpus przekładni serii ALU-G Motion wykonany jest ze stopu aluminium, odlewanego ciśnieniowo, zapewniającego dużą sztywność, którego geometria została zweryfikowana za pomocą oprogramowania FEM (Metoda Elementów Skończonych). Przeprowadzono również badania niszczące na gotowych korpusach w celu sprawdzenia rzeczywistych ograniczeń strukturalnych. Wydajność obciążeniowa skalkulowana została według normy ISO 6336 (PN-ISO 6336-1:2000).

 
Fot. 1. Rodzina przekładni ALU-G Motion

Motoreduktory walcowe WAHF charakteryzują się małymi wymiarami zewnętrznymi, małą masą i małymi stratami energetycznymi przy dużej niezawodności. Strata energii w przekładniach walcowych WAHF nie przekracza 4%. Opłacalność ich zastosowania staje się więc ze względu na dużą sprawność oczywista – zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę, że w układach napędowych maszyn przepływa przez te przekładnie większość energii.

Przekładnie THF to konstrukcja napędu wprowadzona przez firmę HF Inverter na polski rynek w 2013 r. Są to przekładnie z kołami stożkowymi, których osie przesunięto względem siebie hipoidalnie. Sprawdziły się jako idealny zamiennik nieefektywnych energetycznie przekładni ślimakowych, w związku z czym mają realny wpływ na poprawę bilansu energetycznego współczesnych maszyn roboczych, w tym transportowych. W układzie napędowym wymiana silnika o niskiej sprawności na taki o sprawności wyższej może poprawić efektywność energetyczną tylko marginalnie, jeśli pozostawi się nieefektywną przekładnię ślimakową. Dopiero jej zamiana na przekładnię hipoidalną THF wpłynie na poprawę bilansu energetycznego całego układu napędowego – i to bez dodatkowych kosztów montażu.

Motoreduktory walcowo-ślimakowe typu SWHF to nowa konstrukcji przekładni. Kombinacja przekładni ślimakowej z walcową w zwartej obudowie umożliwiła uzyskanie bardzo wysokich przełożeń, sięgających i = 4000. Motoreduktory SWHF znajdują zastosowanie w maszynach, w których wymagane są bardzo niskie prędkości obrotowe przy ograniczonej przestrzeni montażowej motoreduktora.

 
Fot. 2. Rodzina przekładni hipoidalnych ALU-G Motion typu THF

Montownia w Toruniu

Wszystkie motoreduktory serii ALU-G Motion są montowane w siedzibie firmy HF Inverter Polska w Toruniu. W marcu 2016 r. uruchomiona została pierwsza w naszym kraju linia montażowa przekładni walcowych serii ALU-G Motion oraz IRON-G Motion. Jej wydajność wynosi do 500 sztuk miesięcznie. W ramach rozwoju przewidziane jest uruchomienie kolejnych linii montażowych, już w nowej, obecnie budowanej siedzibie firmy.

W Polsce montowane są zarówno przekładnie jednostkowe, jak i wielkoseryjne. Istnieje również możliwość wykonania i montażu przekładni specjalnych, przygotowanych zgodnie z parametrami określonymi przez klienta (dla liczby powyżej 500 sztuk rocznie).

Spółka HF Inverter Polska rozpoczęła swoją działalność w 2008 r. w Toruniu. To polska firma z polskim kapitałem, w której pracują wysokiej klasy specjaliści. Większość z nich to inżynierowie automatycy, mający niezbędną wiedzę i doświadczenie z mechatroniki, tworzący dział doradców techniczno-handlowych. Dużym wsparciem jest dla nich rozbudowany dział techniczno-serwisowy.

 
Fot. 3. Rodzina przekładni walcowych ALU-G Motion typu WAHF

HF Inverter Polska jest oficjalnym dystrybutorem firm:

  • EURA Drives Electric CO.,Ltd. – lidera w zakresie projektowania i produkcji nowoczesnych przemienników częstotliwości, softstarterów i serwonapędów elektrycznych;
  • ZD Motor CO., Ltd – jednej z największych firm produkujących napędy małych mocy AC i DC.

 

HF Inverter Polska
www.hfinverter.com

Więcej na www.hfinverter.com
Powiązane treści
Nowoczesne kable, złącza i osprzęt kablowy
Zobacz więcej w kategorii: Prezentacje firmowe
Silniki i napędy
Hägglunds Fusion - kompaktowa konstrukcja, imponująca siła
Roboty
Roboty i automatyzacja w fabrykach mebli tapicerowanych – konieczność, nie wybór
Silniki i napędy
Efektywniej, ciszej i bardziej ekologicznie z techniką napędową SEW-EURODRIVE; cyfrowy interfejs silnika – swobodny przepływ danych.
Bezpieczeństwo
Dlaczego warto zainwestować w kontenery chemiczne ognioodporne?
Obudowy, złącza, komponenty
Szafa wydawcza JotKEl
PLC, HMI, Oprogramowanie
Advantech PPC 300SW - nowy standard w technologii HMI
Zobacz więcej z tagiem: Silniki i napędy
Prezentacje firmowe
Hägglunds Fusion - kompaktowa konstrukcja, imponująca siła
Prezentacje firmowe
Efektywniej, ciszej i bardziej ekologicznie z techniką napędową SEW-EURODRIVE; cyfrowy interfejs silnika – swobodny przepływ danych.
Prezentacje firmowe
Napęd, który daje więcej, zużywając mniej. Nowy system napędowy IE5/IE6 od Lenze

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów