STOBER oferuje aplikację CiA 402 ze wszystkimi trybami pracy zdefiniowanymi w ustandaryzowanym
STOBER oferuje teraz aplikację CiA 402 ze wszystkimi trybami pracy zdefiniowanymi w ustandaryzowanym profilu urządzenia CiA 402.
STOBER oferuje kompleksowe rozwiązanie dla aplikacji opartych na sterownikach i serwonapędach z profilem urządzenia CiA 402.
STOBER oferuje teraz aplikację CiA 402 ze wszystkimi trybami pracy zdefiniowanymi w ustandaryzowanym profilu urządzenia CiA 402.
Co nowego: tryb Velocity jest teraz zintegrowany, przywracając starszy tryb pracy. Zapewnia to użytkownikowi kompleksowe rozwiązanie zarówno dla aplikacji opartych na kontrolerze, jak i klasycznych aplikacjach opartych na napędach. To kompletne rozwiązanie jest szczególnie pomocne przy modernizacji istniejących maszyn.
Międzynarodowy standaryzowany profil urządzenia CiA 402 jest odpowiedni zarówno do zastosowań opartych na kontrolerach, jak i na napędach. Korzystając z dołączonych trybów pracy opartych na kontrolerze, użytkownicy mogą wdrażać aplikacje ze zsynchronizowaną, cykliczną specyfikacją wartości zadanej przez kontroler ruchu. Ponadto sterowniki napędów mogą również niezależnie obsługiwać zadania związane z ruchem, takie jak referowanie podczas uruchamiania. Z drugiej strony tryby pracy oparte na napędzie CiA 402 oferują pełne obliczenia ruchu i projektowanie w napędzie. W tej konfiguracji ustawione wartości położenia, prędkości i momentu obrotowego/siły są dokładnie i precyzyjnie przekształcane na ruchy.
„Od dawna używamy profilu urządzenia w naszych sterownikach napędów" – mówi Lutz Augenstein, Management Center Electronics (MCE) w STOBER. „Ułatwia to pracę naszym klientom, a czasochłonne programowanie nie jest już konieczne." W przeszłości profil urządzenia CANopen był dostosowywany do aktualnych wymagań rynku. W rezultacie na przestrzeni lat dodano nowe tryby pracy. Starsze z reguły nie są już potrzebne w nowoczesnych maszynach, dlatego wielu producentów nowszych urządzeń już ich nie wdraża. Tryb prędkości, który umożliwia sterowanie napędem przy użyciu ustawionej prędkości, oraz tryb położenia interpolowanego, który służy do synchronizacji wielu osi, to dwa takie tryby. Augenstein mówi: „Bez wyżej wymienionych standardowych trybów pracy modernizacja istniejących maszyn staje się wyzwaniem dla operatorów".
Na przykład, jeśli komponent jest uszkodzony, użytkownicy mogą zamówić tylko komponenty obsługujące te tryby pracy. Jeśli nie znajdą tego, czego szukają, muszą przerzucić się na sterowniki z nowoczesnymi trybami pracy. Wiąże się to zwykle z ogromną ilością przeróbek sterownika, co z kolei wymaga ekspertów posiadających niezbędną wiedzę programistyczną – a także dużej ilości czasu i wysokich kosztów. Augenstein mówi: „Dlatego zintegrowaliśmy także starsze tryby pracy ze sterownikiem napędu, co oznacza, że zapewniamy naszym klientom kompleksowe rozwiązanie zarówno do zastosowań opartych na kontrolerze, jak i do klasycznych aplikacji opartych na napędach".
Operatorzy otrzymują od firmy STOBER sterowniki napędów, które są wstępnie skonfigurowane dla CiA 402. W rezultacie muszą jedynie dokonać minimalnych zmian w swoich sterownikach. Nie ma potrzeby skomplikowanego programowania. „Przyspiesza to parametryzację i zapewnia większą elastyczność przy wyborze nowych komponentów" – wyjaśnia ekspert. Klienci mogą za pośrednictwem sterownika określić wszystkie tryby pracy dostępne w ofercie STOBER oraz wszystkie standardowe parametry aplikacji – co oznacza, że mogą zdecydować, z których chcą skorzystać.
Więcej informacji: www.demero.pl