Rozmowa z Frankiem Behrensem, menedżerem PR w regionie EMEA w RS Components

Rozwijając własną markę RS Pro, stawiamy na standaryzację i zagwarantowanie wysokiej jakości produktów

Posłuchaj
00:00

Na zdjęciu (od lewej): Robert Dudzik, dyrektor sprzedaży w RS na Europę Wschodnią, oraz Frank Behrens

  • Podczas Automaticonu promowaliście produkty nowej marki RS Pro. Jaki był cel jej stworzenia, szczególnie w sytuacji, gdy już mieliście kilka marek własnych?

Rzeczywiście już dawniej dostarczaliśmy produkty pod własnym brandem - tak było m.in. z urządzeniami pomiarowymi oraz narzędziami ręcznymi, aczkolwiek konieczne stało się zunifikowanie tej oferty. Poprzednio wyroby były bardzo różne pod względem cen i jakości - dostarczaliśmy zarówno te klasy premium, jak też wersje ekonomiczne. Ponadto coraz bardziej rozszerzamy asortyment produktów własnych i chcieliśmy uprościć klientom wybór, tworząc jedną, silną markę. RS Pro ma umożliwić nabywanie produktów o dobrej jakości i wysokich parametrach, ale bez konieczności rezygnowania z atrakcyjnych cen zakupu.

  • Jak chcecie przekonywać klientów do wyboru RS Pro? Czy będą oni chcieli korzystać z takiej oferty?

Sądzę, że tak, bowiem odbiorcy są tego typu produktami coraz bardziej zainteresowani. Wynika to z faktu, że klienci są dzisiaj dosyć wrażliwi na koszty, a jednocześnie znacznie mniej konserwatywni, niż miało to miejsce dawniej. Ostatni z faktów był dla nas przez lata problemem, bowiem w wielu krajach i branżach odbiorcy po prostu nie chcieli korzystać z wyrobów od dostawców, których niewystarczająco dobrze znali. To się zmieniło, przez co nową działalność traktujemy jako bardzo perspektywiczną.

Rozwój RS Pro ma również wymiar organizacyjny. W firmie stworzymy do obsługi tej grupy produktów osobną dywizję, w której istotną funkcję pełni menedżer ds. zgodności. Jest on odpowiedzialny za standaryzację produktów oraz zapewnianie ich zgodności z normami. W tym zakresie współpracujemy również z organizacjami takimi jak VDE, UL i innymi. Jest to o tyle ważne, że istnieją wyroby - przykładowo narzędzia dla utrzymania ruchu - w przypadku których jakość ma znaczenie kluczowe. W przeszłości doświadczaliśmy pewnych problemów z brandowanymi narzędziami, stąd też jesteśmy wyczuleni na tym punkcie.

Podsumowując - chcemy, aby klienci nabrali pełnego zaufania do produktów RS Pro. Będą one oznaczane znakiem jakości RS, co będzie poświadczało zgodność z normami w zakresie kontroli, testów i certyfikacji.

Pięć lat na rynku polskim

RS Components świętował w tym roku pięciolecie działalności w Europie Wschodniej. Firma pozyskała w regionie obejmującym Polskę, Czechy i Węgry ponad 15 tys. klientów, zaś lokalny oddział realizuje codziennie około 300 zamówień. Na zdjęciu część z ponad 50-osobowego, zlokalizowanego w Warszawie zespołu wspierającego klientów z Europy Wschodniej.

  • Czy rozwój własnej marki nie jest problemem we współpracy z Waszymi dostawcami? Ile produktów obejmuje RS Pro?

Jest ich ponad 40 tys., co stanowi niecałe 10% całego asortymentu oferowanego przez RS Components. Nowa marka to produkty z różnych obszarów - m.in. złącza, źródła zasilania oraz wspomniane narzędzia. Planujemy zwiększać w przyszłości ich liczbę, w szczególności w segmentach, gdzie nasze udziały są mniejsze niż średnia dla innych grup produktów - tak jest głównie w przypadku elektroniki.

Jeżeli chodzi o kwestie kontaktów z dostawcami, to konieczna jest tutaj odpowiednia komunikacja. Każdą zmianę podejmujemy po porozumieniu z partnerami rynkowymi, tak aby nie wytwarzać dodatkowej konkurencji. Zresztą wielu z nich działa w tym przypadku jako firmy OEM i jako poddostawcy mogą zaistnieć w wielu niszach rynkowych, gdzie poprzednio byli nieobecni.

Powiązane treści
RS Components - trzy lata działalności w regionie
RS Components rozszerza ofertę produktów Phoenix Contact
RS Components rozszerza ofertę modułów Wi-Fi oraz Bluetooth
Nowa platforma DesignSpark Marketplace
Rozmowa z Robertem Dudzikiem, Country Managerem w firmie RS Components
Ponad 750 tysięcy użytkowników DesignSpark
RS Components podpisuje nową umowę dystrybucyjną z FLIR Systems
RS Components - konkurs dla studentów uczelni technicznych
RS Components - pięć lat działalności w regionie
RS Components oferuje produkty Festo
RS Components z nagrodą od Omrona
Nowy dyrektor regionalny w RS Components
Zobacz więcej w kategorii: Wywiady
Pomiary
Metallurgical Sensors: Zaawansowane czujniki to bezpieczna i wydajna produkcja
Roboty
KUKA: Szybka i łatwa automatyzacja dla wszystkich
Artykuły
Honeywell: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje naszą branżę
Zasilanie, aparatura nn
Relpol: Inwestycje w produkcję i innowacje stanowią naszą odpowiedź na globalne wyzwania
Przemysł 4.0
Dassault Systèmes: Od produktów, przez dane, do całościowej transformacji - czyli jak wzmacniać innowacyjność przedsiębiorstw
Obudowy, złącza, komponenty
DigiKey: Zapewniamy wsparcie klientów od etapu projektu i prototypu, aż po produkcję i serwisowanie
Zobacz więcej z tagiem: Obudowy, złącza, komponenty
Prezentacje firmowe
Szafa wydawcza JotKEl
Prezentacje firmowe
Efektywne chłodzenie szaf przemysłowych dla centrów danych
Gospodarka
Vertiv przejmuje firmę Great Lakes

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów