Efektywna technologia prądu stałego ABB trafi na pokłady statków

ABB zdobyła zamówienie na instalację pierwszego na świecie rozwiązania opartego na technologii prądu stałego (DC) dla jednostek pływających. Pokładowa Sieć Prądu Stałego (Onboard DC Grid) umożliwi jednostkom obniżyć zużycie paliwa oraz emisję gazów cieplarnianych nawet do 20 proc.

Posłuchaj
00:00

W statkach z tradycyjnym napędem elektrycznym, stery strumieniowe oraz napędy są zasilane prądem stałym (DC) pochodzącym z obwodów prądu zmiennego (AC). Proces ten wykorzystuje ponad 80 procent całości zużywanej energii. Pokładowa Sieć Prądu Stałego (Onboard DC Grid) firmy ABB jest krokiem naprzód w optymalizacji napędu dzięki dostarczaniu energii poprzez jeden obwód prądu stałego (DC). Przekłada się to na znaczące oszczędności energii.

Uruchomiona w maju 2011 roku, Pokładowa Sieć Prądu Stałego firmy ABB jest efektem wzrostu zainteresowania rozwiązaniami energetycznymi opartymi na prądzie stałym (DC). Dostarczy wysoce wydajne systemy dystrybucji energii oraz napędów elektrycznych przeznaczonych dla wielu rodzajów statków. Sieć została zaprojektowana na użytek jednostek pływających wykorzystujących obwody niskiego napięcia - takich jak przybrzeżne statki pomocnicze, holowniki, promy i jachty – i pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji gazów do 20 proc.

ABB dostarczy kompletny pokładowy system prądu stałego (DC), włączając w to wszystkie systemy zasilania, napędu i automatyki, dla statku o długości 93 metrów i możliwości załadunku 5000 ton różnego rodzaju materiałów z przeznaczeniem dla wyposażenia i budowy platform wydobywczych. System ma zostać dostarczony w pierwszym kwartale 2013 roku.

Główną zaletą Pokładowej Sieci Prądu Stałego (Onboard DC Grid) firmy ABB jest fakt, że silniki statku nie muszą już pracować na stałych obrotach, a ich prędkość może być regulowana w celu zoptymalizowania zużycia paliwa. Eliminując konieczność instalacji dużych transformatorów i rozdzielni, gabaryty i ciężar całego systemu elektrycznego mogą zostać zmniejszone o 30 procent, pozostawiając więcej miejsca na statku dla pasażerów lub ładunku, a jednocześnie zapewniając większą elastyczność jest chodzi o możliwość rozmieszczania elementów systemu na statku.

źródło: ABB

Powiązane treści
Dni otwarte robotyki ABB
ABB dostarczy za 160 mln dolarów systemy zasilania dla statków wiertniczych
Przekształtniki ABB w nowej generacji pociągów FLIRT
ABB otrzymała rekordowe zamówienie od PKP
Przekształtniki ABB w lokomotywach Dragon
Nagrody ABB za prace naukowe rozdane
System przyzywowy ABB zadba o bezpieczeństwo pacjentów szpitala w Otwocku
ABB dostarczy transformatory Tauronowi
ABB zwiększy efektywność bloków energetycznych w Elektrowni Jaworzno III
Szybciej pociągiem z Wrocławia do Poznania między innymi dzięki prostownikom ABB
Łódzkie ABB modernizuje farmy wiatrowe na Morzu Irlandzkim
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Silniki i napędy
Control Techniques Dynamics częścią Nidec Drives
Przemysł 4.0
Nowe pokolenie liderów w przemyśle - ASTOR partnerem II edycji Akademii Liderów Transformacji Przemysłowej Fundacji PAGA
Roboty
Nowe centrum kompetencji technologicznych FANUC Polska
Aktualności
Rynek materiałów lotniczych
Przemysł 4.0
AI i autonomiczne sieci napędzają zeroemisyjną energetykę - wnioski z raportu Siemens Infrastructure Transition Monitor 2025
Roboty
Ucz się przez zabawę: nowy robot edukacyjny do nauki robotyki, elektroniki i programowania

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów