Przekształtniki ABB w nowej generacji pociągów FLIRT
| Gospodarka ArtykułyNajlepsze w swojej klasie urządzenia pomogą w utrzymaniu niezawodności i niskich kosztów eksploatacji zespołów trakcyjnych, które w najbliższych latach staną się wizytówką Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. ABB dostarczy 40 kompaktowych i energooszczędnych przekształtników do zasilania pociągów z rodziny FLIRT. 20 nowoczesnych, dwuczłonowych pociągów wyprodukuje firma Stadler Polska, należąca do Grupy Stadler Rail.
W każdym pociągu zainstalowane zostaną dwa przekształtniki ABB typu BordLine CC750. Dzięki zintegrowanym w jednej obudowie przekształtnikom do zasilania silników elektrycznych, przekształtnikom pomocniczym do zasilania obwodów pokładowych pociągu i układom ładowania baterii, energię pochodzącą z hamowania będzie można wykorzystać na zasilenie np. klimatyzacji, oświetlenia, czy ogrzewania. Istnieje również możliwość, aby energia była zwracana do sieci. Dodatkowo BordLine CC750 generują mniej zakłóceń w porównaniu do innych tego typu urządzeń, są proste w obsłudze i łatwe w konserwacji.
- Pozyskane przez ABB zamówienie jest kolejnym, po zamówieniu dla Zakładów Naprawczych Lokomotyw Elektrycznych, znaczącym kontraktem dla polskiej organizacji, która na przestrzeni ostatnich kilku lat poczyniła istotne inwestycje w Polsce w budowę zaplecza produkcyjnego oraz badawczego dla branży kolejowej - powiedział Janusz Petrykowski, dyrektor lokalnej Dywizji Napędy i Automatyzacja Produkcji ABB.
Zgodnie z umową z firmą Stadler Polska, ABB ma dostarczyć pierwszą partię przekształtników trakcyjnych w sierpniu tego roku. Całość zamówienia zostanie zrealizowana w Zakładzie Energoelektroniki, Napędów SN i Urządzeń Trakcyjnych ABB w Aleksandrowie Łódzkim, gdzie w minionym roku rozpoczęto produkcję przekształtników typu BordLine dla zespołów trakcyjnych zasilanych prądem stałym o napięciu 3 kV. Obecnie 56 takich przekształtników pracuje w pociągach FLIRT, które obsługują połączenia kolejowe na Mazowszu i Śląsku. Inny model przekształtnika, CC1500, zostanie zainstalowany w lokomotywach Dragon E6ACT, produkowanych przez ZNLE.
źródło: ABB