Stadler Polska zrealizuje kolejne etapy zamówienia na pociągi wartego 2,2 mld zł

| Gospodarka Aktualności

Stadler Polska realizuje podpisaną 17 stycznia 2018 roku między Kolejami Mazowieckimi a szwajcarskim producentem umowę ramową na dostawę 71 pociągów o łącznej wartości 2,2 mld zł. To największy kontrakt w historii polskich kolei. Siedleckie zakłady Stadlera dostarczyć mają łącznie 61 pięcioczłonowych i 10 dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Na potrzeby realizacji umowy zwiększono zatrudnianie do 250 osób.

Stadler Polska zrealizuje kolejne etapy zamówienia na pociągi wartego 2,2 mld zł

Wczoraj Koleje Mazowieckie oraz spółka Stadler Polska podpisały drugą umowę wykonawczą na dostawę 12 pociągów FLIRT. Wartość zamówienia to blisko 405 mln zł. Umowa obejmuje również świadczenie usług serwisowych, dostawę pakietu naprawczego oraz szkolenie pracowników. Pierwsza umowa, podpisana w maju 2018 r., dotyczyła 6 pojazdów. Obecnie w Siedlcach trwa ich budowa.

Całość umowy realizowana jest przy finansowym wsparciu ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego - w tym przypadku dofinansowanie wyniesie 96,16 mln zł, oraz z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - tu dofinansowanie będzie miało wartość 580 mln zł. Koleje Mazowieckie otrzymały też kredyt na ponad 1 mld zł z Banku Gospodarstwa Krajowego i PKO Banku Polskiego.

W najbliższych dwóch latach Koleje Mazowieckie i Stadler podpiszą jeszcze trzy umowy wykonawcze - umowę na dostawę 12 pięcioczłonowych pojazdów do 29 lutego 2020 r., umowę na dostawę 15 pięcioczłonowych pojazdów do 31 sierpnia 2020 r. oraz umowę na dostawę 16 pięcioczłonowych pojazdów do 31 marca 2021 r.

Pociągi zamawiane przez Koleje Mazowieckie to elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT najnowszej generacji. Będą one w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI) i wyposażone w moduły Europejskiego Systemu Kontroli Pociągu poziomu 2 ERTMS (ETCS + GSM-R).

źródło: eostroleka.pl