Danfoss Drives chce być światowym numerem jeden

| Gospodarka Artykuły

Prezes duńskiego producenta napędów, Vesa Laisi (na zdjęciu) poinformował, że jego celem jest zdobycie przez firmę pozycji lidera na rynku napędów elektrycznych. Obecnie pierwszym globalnie dostawcą jest ABB - wg szacunków prezesa Laisi o udziale 16-17% - podczas gdy udziały Danfossa są o około 3 punkty procentowe niższe. Firma będzie bazować na dwóch markach - Danfoss VLT oraz Vacon (fiński producent przejęty ponad rok temu), oferując szeroki zakres produktów niskiego i średniego napięcia. Research and Markets prognozuje, że w latach 2015-2019 dynamika w globalnej branży napędów wyniesie średnio 7,5% rocznie.

Danfoss Drives chce być światowym numerem jeden

Vesa Laisi twierdzi, że obecnie połączony biznes Danfossa i Vacona posiada około 13% udziału w światowym rynku napędów, czyli znajduje się o około 3% za firmą ABB i 2% przed Siemensem. Przekonuje, że 2015 rok był kolejnym rokiem stagnacji na rynek napędów, może nawet notującym lekki spadek, ale mimo to Danfossowi udało się nieznacznie zwiększyć swój udział.

Danfoss chce utrzymać swoją strategię rynkowej obecności dwóch marek, twierdząc, że Danfoss VLT i Vacon obsługują różne rynki. Danfoss koncentruje się na napędach AC od 180 W do 1,4 MW, zintegrowanych serwonapędach, softstartach i modułach zasilających. Vacon z kolei skupia się m.in. na rynku napędów LV chłodzonych powietrzem i cieczą, obejmujących moce od 250 W do 5,3 MW, napędach typu front-end oraz napędach MV do 11 MW mocy, a także na konwerterach sieciowych i współpracujących z turbinami wiatrowymi.

Firma Danfoss Drives ma za sobą pierwszy rok integracji dwóch biznesów i tworzenia strategii na przyszłość. Prezes Laisi uważa, że ​​połączoną firmę cechują pewne wyraźne różnice w stosunku do jej rywali. Na przykład nie dostarcza silników, co daje użytkownikom większą swobodę stosowania i dopasowywania silników i napędów. Danfoss dysponuje ponadto własną jednostką produkcji energoelektroniki, podczas gdy większość rywali musi polegać na zewnętrznych dostawcach. Potencjalnie umożliwia to firmie wcześniejszy dostęp do nowych technologii.

Częścią strategii Danfossa mającej na celu zwiększenie udziału w rynku jest oferowanie nowych technologii, takich jak napędy z wbudowanym sterowaniem bazującym na oprogramowaniu, jak również napędy średniego napięcia, których produkcję Vacon niedawno rozpoczął. Według wiceprezesa Danfossa Heikki Hiltunena, firma zmierza też w kierunku coraz większego stopnia digitalizacji na rynku napędów, oferując usługi takie jak zdalne monitorowanie i diagnostyka.

źródło: Drives & Controls