Po uruchomieniu punkt ładowania pracować będzie zgodnie z międzynarodowymi standardami. Dzięki pantografowi proces ładowania przebiegnie całkowicie automatycznie, podczas postoju autobusu na końcu linii.
Budowa sieci ładowarek ma być prowadzona równolegle do zakupu przez Miejskie Zakłady Autobusowe 130 przegubowych autobusów elektrycznych. Pierwszy taki Solaris Urbino 18 czwartej generacji z podwójnym sposobem ładowania dostarczony zostanie do MZA w Warszawie wiosną bieżącego roku. Autobus ma być ładowany poprzez złącze plug-in lub przy użyciu pantografu.
Ekoenergetyka-Polska jest liderem europejskiego rynku ładowarek dla autobusów elektrycznych. Oferuje ładowarki o mocy od 3 do 450 kW. W ciągu ostatnich 4 lat firma dostarczyła ponad 80 ładowarek do ponad 20 miast w Europie.
źródło: gramwzielone.pl
zdjęcie: warszawa.onet.pl