Amazon na pierwszej pozycji rankingu Brand Finance Global 500

| Gospodarka Artykuły

Firma Amazon znalazła się na szczycie rankingu najcenniejszych marek świata, wyprzedzając Apple’a. Następne pozycje zajmują firmy Google, Samsung i Facebook. Trzy lata lemu Amazon był ósmy na liście. Obecnie pięć pierwszych miejsc rankingu Brand Finance Global 500 zajmują zatem firmy z branży technologicznej. CEO analitycznej firmy Brand Finance - David Haigh - bardzo optymistycznie stwierdza, że wszystko wskazuje na to, że wartość marki Amazon, dzięki ekspansji na nowe sektory rynku i regiony świata, może rosnąć bez końca. Obecnie jej wartość autorzy rankingu szacują na 150,8 mld dolarów.

Amazon na pierwszej pozycji rankingu Brand Finance Global 500

Pierwsza dziesiątka najcenniejszych marek z listy Brand Finance to: Amazon, Apple, Google, Samsung, Facebook, AT&T, Microsoft, Verizon, Walmart i ICBC (Industrial and Commercial Bank of China). W tej grupie tylko Samsung i chiński bank pochodzą spoza USA.

źródło: Business Insider