Amazon zwiększył zdolności przetwarzania zamówień dzięki robotom Kiva
| Gospodarka RobotyAdaptacja przez firmę Amazon robotów Kiva do sortowania towarów w centrach magazynowych okazała się bardziej skuteczna niż konwencjonalne sortowanie wspomagane przez pracowników. Wykorzystanie robotów Kiva w jednym z centrów Amazona zwiększyło efektywność dziennego szczytowego poziomu obsługi z początkowych 700 tys.do 1,5 miliona produktów. Teraz pracownik może w ciągu godziny obsłużyć 300 wyrobów przeznaczonych do wysyłki, czyli trzykrotnie więcej niż pierwotnie, z dokładnością sięgającą 99,99%.
W centrach wysyłkowych Amazona roboty Kiva przydzielone są do zabierania z magazynu wyznaczanych przedmiotów, które następnie przenoszą wzdłuż optymalnych tras (wskazywanych im z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji) do miejsc obsługiwanych przez pracowników. Dzięki temu pracownicy nie muszą już przebywać w przestrzeni magazynowej, a zamiast tego na odpowiednio przystosowanych stanowiskach prowadzą końcową obsługę, co skutkuje bardziej efektywnym wykorzystaniem magazynowego obszaru.
Odkąd Amazon w 2012 r. przejął amerykańską firmę Kiva Systems i zmieniono jej nazwę na Amazon Robotics, roboty Kiva zostały istotnie zmodyfikowane. Ich obecna, 8 generacja, jest sprawniejsza dzięki algorytmom opartym na sztucznej inteligencji.
źródło: DigiTimes