MAN testuje elektryczne samochody ciężarowe w warunkach normalnej eksploatacji

| Gospodarka Aktualności

Firma MAN Truck & Bus AG przekazała pierwsze elektryczne modele ciężarówek MAN TGM grupie przedsiębiorstw należących do CNL, czyli austriackiego konsorcjum zajmującego się zrównoważoną logistyką, w celu przeprowadzenia testów w warunkach normalnego użytkowania pojazdów podczas realizacji codziennych, standardowych zadań transportowych. Testy prowadzone będą przez kilka najbliższych miesięcy.

MAN testuje elektryczne samochody ciężarowe w warunkach normalnej eksploatacji

Elektryczne pojazdy ciężarowe przekazane zostały dziewięciu następującym firmom: ebrüder Weiss, HOFER, Magna Steyr, METRO, Quehenberger Logistics, REWE, Schachinger Logistik, SPAR oraz browarowi Stiegl. Ciężarówki wykorzystywane będą m.in. do transportu napojów, artykułów spożywczych oraz części zamiennych do samochodów.

Elektryczny model MAN TGM bazuje na wersji spalinowej tego pojazdu. Wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 359 KM (264 kW), którego moment obrotowy sięga 3100 N. W wersji 26-tonowej ciężarówka dysponuje zasięgiem do 200 km, natomiast w postaci ciągnika siodłowego o ładowności 18 ton jedno ładowanie ma wystarczyć do przejechania odcinka 130 km. Elektryczny MAN może być ładowany prądem przemiennym z mocą 22 lub 44 kW, lub prądem stałym z mocą do 150 kW, przy użyciu złącza CCS.

Realizowane przez konsorcjum CNL testy drogowe samochodów ciężarowych MAN-a prowadzone są w ramach projektu "Megawatt", który jest dofinansowany kwotą około 3 mln euro ze środków funduszu klimatycznego i energii "Klima- und Energiefonds" austriackiego rządu federalnego, dzięki programowi "Latarnie morskie elektromobilności". Konsorcjum CNL skupia 18 austriackich firm handlowych, logistycznych i produkcyjnych.

źródło: ORPA