Volvo sprzedaje firmie Isuzu za 2,3 mld dolarów japońskiego dostawcę samochodów ciężarowych

Volvo AB sprzedaje firmie Isuzu Motors swoją japońską jednostkę UD Trucks, w ramach umowy o wartości około 2,3 mld dolarów, wychodząc z niskomarżowego biznesu i zwiększając zasoby gotówki, w chwili gdy rozgrzewaniu ulega rywalizacja w zakresie zaawansowanych technologicznie samochodów ciężarowych. Transakcja, ogłoszona przez firmy w środę, jest częścią szerszego sojuszu, w ramach którego będą się one dzielić zaawansowaną technologią elektrycznych i autonomicznych ciężarówek, a ich połączone wysiłki pozwolą obniżyć koszty rozwoju.

Posłuchaj
00:00

Partnerstwo jest najnowszym trendem wśród producentów pojazdów łączących siły, by lepiej konkurować w branży, której towarzyszy wzrost liczby samochodów elektrycznych i autonomicznych oraz innych nowych technologii.

Volvo poinformowało, że transakcja zwiększy dochód operacyjny o około 2 mld koron szwedzkich (208 mln dolarów) i zwiększy zasoby gotówki netto o 22 mld koron. Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca 2020 r. Wygenerowane środki pieniężne mają być rozdzielone między akcjonariuszy Volvo w drodze dodatkowej dywidendy lub wykupu akcji.

Analitycy twierdzą, że japoński rynek transportu samochodowego jest bardzo konkurencyjny i jednocześnie mało dochodowy, więc sprzedaż UD Trucks uwolni gotówkę dla firmy Volvo, która konkuruje z niemieckim Daimlerem, indyjskim Tata Motors i chińskim Dongfeng Motor. Obecnie przemysł ciężarówek w Japonii zdominowany jest przez spółkę Hino Motors, należącą do Toyoty.

Volvo jest jednym z największych na świecie producentów ciężkich pojazdów ciężarowych i posiada takie marki, jak Volvo Trucks, francuskie Renault Trucks i amerykański Mack Trucks. Isuzu specjalizuje się w lekkich i średnich ciężarówkach, a firma UD Trucks ma mocną pozycję zarówno w zakresie pojazdów ciężkich, jak i - do pewnego stopnia - o ładowności średniej.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Wrocławska fabryka Volvo wyprodukuje dla Norwegii prawie 300 autobusów
W pobliżu Frankfurtu uruchomiono e-autostradę
Geely zamierza razem z Volvo działać pod jedną marką
Volvo i Luminar coraz bliżej całkowicie autonomicznych samochodów
Volvo z Wrocławia zdobyło największe dotychczas zamówienie na elektryczne autobusy
Volvo będzie wyposażać wszystkie nowe modele w silniki elektryczne
Chiński właściciel Volvo kupuje połowę malezyjskiego Protona
ABB zbudowało elektryczną ciężarówkę
Amerykańska poczta rozpoczęła testy dostaw z pomocą autonomicznych ciężarówek
Wojsko Polskie zamawia blisko 900 ciężarówek marki Jelcz
MAN testuje elektryczne samochody ciężarowe w warunkach normalnej eksploatacji
Volkswagen zawarł kontrakt na dostawę 1600 elektrycznych samochodów ciężarowych
Rolls-Royce dostarczy kilkaset silników do wojskowych ciężarówek marki Jelcz
W Niemczech powstaje elektryczna autostrada dla ciężarówek - eHighway
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
PLC, HMI, Oprogramowanie
Cyfrowe bliźniaki i AI w służbie budynków – Aroundtown i PassiveLogic stawiają na autonomiczne sterowanie
Przemysł 4.0
Innodisk wprowadza odporne na ekstremalne warunki pamięci DDR5 i LPDDR5X CAMM2 do zastosowań przemysłowych
Silniki i napędy
Rynek silników z magnesami trwałymi
Przemysł 4.0
DigiKey odkrywa kulisy automatyki – nowy sezon serii wideo Factory Tomorrow
Obudowy, złącza, komponenty
Światowe zapotrzebowanie na węże przemysłowe
Aktualności
Nowy hub logistyczny FedEx

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów