Volvo sprzedaje firmie Isuzu za 2,3 mld dolarów japońskiego dostawcę samochodów ciężarowych

Volvo AB sprzedaje firmie Isuzu Motors swoją japońską jednostkę UD Trucks, w ramach umowy o wartości około 2,3 mld dolarów, wychodząc z niskomarżowego biznesu i zwiększając zasoby gotówki, w chwili gdy rozgrzewaniu ulega rywalizacja w zakresie zaawansowanych technologicznie samochodów ciężarowych. Transakcja, ogłoszona przez firmy w środę, jest częścią szerszego sojuszu, w ramach którego będą się one dzielić zaawansowaną technologią elektrycznych i autonomicznych ciężarówek, a ich połączone wysiłki pozwolą obniżyć koszty rozwoju.

Posłuchaj
00:00

Partnerstwo jest najnowszym trendem wśród producentów pojazdów łączących siły, by lepiej konkurować w branży, której towarzyszy wzrost liczby samochodów elektrycznych i autonomicznych oraz innych nowych technologii.

Volvo poinformowało, że transakcja zwiększy dochód operacyjny o około 2 mld koron szwedzkich (208 mln dolarów) i zwiększy zasoby gotówki netto o 22 mld koron. Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca 2020 r. Wygenerowane środki pieniężne mają być rozdzielone między akcjonariuszy Volvo w drodze dodatkowej dywidendy lub wykupu akcji.

Analitycy twierdzą, że japoński rynek transportu samochodowego jest bardzo konkurencyjny i jednocześnie mało dochodowy, więc sprzedaż UD Trucks uwolni gotówkę dla firmy Volvo, która konkuruje z niemieckim Daimlerem, indyjskim Tata Motors i chińskim Dongfeng Motor. Obecnie przemysł ciężarówek w Japonii zdominowany jest przez spółkę Hino Motors, należącą do Toyoty.

Volvo jest jednym z największych na świecie producentów ciężkich pojazdów ciężarowych i posiada takie marki, jak Volvo Trucks, francuskie Renault Trucks i amerykański Mack Trucks. Isuzu specjalizuje się w lekkich i średnich ciężarówkach, a firma UD Trucks ma mocną pozycję zarówno w zakresie pojazdów ciężkich, jak i - do pewnego stopnia - o ładowności średniej.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Wrocławska fabryka Volvo wyprodukuje dla Norwegii prawie 300 autobusów
W pobliżu Frankfurtu uruchomiono e-autostradę
Geely zamierza razem z Volvo działać pod jedną marką
Volvo i Luminar coraz bliżej całkowicie autonomicznych samochodów
Volvo z Wrocławia zdobyło największe dotychczas zamówienie na elektryczne autobusy
Volvo będzie wyposażać wszystkie nowe modele w silniki elektryczne
Chiński właściciel Volvo kupuje połowę malezyjskiego Protona
ABB zbudowało elektryczną ciężarówkę
Amerykańska poczta rozpoczęła testy dostaw z pomocą autonomicznych ciężarówek
Wojsko Polskie zamawia blisko 900 ciężarówek marki Jelcz
MAN testuje elektryczne samochody ciężarowe w warunkach normalnej eksploatacji
Volkswagen zawarł kontrakt na dostawę 1600 elektrycznych samochodów ciężarowych
Rolls-Royce dostarczy kilkaset silników do wojskowych ciężarówek marki Jelcz
W Niemczech powstaje elektryczna autostrada dla ciężarówek - eHighway
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Chiński robot zastąpi rolnika. Pracują szybciej, taniej i bez chemii
Aktualności
14 osób na 1 miejsce. Ten kierunek przyszłości bije rekordy popularności
Przemysł 4.0
Łatwa integracja sztucznej inteligencji i automatyzacji
Roboty
Pierwszy na świecie humanoidalny robot z funkcją samodzielnej wymiany baterii
Roboty
Comau finalizuje przejęcie Automha
Roboty
Doosan Robotics przejmuje 90% udziałów w amerykańskiej firmie inżynieryjno-automatycznej ONExia

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów