Amerykańska poczta rozpoczęła testy dostaw z pomocą autonomicznych ciężarówek

We wtorek amerykańska poczta rozpoczęła w trzech południowo-zachodnich stanach dwutygodniowy test transportu przesyłek pocztowych za pomocą autonomicznych ciężarówek. To kolejny krok w dążeniu do komercjalizacji autonomii prowadzenia pojazdów w zakresie transportu towarów. Pocztowe ciężarówki będą poruszać się po głównych autostradach i przejeżdżać przez Arizonę, Nowy Meksyk i Teksas.

Posłuchaj
00:00

Mająca siedzibę w San Diego firma TuSimple poinformowała, że ​​samobieżne ciężarówki zaczną przewozić pocztę między oddziałami U.S. Postal Service w Phoenix i Dallas. Celem jest sprawdzenie jak nowa technologia może poprawić czas dostawy i zredukować koszty. Za kierownicą ciężarowego pojazdu obecny będzie kierowca bezpieczeństwa, by w razie potrzeby interweniować, a na siedzeniu pasażera podróżować będzie inżynier.

Program pilotażowy obejmuje pięć przejazdów w obie strony, z których każdy obejmuje łącznie ponad 3300 km lub około 45 godzin jazdy. Nie jest jasne, czy przewożenie poczty przez samojezdne ciężarówki będzie kontynuowane po dwutygodniowym pilotażu.

TuSimple i USPS odmówiły ujawnienia kosztów programu, ale rzeczniczka USPS Kim Frum powiedziała, że nie wykorzystano żadnych środków pochodzących z podatków, a finansowanie bazuje na przychodach z opłat pocztowych i sprzedaży innych produktów. Firma TuSimple zebrała 178 mln dolarów z prywatnego finansowania, w tym od producenta chipów Nvidia Corp i chińskiej firmy medialnej Sina Corp.

Gdyby udało się wdrożyć autonomiczne pojazdy w transporcie towarów, możliwe stałoby się rozwiązanie problemu braku kierowców i ograniczeń regulacyjnych, z jakimi borykają się przewoźnicy w całych Stanach Zjednoczonych. Amerykańskie stowarzyszenia przewoźników szacują, że do 2024 r. wystąpi niedobór aż 174 500 kierowców. Główne powody takiej sytuacji to starzejąca się siła robocza i trudności z przyciągnięciem do pracy młodszych kierowców.

Jak przekonuje Chuck Price, Chief Product Officer z firmy TuSimple, autonomiczne ciężarówki mają nad samochodami osobowymi przewagę wynikającą ze względnej łatwości dokonywania przewozów na autostradach w porównaniu z centrami miast. Mniejsze są bowiem wymagania dotyczące mapowania oraz wyzwania związane z bezpieczeństwem obecnych na drogach pieszych i rowerzystów.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
eDumper - największy pojazd elektryczny na świecie
Amerykański Postmates testuje w Wielkiej Brytanii autonomiczne roboty dostawcze
Volvo i Luminar coraz bliżej całkowicie autonomicznych samochodów
Caterpillar marką o największej na świecie liczbie autonomicznych ciężarówek
Do 2020 roku Inpost uruchomi cztery dodatkowe sortownie
Poczta Polska wprowadza paczkomaty
Poczta Polska zautomatyzuje identyfikację przesyłek
Firma motoryzacyjna Velodyne Lidar zatrudnia bankowców
Fiat wykorzysta technologię firmy Aurora
Ford przeznaczy 4 mld dolarów na opracowanie pojazdów autonomicznych
Duże wzrosty na rynku autonomicznych traktorów
Mercedes i Bosch łączą siły by rozwijać autonomiczne taksówki
Duży wzrost na rynku statków autonomicznych
Autonomiczne pojazdy już w 2025 roku?
Volvo sprzedaje firmie Isuzu za 2,3 mld dolarów japońskiego dostawcę samochodów ciężarowych
ABB zbudowało elektryczną ciężarówkę
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Popyt na roboty współpracujące dalej słabnie, co przeczy przewidywaniom
Roboty
Truskawki zbierane przez roboty. Polscy studenci z rewolucyjnym projektem
Przemysł 4.0
Indyjska Amber Group przejmuje kontrolę nad izraelską firmą Unitronics
Aktualności
Kongsberg i APS będą wspólnie rozwijać systemy antydronowe
Zasilanie, aparatura nn
Wpływ normy IEC 61850 na przyszłość sektora energetycznego
Roboty
Superhumanoid Mech wkracza do akcji - Sagawa Express testuje przełomową automatykę załadunku

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów