Amerykańska poczta rozpoczęła testy dostaw z pomocą autonomicznych ciężarówek

We wtorek amerykańska poczta rozpoczęła w trzech południowo-zachodnich stanach dwutygodniowy test transportu przesyłek pocztowych za pomocą autonomicznych ciężarówek. To kolejny krok w dążeniu do komercjalizacji autonomii prowadzenia pojazdów w zakresie transportu towarów. Pocztowe ciężarówki będą poruszać się po głównych autostradach i przejeżdżać przez Arizonę, Nowy Meksyk i Teksas.

Posłuchaj
00:00

Mająca siedzibę w San Diego firma TuSimple poinformowała, że ​​samobieżne ciężarówki zaczną przewozić pocztę między oddziałami U.S. Postal Service w Phoenix i Dallas. Celem jest sprawdzenie jak nowa technologia może poprawić czas dostawy i zredukować koszty. Za kierownicą ciężarowego pojazdu obecny będzie kierowca bezpieczeństwa, by w razie potrzeby interweniować, a na siedzeniu pasażera podróżować będzie inżynier.

Program pilotażowy obejmuje pięć przejazdów w obie strony, z których każdy obejmuje łącznie ponad 3300 km lub około 45 godzin jazdy. Nie jest jasne, czy przewożenie poczty przez samojezdne ciężarówki będzie kontynuowane po dwutygodniowym pilotażu.

TuSimple i USPS odmówiły ujawnienia kosztów programu, ale rzeczniczka USPS Kim Frum powiedziała, że nie wykorzystano żadnych środków pochodzących z podatków, a finansowanie bazuje na przychodach z opłat pocztowych i sprzedaży innych produktów. Firma TuSimple zebrała 178 mln dolarów z prywatnego finansowania, w tym od producenta chipów Nvidia Corp i chińskiej firmy medialnej Sina Corp.

Gdyby udało się wdrożyć autonomiczne pojazdy w transporcie towarów, możliwe stałoby się rozwiązanie problemu braku kierowców i ograniczeń regulacyjnych, z jakimi borykają się przewoźnicy w całych Stanach Zjednoczonych. Amerykańskie stowarzyszenia przewoźników szacują, że do 2024 r. wystąpi niedobór aż 174 500 kierowców. Główne powody takiej sytuacji to starzejąca się siła robocza i trudności z przyciągnięciem do pracy młodszych kierowców.

Jak przekonuje Chuck Price, Chief Product Officer z firmy TuSimple, autonomiczne ciężarówki mają nad samochodami osobowymi przewagę wynikającą ze względnej łatwości dokonywania przewozów na autostradach w porównaniu z centrami miast. Mniejsze są bowiem wymagania dotyczące mapowania oraz wyzwania związane z bezpieczeństwem obecnych na drogach pieszych i rowerzystów.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
eDumper - największy pojazd elektryczny na świecie
Amerykański Postmates testuje w Wielkiej Brytanii autonomiczne roboty dostawcze
Volvo i Luminar coraz bliżej całkowicie autonomicznych samochodów
Caterpillar marką o największej na świecie liczbie autonomicznych ciężarówek
Do 2020 roku Inpost uruchomi cztery dodatkowe sortownie
Poczta Polska wprowadza paczkomaty
Poczta Polska zautomatyzuje identyfikację przesyłek
Firma motoryzacyjna Velodyne Lidar zatrudnia bankowców
Fiat wykorzysta technologię firmy Aurora
Ford przeznaczy 4 mld dolarów na opracowanie pojazdów autonomicznych
Duże wzrosty na rynku autonomicznych traktorów
Mercedes i Bosch łączą siły by rozwijać autonomiczne taksówki
Duży wzrost na rynku statków autonomicznych
Autonomiczne pojazdy już w 2025 roku?
Volvo sprzedaje firmie Isuzu za 2,3 mld dolarów japońskiego dostawcę samochodów ciężarowych
ABB zbudowało elektryczną ciężarówkę
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Rozbudowa zakładu w Mławie
Obudowy, złącza, komponenty
TraceParts i Leo AI przedefiniują wyszukiwanie części do projektów
Zasilanie, aparatura nn
PGE buduje magazyn energii
Aktualności
Niedobór infrastruktury magazynowej w Europie przekracza wartość 150 mld euro
Aktualności
Nowa inwestycja firmy Marbo
Pomiary
Datalogic wzmacnia partnerstwo ze StayLinked

VARTECH Industry System Cleaner od Texaco – niezawodny sposób w walce z osadami lakierowymi w układach przemysłowych

Powstawanie osadów lakierowych to jedno z kluczowych wyzwań utrzymania ruchu w turbinach, sprężarkach i systemach hydraulicznych. Zanieczyszczenia tego typu skutkują podwyższonymi temperaturami pracy, spadkiem efektywności energetycznej i ryzykiem awarii, które generują kosztowne przestoje. VARTECH Industrial System Cleaner marki Texaco został opracowany tak, aby usuwać osady w trakcie normalnej pracy urządzeń. W połączeniu z olejami Texaco i systematyczną diagnostyką olejową tworzy kompleksowy system ochrony – od czyszczenia instalacji po długookresową kontrolę procesów starzenia. Skuteczność rozwiązania potwierdzają wdrożenia w różnych gałęziach przemysłu.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów