Volvo i Luminar coraz bliżej całkowicie autonomicznych samochodów
| Gospodarka PomiaryPróba zorientowania się, co zamierza zrobić pieszy lub inny samochód na drodze, jest wystarczająco trudna dla kierowców, a co dopiero dla systemu AI kierującego autonomicznym pojazdem. Luminar i Volvo, na LA Auto Show, ogłosili, że będą używać czujnika dalekiego zasięgu o wysokiej rozdzielczości, aby dowiedzieć się, jakie są intencje pieszych.
LiDAR o wysokiej rozdzielczości i zasięgu 250 metrów jest w stanie wskazać kończyny pieszych. Dane te są używane do stworzenia przegubowej (patykowatej) wersji człowieka, ustalając jego pozę. Informacje te można wykorzystać do określenia, co dana osoba ma zamiar zrobić, np: czy zamierza wejść na przejście dla pieszych do którego się zbliża. Luminar i Volvo chcą to ustalić.
Badania skoncentrują się również na jeździe po autostradach, ale jeśli chodzi o stworzenie auta autonomicznego, najtrudniejszym środowiskiem jest miasto i ludzie, którzy się po nim poruszają.
"Zespół badawczo-rozwojowy Volvo Cars w imponującym tempie rozwiązuje wiele najbardziej zaawansowanych problemów w rozwoju autonomicznej jazdy", mówi założyciel i dyrektor generalny Luminar, Austin Russell. "Wraz ze wzrostem naszej firmy, Volvo pozostał na czele rozwoju autonomicznego systemu, który wyeliminuje kierowcę - umożliwiając ostatecznie wprowadzenie tych rozwiązań w pojazdach konsumenckich."
Volvo współpracuje z firmą Luminar od czerwca tego roku. Praca z uznanym producentem samochodów, takim jak Volvo (firma, która zbudowała swoją reputację w zakresie bezpieczeństwa) jest dobrym rozwiązaniem dla obu firm.