Volvo i Luminar coraz bliżej całkowicie autonomicznych samochodów

Próba zorientowania się, co zamierza zrobić pieszy lub inny samochód na drodze, jest wystarczająco trudna dla kierowców, a co dopiero dla systemu AI kierującego autonomicznym pojazdem. Luminar i Volvo, na LA Auto Show, ogłosili, że będą używać czujnika dalekiego zasięgu o wysokiej rozdzielczości, aby dowiedzieć się, jakie są intencje pieszych.

Posłuchaj
00:00

LiDAR o wysokiej rozdzielczości i zasięgu 250 metrów jest w stanie wskazać kończyny pieszych. Dane te są używane do stworzenia przegubowej (patykowatej) wersji człowieka, ustalając jego pozę. Informacje te można wykorzystać do określenia, co dana osoba ma zamiar zrobić, np: czy zamierza wejść na przejście dla pieszych do którego się zbliża. Luminar i Volvo chcą to ustalić.

Badania skoncentrują się również na jeździe po autostradach, ale jeśli chodzi o stworzenie auta autonomicznego, najtrudniejszym środowiskiem jest miasto i ludzie, którzy się po nim poruszają.

"Zespół badawczo-rozwojowy Volvo Cars w imponującym tempie rozwiązuje wiele najbardziej zaawansowanych problemów w rozwoju autonomicznej jazdy", mówi założyciel i dyrektor generalny Luminar, Austin Russell. "Wraz ze wzrostem naszej firmy, Volvo pozostał na czele rozwoju autonomicznego systemu, który wyeliminuje kierowcę - umożliwiając ostatecznie wprowadzenie tych rozwiązań w pojazdach konsumenckich."

Volvo współpracuje z firmą Luminar od czerwca tego roku. Praca z uznanym producentem samochodów, takim jak Volvo (firma, która zbudowała swoją reputację w zakresie bezpieczeństwa) jest dobrym rozwiązaniem dla obu firm.

Powiązane treści
Amerykańska poczta rozpoczęła testy dostaw z pomocą autonomicznych ciężarówek
Wrocławska fabryka Volvo wyprodukuje dla Norwegii prawie 300 autobusów
Volvo z Wrocławia zdobyło największe dotychczas zamówienie na elektryczne autobusy
Volvo sprzedaje firmie Isuzu za 2,3 mld dolarów japońskiego dostawcę samochodów ciężarowych
Volvo będzie wyposażać wszystkie nowe modele w silniki elektryczne
Chiński właściciel Volvo kupuje połowę malezyjskiego Protona
PGE bada warunki wietrzne na na Bałtyku przy użyciu lidara
Ford przeznaczy 4 mld dolarów na opracowanie pojazdów autonomicznych
Duże wzrosty na rynku autonomicznych traktorów
Stäubli prezentuje pierwszy mobilny i autonomiczny system robota HelMo
Mercedes i Bosch łączą siły by rozwijać autonomiczne taksówki
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Popyt na roboty współpracujące dalej słabnie, co przeczy przewidywaniom
Roboty
Truskawki zbierane przez roboty. Polscy studenci z rewolucyjnym projektem
Przemysł 4.0
Indyjska Amber Group przejmuje kontrolę nad izraelską firmą Unitronics
Aktualności
Kongsberg i APS będą wspólnie rozwijać systemy antydronowe
Zasilanie, aparatura nn
Wpływ normy IEC 61850 na przyszłość sektora energetycznego
Roboty
Superhumanoid Mech wkracza do akcji - Sagawa Express testuje przełomową automatykę załadunku

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów