W Niemczech powstaje elektryczna autostrada dla ciężarówek - eHighway

W Niemczech na koniec 2018 roku przewidziano pierwszy test elektrycznej autostrady eHighway w warunkach drogowych. Na autostradzie A5, na 10-kilometrowym odcinku między węzłem Zeppelinheim/Cargo City Süd przy porcie lotniczym Frankfurt a węzłem Darmstadt/Weiterstadt, firma Siemens zbuduje napowietrzną linię zasilającą dla zelektryfikowanego transportu towarowego. Linia będzie dostarczała zasilanie hybrydowym ciężarówkom.

Posłuchaj
00:00

Siemens odpowiada za planowanie, budowę oraz utrzymanie systemu, który będzie stanowił część większego projektu ELISA (Zelektryfikowanego Innowacyjnego Ciężkiego Transportu Drogowego na Autostradach), prowadzonego przez Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych (BMUB).

- Budowa systemu pozwoli nam sprawdzić w praktyce, czy realne jest zintegrowanie publicznej autostrady z napowietrzną linią zasilającą. System będzie używany jako część istniejącej sieci transportowej, aby potwierdzić zasadność i praktyczne wykorzystanie w transporcie towarowym - powiedział Gerd Riegelhuth, dyrektor z Hessen Mobil - firmy odpowiedzialnej za utrzymanie transportu drogowego w Hesji.

- Dzięki eHighway stworzyliśmy ekonomicznie zasadne rozwiązanie transportu drogowego, niemającego wpływu na środowisko naturalne. Nasza technologia jest alternatywą dla już istniejących rozwiązań opartych na silnikach wewnętrznego spalania - powiedział Roland Edel, główny technolog w branży Mobility Siemensa AG.

System eHighway ma być dwa razy wydajniejszy energetycznie niż ciężarówki z silnikami diesla. Głównym elementem systemu jest, instalowany na ciężarówce o napędzie hybrydowym, pantograf. Takie pojazdy, działając w ramach systemu, charakteryzować się będą zerowym współczynnikiem emisji spalin. Po utracie kontaktu z linią zasilającą automatycznie załączany będzie silnik hybrydowy i ciężarowy samochód będzie mógł od razu przemieszczać sę po drodze standardowej.

Więcej informacji o systemie eHighway znajduje się na stronie www.siemens.pl/mobility.

źródło: Siemens

Powiązane treści
Czy polskie miasta są gotowe na elektryczne samochody?
Alibaba i Foxconn znacząco inwestują w chiński start-up motoryzacyjny
Ford wspólne z chińską firmą Zotye Auto będzie produkował elektryczne samochody
Milion aut elektrycznych w Unii Europejskiej już w przyszłym roku
Skandynawia bije rekordy sprzedaży elektrycznych samochodów
Na świecie jeździ 2 miliony elektrycznych samochodów
Nadchodzi zeroemisyjne lotnictwo - Siemens i Airbus upowszechnią elektryczne silniki dla samolotów
Volkswagen zawarł kontrakt na dostawę 1600 elektrycznych samochodów ciężarowych
MAN testuje elektryczne samochody ciężarowe w warunkach normalnej eksploatacji
Volvo sprzedaje firmie Isuzu za 2,3 mld dolarów japońskiego dostawcę samochodów ciężarowych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Popyt na roboty współpracujące dalej słabnie, co przeczy przewidywaniom
Roboty
Truskawki zbierane przez roboty. Polscy studenci z rewolucyjnym projektem
Przemysł 4.0
Indyjska Amber Group przejmuje kontrolę nad izraelską firmą Unitronics
Aktualności
Kongsberg i APS będą wspólnie rozwijać systemy antydronowe
Zasilanie, aparatura nn
Wpływ normy IEC 61850 na przyszłość sektora energetycznego
Roboty
Superhumanoid Mech wkracza do akcji - Sagawa Express testuje przełomową automatykę załadunku

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów