W Niemczech powstaje elektryczna autostrada dla ciężarówek - eHighway

W Niemczech na koniec 2018 roku przewidziano pierwszy test elektrycznej autostrady eHighway w warunkach drogowych. Na autostradzie A5, na 10-kilometrowym odcinku między węzłem Zeppelinheim/Cargo City Süd przy porcie lotniczym Frankfurt a węzłem Darmstadt/Weiterstadt, firma Siemens zbuduje napowietrzną linię zasilającą dla zelektryfikowanego transportu towarowego. Linia będzie dostarczała zasilanie hybrydowym ciężarówkom.

Posłuchaj
00:00

Siemens odpowiada za planowanie, budowę oraz utrzymanie systemu, który będzie stanowił część większego projektu ELISA (Zelektryfikowanego Innowacyjnego Ciężkiego Transportu Drogowego na Autostradach), prowadzonego przez Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych (BMUB).

- Budowa systemu pozwoli nam sprawdzić w praktyce, czy realne jest zintegrowanie publicznej autostrady z napowietrzną linią zasilającą. System będzie używany jako część istniejącej sieci transportowej, aby potwierdzić zasadność i praktyczne wykorzystanie w transporcie towarowym - powiedział Gerd Riegelhuth, dyrektor z Hessen Mobil - firmy odpowiedzialnej za utrzymanie transportu drogowego w Hesji.

- Dzięki eHighway stworzyliśmy ekonomicznie zasadne rozwiązanie transportu drogowego, niemającego wpływu na środowisko naturalne. Nasza technologia jest alternatywą dla już istniejących rozwiązań opartych na silnikach wewnętrznego spalania - powiedział Roland Edel, główny technolog w branży Mobility Siemensa AG.

System eHighway ma być dwa razy wydajniejszy energetycznie niż ciężarówki z silnikami diesla. Głównym elementem systemu jest, instalowany na ciężarówce o napędzie hybrydowym, pantograf. Takie pojazdy, działając w ramach systemu, charakteryzować się będą zerowym współczynnikiem emisji spalin. Po utracie kontaktu z linią zasilającą automatycznie załączany będzie silnik hybrydowy i ciężarowy samochód będzie mógł od razu przemieszczać sę po drodze standardowej.

Więcej informacji o systemie eHighway znajduje się na stronie www.siemens.pl/mobility.

źródło: Siemens

Powiązane treści
Czy polskie miasta są gotowe na elektryczne samochody?
Alibaba i Foxconn znacząco inwestują w chiński start-up motoryzacyjny
Ford wspólne z chińską firmą Zotye Auto będzie produkował elektryczne samochody
Milion aut elektrycznych w Unii Europejskiej już w przyszłym roku
Skandynawia bije rekordy sprzedaży elektrycznych samochodów
Na świecie jeździ 2 miliony elektrycznych samochodów
Nadchodzi zeroemisyjne lotnictwo - Siemens i Airbus upowszechnią elektryczne silniki dla samolotów
Volkswagen zawarł kontrakt na dostawę 1600 elektrycznych samochodów ciężarowych
MAN testuje elektryczne samochody ciężarowe w warunkach normalnej eksploatacji
Volvo sprzedaje firmie Isuzu za 2,3 mld dolarów japońskiego dostawcę samochodów ciężarowych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Silniki i napędy
Control Techniques Dynamics łączy siły z Nidec Drives
Silniki i napędy
Współpraca BMW i SEW-EURODRIVE - zaawansowana technologia produkcji modułów akumulatorowych
Roboty
Ten futrzany robot AI ma 4 miliony osobowości. Moflin wzbudza zachwyt u Japonek
Obudowy, złącza, komponenty
Technologia w górę, koszty w dół – kiedy plastik zmienia reguły gry
Roboty
Robotyczne mikrofabryki pomagają odbudować zniszczone przez pożar domy w Los Angeles
Bezpieczeństwo
Honeywell dostawcą awioniki dla nowych samolotów Boeing 737 MAX PLL LOT

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów