Globalna automatyzacja terminali przebiega zbyt wolno

W globalnej skali automatyzacja portów przebiega bardzo powoli. Zgodnie z raportem UNCTAD (United Nations Conference on Trade and Development) z listopada 2018 roku, na świecie jest około 1% terminali kontenerowych zautomatyzowanych całkowicie, natomiast 2% - częściowo. Według informacji przygotowanych przez ratingową agencję Moody's, na całym świecie częściowo lub w pełni zautomatyzowanych jest 48 terminali. Prognozy wskazują, że w ciągu 10 lat ich ilość znacznie wzrośnie.

Posłuchaj
00:00

Wykorzystanie technologii automatyzacji i rozwiązań cyfrowych ogranicza koszty operacyjne terminali od 40 do 70%, a także zwiększa bezpieczeństwo.

W 1993 roku jako pierwszy na świecie zautomatyzowany został terminal ECT Delta w Rotterdamie, który należy do operatora Hutchison Port Holdings z Hongkongu. Dopiero w 2015 roku odbyła się cyfryzacja terminali ECT Euromax oraz APM Terminals (port Maasvlakte2) należących do tego samego portu. W 2017 roku zautomatyzowano w chińskim porcie terminal Quingdao, który w roku 2018 przeładował 19,3 mln TEU (twenty-foot equivalent unit).  Gdańsk w zeszłym roku wprowadził technologie automatyzujące prace terminala, polegające na cyfrowej awizacji ciężarówek.

Światowy operator DP World ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich ogłosił, że zautomatyzuje swoje terminale kontenerowe w Sydney i Fremantle oraz w Brisbane.

W Singapurze - drugim pod względem wielkości na świecie porcie kontenerowym - trwają pracę nad budową nowego terminalu Taus, który ma zwiększyć moce przeładunkowe o 21 mln TEU. Do 2040 roku dzięki dalszej rozbudowie Singapur będzie mógł rocznie obsługiwać nawet do 65 mln TEU, w porównaniu z 2018 rokiem, w którym przeładowano 36,6 mln TEU.

Źródło: WNP

Powiązane treści
DB Schenker uruchamia niskoemisyjne centrum dystrybucyjne
Poczta Polska zautomatyzuje identyfikację przesyłek
SMC Industrial Automation Polska rozbudowuje się
Hitachi kupuje JR Automation Technologies za 1,4 mld dolarów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Silniki i napędy
Control Techniques Dynamics łączy siły z Nidec Drives
Silniki i napędy
Współpraca BMW i SEW-EURODRIVE - zaawansowana technologia produkcji modułów akumulatorowych
Roboty
Ten futrzany robot AI ma 4 miliony osobowości. Moflin wzbudza zachwyt u Japonek
Obudowy, złącza, komponenty
Technologia w górę, koszty w dół – kiedy plastik zmienia reguły gry
Roboty
Robotyczne mikrofabryki pomagają odbudować zniszczone przez pożar domy w Los Angeles
Bezpieczeństwo
Honeywell dostawcą awioniki dla nowych samolotów Boeing 737 MAX PLL LOT

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów