Globalna automatyzacja terminali przebiega zbyt wolno

| Gospodarka

W globalnej skali automatyzacja portów przebiega bardzo powoli. Zgodnie z raportem UNCTAD (United Nations Conference on Trade and Development) z listopada 2018 roku, na świecie jest około 1% terminali kontenerowych zautomatyzowanych całkowicie, natomiast 2% - częściowo. Według informacji przygotowanych przez ratingową agencję Moody's, na całym świecie częściowo lub w pełni zautomatyzowanych jest 48 terminali. Prognozy wskazują, że w ciągu 10 lat ich ilość znacznie wzrośnie.

Globalna automatyzacja terminali przebiega zbyt wolno

Wykorzystanie technologii automatyzacji i rozwiązań cyfrowych ogranicza koszty operacyjne terminali od 40 do 70%, a także zwiększa bezpieczeństwo.

W 1993 roku jako pierwszy na świecie zautomatyzowany został terminal ECT Delta w Rotterdamie, który należy do operatora Hutchison Port Holdings z Hongkongu. Dopiero w 2015 roku odbyła się cyfryzacja terminali ECT Euromax oraz APM Terminals (port Maasvlakte2) należących do tego samego portu. W 2017 roku zautomatyzowano w chińskim porcie terminal Quingdao, który w roku 2018 przeładował 19,3 mln TEU (twenty-foot equivalent unit).  Gdańsk w zeszłym roku wprowadził technologie automatyzujące prace terminala, polegające na cyfrowej awizacji ciężarówek.

Światowy operator DP World ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich ogłosił, że zautomatyzuje swoje terminale kontenerowe w Sydney i Fremantle oraz w Brisbane.

W Singapurze - drugim pod względem wielkości na świecie porcie kontenerowym - trwają pracę nad budową nowego terminalu Taus, który ma zwiększyć moce przeładunkowe o 21 mln TEU. Do 2040 roku dzięki dalszej rozbudowie Singapur będzie mógł rocznie obsługiwać nawet do 65 mln TEU, w porównaniu z 2018 rokiem, w którym przeładowano 36,6 mln TEU.

Array
(
    [title] => Globalna automatyzacja terminali przebiega zbyt wolno
    [date] => Wtorek, 16 lipca 2019
    [introtext] => 

W globalnej skali automatyzacja portów przebiega bardzo powoli. Zgodnie z raportem UNCTAD (United Nations Conference on Trade and Development) z listopada 2018 roku, na świecie jest około 1% terminali kontenerowych zautomatyzowanych całkowicie, natomiast 2% - częściowo. Według informacji przygotowanych przez ratingową agencję Moody's, na całym świecie częściowo lub w pełni zautomatyzowanych jest 48 terminali. Prognozy wskazują, że w ciągu 10 lat ich ilość znacznie wzrośnie.

[fulltext] =>

Wykorzystanie technologii automatyzacji i rozwiązań cyfrowych ogranicza koszty operacyjne terminali od 40 do 70%, a także zwiększa bezpieczeństwo.

W 1993 roku jako pierwszy na świecie zautomatyzowany został terminal ECT Delta w Rotterdamie, który należy do operatora Hutchison Port Holdings z Hongkongu. Dopiero w 2015 roku odbyła się cyfryzacja terminali ECT Euromax oraz APM Terminals (port Maasvlakte2) należących do tego samego portu. W 2017 roku zautomatyzowano w chińskim porcie terminal Quingdao, który w roku 2018 przeładował 19,3 mln TEU (twenty-foot equivalent unit).  Gdańsk w zeszłym roku wprowadził technologie automatyzujące prace terminala, polegające na cyfrowej awizacji ciężarówek.

Światowy operator DP World ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich ogłosił, że zautomatyzuje swoje terminale kontenerowe w Sydney i Fremantle oraz w Brisbane.

W Singapurze - drugim pod względem wielkości na świecie porcie kontenerowym - trwają pracę nad budową nowego terminalu Taus, który ma zwiększyć moce przeładunkowe o 21 mln TEU. Do 2040 roku dzięki dalszej rozbudowie Singapur będzie mógł rocznie obsługiwać nawet do 65 mln TEU, w porównaniu z 2018 rokiem, w którym przeładowano 36,6 mln TEU.

[image] => AvtimagesHelperImage Object ( [_src:AvtimagesHelperImage:private] => /images/6/2/8/162628-automatyzacja-portw.jpg [_width:AvtimagesHelperImage:private] => 994 [_height:AvtimagesHelperImage:private] => 458 [_alt:AvtimagesHelperImage:private] => Globalna automatyzacja terminali przebiega zbyt wolno [_emptySrc:AvtimagesHelperImage:private] => /templates/main/images/zaslepka.jpg [_screens:AvtimagesHelperImage:private] => Array ( [0] => stdClass Object ( [image] => [media] => (max-width: 575px) [w1x] => /i/images/6/2/8/d2FjPTU0NXgyLjE3_src_162628-automatyzacja-portw.jpg [w15x] => /i/images/6/2/8/d2FjPTgxNy41eDIuMTc=_src_162628-automatyzacja-portw.jpg [w2x] => /i/images/6/2/8/d2FjPTEwOTB4Mi4xNw==_src_162628-automatyzacja-portw.jpg ) [1] => stdClass Object ( [image] => [media] => (max-width: 767px) [w1x] => /i/images/6/2/8/d2FjPTczN3gyLjE3_src_162628-automatyzacja-portw.jpg [w15x] => /i/images/6/2/8/d2FjPTExMDUuNXgyLjE3_src_162628-automatyzacja-portw.jpg [w2x] => /i/images/6/2/8/d2FjPTE0NzR4Mi4xNw==_src_162628-automatyzacja-portw.jpg ) [2] => stdClass Object ( [image] => [media] => (max-width: 1024px) [w1x] => /i/images/6/2/8/d2FjPTk5NHgyLjE3_src_162628-automatyzacja-portw.jpg [w15x] => /i/images/6/2/8/d2FjPTE0OTF4Mi4xNw==_src_162628-automatyzacja-portw.jpg [w2x] => /i/images/6/2/8/d2FjPTE5ODh4Mi4xNw==_src_162628-automatyzacja-portw.jpg ) [3] => stdClass Object ( [image] => 1 [media] => [w1x] => /i/images/6/2/8/d2FjPTc3MHgyLjE3_src_162628-automatyzacja-portw.jpg [w15x] => /i/images/6/2/8/d2FjPTExNTV4Mi4xNw==_src_162628-automatyzacja-portw.jpg [w2x] => /i/images/6/2/8/d2FjPTE1NDB4Mi4xNw==_src_162628-automatyzacja-portw.jpg ) ) ) [imgSrc] => /images/6/2/8/162628-automatyzacja-portw.jpg [zoomablePhoto] => 1 [info] => Array ( [category] => Array ( [name] => Gospodarka [link] => /gospodarka ) ) [link] => /gospodarka/51331-globalna-automatyzacja-terminali-przebiega-zbyt-wolno [next] => stdClass Object ( [id] => 51334 [title] => Westermo właścicielem Neratec Solutions [alias] => westermo-wlascicielem-neratec-solutions [categories_id] => 2391 [categories_type_id] => 2687 [date_publish] => 2019-07-17 05:49:33 [categoryTitle] => Gospodarka [dir] => next [link] => /gospodarka/51334-westermo-wlascicielem-neratec-solutions [date] => Avt\Date\Parser Object ( [day:Avt\Date\Parser:private] => 17 [month:Avt\Date\Parser:private] => 07 [year:Avt\Date\Parser:private] => 2019 [format:Avt\Date\Parser:private] => D, d M y [monthName:Avt\Date\Parser:private] => Array ( [0] => Styczeń [1] => Luty [2] => Marzec [3] => Kwiecień [4] => Maj [5] => Czerwiec [6] => Lipiec [7] => Sierpień [8] => Wrzesień [9] => Październik [10] => Listopad [11] => Grudzień ) [shortMonth:Avt\Date\Parser:private] => Array ( [0] => Sty [1] => Lut [2] => Mar [3] => Kwi [4] => Maj [5] => Cze [6] => Lip [7] => Sie [8] => Wrz [9] => Paź [10] => Lis [11] => Gru ) [weekDayName:Avt\Date\Parser:private] => Array ( [0] => Poniedziałek [1] => Wtorek [2] => Środa [3] => Czwartek [4] => Piątek [5] => Sobota [6] => Niedziela ) ) ) [prev] => stdClass Object ( [id] => 51332 [title] => HARTING otworzył Europejskie Centrum Dystrybucji [alias] => harting-otworzyl-europejskie-centrum-dystrybucji [categories_id] => 2391 [categories_type_id] => 2691 [date_publish] => 2019-07-16 05:51:07 [categoryTitle] => Gospodarka [dir] => prev [link] => /gospodarka/51332-harting-otworzyl-europejskie-centrum-dystrybucji [date] => Avt\Date\Parser Object ( [day:Avt\Date\Parser:private] => 16 [month:Avt\Date\Parser:private] => 07 [year:Avt\Date\Parser:private] => 2019 [format:Avt\Date\Parser:private] => D, d M y [monthName:Avt\Date\Parser:private] => Array ( [0] => Styczeń [1] => Luty [2] => Marzec [3] => Kwiecień [4] => Maj [5] => Czerwiec [6] => Lipiec [7] => Sierpień [8] => Wrzesień [9] => Październik [10] => Listopad [11] => Grudzień ) [shortMonth:Avt\Date\Parser:private] => Array ( [0] => Sty [1] => Lut [2] => Mar [3] => Kwi [4] => Maj [5] => Cze [6] => Lip [7] => Sie [8] => Wrz [9] => Paź [10] => Lis [11] => Gru ) [weekDayName:Avt\Date\Parser:private] => Array ( [0] => Poniedziałek [1] => Wtorek [2] => Środa [3] => Czwartek [4] => Piątek [5] => Sobota [6] => Niedziela ) ) ) [connected] => [extWww] => [source] => WNP )

źródło: WNP