Toyota w Jelczu-Laskowicach uruchomiła produkcję silników 1,5 l

Pomimo ponad miesięcznej przerwy w działalności operacyjnej, spowodowanej epidemią koronawirusa, pierwszego czerwca fabryka Toyoty w Jelczu-Laskowicach rozpoczęła produkcję najnowszej generacji silników benzynowych o pojemności 1,5 l, zaprojektowanych w ramach globalnej architektury TNGA - Toyota New Global Architecture.

Posłuchaj
00:00

Trzycylindrowy silnik Dynamic Force Engine o pojemności 1,5 l jest mniejszą wersją jednostki napędowej - 2,0 l, wytwarzanej od września ubiegłego roku w Jelczu-Laskowicach. Silnik ten może współpracować z elektryczną przekładnią w napędach hybrydowych lub stanowić samodzielną jednostkę w napędach konwencjonalnych. Ma być on montowany w najnowszej generacji Yarisa oraz w Toyocie Yaris Cross - nowym kompaktowym SUV-ie segmentu B.

W ramach inwestycji, wynoszącej łącznie dla obu silników 770 mln złotych, utworzono całkowicie nowe linie produkcyjne zgodne z architekturą TNGA, w tym linie odlewnicze, sześć przeznaczonych do obróbki oraz wspólną linię podmontażu i montażu silników. Procesy produkcyjne zostały zautomatyzowane, a ich wydajność wynosi 312 tys. jednostek napędowych rocznie, w systemie trzyzmianowym. Wały korbowe i korbowody do produkcji silnika będą dostarczane z kuźni wałbrzyskiej fabryki Toyoty. Z uwagi na obecną sytuację epidemiologiczną na terenie zakładów Toyoty utrzymywane są środki prewencyjne. Zespół na terenie zakładu obowiązkowo stosuje środki ochrony indywidualnej, takie jak maski i przyłbice.

W związku z realizacją nowych projektów zatrudnienie w fabryce zlokalizowanej w Jelczu-Laskowicach wzrosło o około 600 pracowników i wynosi obecnie ponad 1,1 tys. osób. W 2021 roku w drugim zakładzie Toyoty zlokalizowanym w Wałbrzychu planowane jest uruchomienie dwóch linii produkcyjnych elektrycznych przekładni hybrydowych e-CVT, współpracujących z silnikiem TNGA 1,5 l. Dodatkowo rok później ma zostać uruchomiona druga linia produkcyjna dla tego silnika.

Łącznie z obecnie realizowanymi projektami całkowity poziom inwestycji w obu polskich fabrykach Toyoty wzrośnie w 2022 roku do 5,5 mld złotych i około 3 tys. nowych miejsc pracy.

Źródło: Toyota

Powiązane treści
Japońscy naukowcy proponują nowy materiał do zastosowania w magnesach trwałych silników EV
Toyota rozpoczęła pilotażowy projekt z japońskim koncernem chemicznym Tokuyama
Toyota razem z FAW Group wybudują w Chinach fabrykę za 1,2 mld dolarów
Toyota otworzyła w Polsce dział testów i oceny napędów hybrydowych
Volkswagen rozpoczął w Poznaniu produkcję części do silników elektrycznych
Cyfrowa transformacja Grupy Lotos
Toyota zwiększa moce produkcyjne w fabrykach w Polsce
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
Bateria piaskowa zasila miasto – fiński przełom w ciepłownictwie
Przemysł 4.0
Przybywa inteligentnych fabryk
Bezpieczeństwo
TÜV SÜD certyfikuje specyfikację IO-Link Safety
Aktualności
Rusza Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego!
Aktualności
Nowa fabryka Siemensa
Roboty
Infineon rozwija roboty humanoidalne, wykorzystując technologię firmy Nvidia

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów