Toyota w Jelczu-Laskowicach uruchomiła produkcję silników 1,5 l

Pomimo ponad miesięcznej przerwy w działalności operacyjnej, spowodowanej epidemią koronawirusa, pierwszego czerwca fabryka Toyoty w Jelczu-Laskowicach rozpoczęła produkcję najnowszej generacji silników benzynowych o pojemności 1,5 l, zaprojektowanych w ramach globalnej architektury TNGA - Toyota New Global Architecture.

Posłuchaj
00:00

Trzycylindrowy silnik Dynamic Force Engine o pojemności 1,5 l jest mniejszą wersją jednostki napędowej - 2,0 l, wytwarzanej od września ubiegłego roku w Jelczu-Laskowicach. Silnik ten może współpracować z elektryczną przekładnią w napędach hybrydowych lub stanowić samodzielną jednostkę w napędach konwencjonalnych. Ma być on montowany w najnowszej generacji Yarisa oraz w Toyocie Yaris Cross - nowym kompaktowym SUV-ie segmentu B.

W ramach inwestycji, wynoszącej łącznie dla obu silników 770 mln złotych, utworzono całkowicie nowe linie produkcyjne zgodne z architekturą TNGA, w tym linie odlewnicze, sześć przeznaczonych do obróbki oraz wspólną linię podmontażu i montażu silników. Procesy produkcyjne zostały zautomatyzowane, a ich wydajność wynosi 312 tys. jednostek napędowych rocznie, w systemie trzyzmianowym. Wały korbowe i korbowody do produkcji silnika będą dostarczane z kuźni wałbrzyskiej fabryki Toyoty. Z uwagi na obecną sytuację epidemiologiczną na terenie zakładów Toyoty utrzymywane są środki prewencyjne. Zespół na terenie zakładu obowiązkowo stosuje środki ochrony indywidualnej, takie jak maski i przyłbice.

W związku z realizacją nowych projektów zatrudnienie w fabryce zlokalizowanej w Jelczu-Laskowicach wzrosło o około 600 pracowników i wynosi obecnie ponad 1,1 tys. osób. W 2021 roku w drugim zakładzie Toyoty zlokalizowanym w Wałbrzychu planowane jest uruchomienie dwóch linii produkcyjnych elektrycznych przekładni hybrydowych e-CVT, współpracujących z silnikiem TNGA 1,5 l. Dodatkowo rok później ma zostać uruchomiona druga linia produkcyjna dla tego silnika.

Łącznie z obecnie realizowanymi projektami całkowity poziom inwestycji w obu polskich fabrykach Toyoty wzrośnie w 2022 roku do 5,5 mld złotych i około 3 tys. nowych miejsc pracy.

Źródło: Toyota

Powiązane treści
Japońscy naukowcy proponują nowy materiał do zastosowania w magnesach trwałych silników EV
Toyota rozpoczęła pilotażowy projekt z japońskim koncernem chemicznym Tokuyama
Toyota razem z FAW Group wybudują w Chinach fabrykę za 1,2 mld dolarów
Toyota otworzyła w Polsce dział testów i oceny napędów hybrydowych
Volkswagen rozpoczął w Poznaniu produkcję części do silników elektrycznych
Cyfrowa transformacja Grupy Lotos
Toyota zwiększa moce produkcyjne w fabrykach w Polsce
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
PLC, HMI, Oprogramowanie
Inteligentniejsze programy dla nowszego przemysłu
Przemysł 4.0
Exotec i E80 Group nawiązują współpracę w zakresie kompleksowej automatyzacji magazynów
PLC, HMI, Oprogramowanie
Cyfrowe bliźniaki i AI w służbie budynków – Aroundtown i PassiveLogic stawiają na autonomiczne sterowanie
Przemysł 4.0
Innodisk wprowadza odporne na ekstremalne warunki pamięci DDR5 i LPDDR5X CAMM2 do zastosowań przemysłowych
Silniki i napędy
Rynek silników z magnesami trwałymi
Przemysł 4.0
DigiKey odkrywa kulisy automatyki – nowy sezon serii wideo Factory Tomorrow

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów