W Chinach wprowadzono flotę w pełni autonomicznych taksówek

Po raz pierwszy w Chinach wprowadzono w pełni autonomiczną flotę taksówek, które pozbawione są towarzyszących kierowców bezpieczeństwa lub operatorów zdalnych. Za tym przedsięwzięciem stoi firma AutoX, która uruchomiła swoje usługi RoboTaxi w centrum Shenzhen. Podmiot ten zajmuje się technologią autonomicznej jazdy od pół roku, prowadząc testy w przestrzeni miejskiej bez udziału kierowcy.

Posłuchaj
00:00

Bezzałogowy samochód może manewrować wokół źle zaparkowanych pojazdów, ustępować pieszym i skuterom, a także szybko manewrować w skrajnych sytuacjach. Wszystkie czynności są wykonywane bez udziału człowieka.

Firma AutoX przetestowała w tym roku 25 pojazdów typu RoboTaxis w Shenzhen, a pięć kolejnych w innych miastach na świecie. Samochody wyposażone w technologię opracowaną przez AutoX są wyposażone w nowo wydany system piątej generacji, który obsługuje autonomiczną jazdę w miejskich warunkach. Ta nowa generacja została ulepszona o bardziej wydajną technologię wykrywania przeszkód, która ma poradzić sobie z najgęstszymi i najbardziej złożonymi scenariuszami ruchu, takimi jak piesi, szybcy rowerzyści i małe zwierzęta domowe, jednocześnie z bliskiej odległości od pojazdu.

Jakie czujniki wykorzystuje system autonomicznej jazdy?

System ten wykorzystuje szereg kamer o ultrawysokiej rozdzielczości - zaprojektowanych przez firmę AutoX - z dwoma czujnikami LiDAR umieszczonymi po obu stronach pojazdu, a także zaawansowanymi czujnikami RADAR 4D. Autonomiczne taksówki wyposażono również wiele zestawów czujników martwego pola. Są one rozmieszczone po każdej stronie pojazdu, aby stworzyć obraz otoczenia. Ma to umożliwić wykrycie nawet małego obiektu znajdującego się w martwych punktach.

W lipcu tego roku AutoX jako trzecia firma otrzymała od kalifornijskiego departamentu zezwolenie na wykorzystywanie pojazdów pozbawionych kierowcy. To zezwolenie było również drugim w Kalifornii, które umożliwiało pojazdom pasażerskim poruszanie się z prędkością do 45 mil na godzinę po drogach publicznych stanu.

Firma AutoX odpowiada za ponad 100 autonomicznych taksówek w Szanghaju i Shenzhen. W sierpniu tego roku przedsiębiorstwo uruchomiło ogólnie dostępną usługę Shanghai RoboTaxi. Pasażerowie z Szanghaju mogli skorzystać z aplikacji do zamawiania przejazdów AutoNavi opracowaną przez Alibabę.

 
Tak działają autonomiczne taksówki w praktyce

W kwietniu tego roku firma AutoX zaprezentowała centrum operacyjne RoboTaxi w Szanghaju, które obecnie służy jako największe centrum danych przeznaczone dla samochodów autonomicznych działających w Azji.

AutoX gromadzi ogromne ilości danych pochodzących z testów RoboTaxi prowadzonych w chińskich miastach, charakteryzujących się największą gęstością zaludnienia, a także w ekstremalnie trudnych warunkach ruchu miejskiego.

Floty RoboTaxi firmy AutoX są znacznie częściej wykorzystywane w Azji, w porównaniu do Kalifornii, co pomaga w szybkim rozwoju algorytmów autonomicznej jazdy.

Źródło: Robotics&Automation

Powiązane treści
Uber rezygnuje z rozwoju autonomicznych taksówek
Korea Południowa inwestuje miliard dolarów w rozwój autonomicznych pojazdów
Locomation wprowadzi autonomiczne ciężarówki jeżdżące w konwoju
Denso i KDDI rozpoczynają testy sieci 5G dla pojazdów autonomicznych
Geely i Tencent podejmują współpracę
W 2021 roku Motional - joint venture Hyundaia - razem z Via uruchomią w USA autonomiczne taksówki
Przyszłość rynku autonomicznych pojazdów podwodnych
Electrolux i Einride nawiązują współpracę w zakresie elektryfikacji transportu
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Silniki i napędy
Control Techniques Dynamics łączy siły z Nidec Drives
Silniki i napędy
Współpraca BMW i SEW-EURODRIVE - zaawansowana technologia produkcji modułów akumulatorowych
Roboty
Ten futrzany robot AI ma 4 miliony osobowości. Moflin wzbudza zachwyt u Japonek
Obudowy, złącza, komponenty
Technologia w górę, koszty w dół – kiedy plastik zmienia reguły gry
Roboty
Robotyczne mikrofabryki pomagają odbudować zniszczone przez pożar domy w Los Angeles
Bezpieczeństwo
Honeywell dostawcą awioniki dla nowych samolotów Boeing 737 MAX PLL LOT

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów