Korea Południowa inwestuje miliard dolarów w rozwój autonomicznych pojazdów
| Gospodarka AktualnościKorea Południowa chce wzmocnić swoją pozycję na światowym rynku pojazdów autonomicznych dzięki inwestycji w wysokości 1,1 bln wonów, co odpowiada kwocie około 1 mld dolarów. Inwestycja ta zakłada rozwój systemów autonomicznej jazdy poziomu czwartego. Według ekspertów z firmy GlobalData działania te przyspieszą pojawienie się pojazdów autonomicznych w kraju i poza nim.
Autonomia czwartego poziomu oznacza, według definicji zawartej w SAE (Society of Automotive Engineers), że pojazd jest zdolny do samodzielnego poruszania się, jednak jego pierwotna konstrukcja zakłada, że może prowadzić go człowiek.
- W 2019 roku Korea Południowa ogłosiła, że do 2025 roku przeznaczy 50,7 mld dolarów na przemysł motoryzacyjny. W 2020 roku rząd ogłosił dalszą inwestycję w wysokości 896 mln dolarów na rozwój autonomicznych technologii - powiedział Bakar Sadik Agwan, analityk sektora motoryzacyjnego w GlobalData.
Obecna inwestycja, która ukierunkowana jest na rozwój technologii autonomicznych, skupi kilka ministerstw, agencji stanowych w celu wspólnego finansowania projektów i przyspieszenia ich komercjalizacji.
Planowane działania otwierają duże możliwości, a Korea Południowa może uzyskać przewagę w tej dziedzinie nad Stanami Zjednoczonymi i Europą. Stopniowe odchodzenie od napędów konwencjonalnych i coraz większa powszechność elektromobilności na całym świecie toruje drogę do komercjalizacji pojazdów autonomicznych.
Obecność kluczowych koncernów motoryzacyjnych, takich jak Hyundai i firm technologicznych, takich jak Samsung, które już prowadzą intensywne działania w obszarze R&D w zakresie samodzielnej jazdy, wzmacnia możliwości Korei Południowej związane z szybką komercjalizacją pojazdów autonomicznych.
Kraj ten zajął miejsce światowego lidera pod względem masowej produkcji samochodów o dużej ładowności wyposażonych w ogniwa paliwowe dzięki marce Xcient Hyundaia. Dodatkowo firma planuje wprowadzić kolejne linie takich ciężarówek. Wspólnie prowadzone działania powinny pomóc Korei osiągnąć do 2027 roku cel związany z wdrożeniem pojazdów autonomicznych poziomu 4 i tych poziomu 3 w ciągu roku lub dwóch.
źródło: Robotics&Automation