Korea Południowa inwestuje miliard dolarów w rozwój autonomicznych pojazdów

Korea Południowa chce wzmocnić swoją pozycję na światowym rynku pojazdów autonomicznych dzięki inwestycji w wysokości 1,1 bln wonów, co odpowiada kwocie około 1 mld dolarów. Inwestycja ta zakłada rozwój systemów autonomicznej jazdy poziomu czwartego. Według ekspertów z firmy GlobalData działania te przyspieszą pojawienie się pojazdów autonomicznych w kraju i poza nim.

Posłuchaj
00:00

Autonomia czwartego poziomu oznacza, według definicji zawartej w SAE (Society of Automotive Engineers), że pojazd jest zdolny do samodzielnego poruszania się, jednak jego pierwotna konstrukcja zakłada, że może prowadzić go człowiek.

- W 2019 roku Korea Południowa ogłosiła, że do 2025 roku przeznaczy 50,7 mld dolarów na przemysł motoryzacyjny. W 2020 roku rząd ogłosił dalszą inwestycję w wysokości 896 mln dolarów na rozwój autonomicznych technologii - powiedział Bakar Sadik Agwan, analityk sektora motoryzacyjnego w GlobalData.

Obecna inwestycja, która ukierunkowana jest na rozwój technologii autonomicznych, skupi kilka ministerstw, agencji stanowych w celu wspólnego finansowania projektów i przyspieszenia ich komercjalizacji.

Planowane działania otwierają duże możliwości, a Korea Południowa może uzyskać przewagę w tej dziedzinie nad Stanami Zjednoczonymi i Europą. Stopniowe odchodzenie od napędów konwencjonalnych i coraz większa powszechność elektromobilności na całym świecie toruje drogę do komercjalizacji pojazdów autonomicznych.

Obecność kluczowych koncernów motoryzacyjnych, takich jak Hyundai i firm technologicznych, takich jak Samsung, które już prowadzą intensywne działania w obszarze R&D w zakresie samodzielnej jazdy, wzmacnia możliwości Korei Południowej związane z szybką komercjalizacją pojazdów autonomicznych.

Kraj ten zajął miejsce światowego lidera pod względem masowej produkcji samochodów o dużej ładowności wyposażonych w ogniwa paliwowe dzięki marce Xcient Hyundaia. Dodatkowo firma planuje wprowadzić kolejne linie takich ciężarówek. Wspólnie prowadzone działania powinny pomóc Korei osiągnąć do 2027 roku cel związany z wdrożeniem pojazdów autonomicznych poziomu 4 i tych poziomu 3 w ciągu roku lub dwóch.

Źródło: Robotics&Automation

Powiązane treści
Prawie 11 mld dolarów na zwiększenie w Korei produkcji pojazdów elektrycznych
Postępy na rynku autonomicznych robotów mobilnych
Denso i KDDI rozpoczynają testy sieci 5G dla pojazdów autonomicznych
W Chinach wprowadzono flotę w pełni autonomicznych taksówek
Electrolux i Einride nawiązują współpracę w zakresie elektryfikacji transportu
W 2021 roku Motional - joint venture Hyundaia - razem z Via uruchomią w USA autonomiczne taksówki
W Polsce ruszy produkcja komponentów do silników samochodów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Chiński robot zastąpi rolnika. Pracują szybciej, taniej i bez chemii
Aktualności
14 osób na 1 miejsce. Ten kierunek przyszłości bije rekordy popularności
Przemysł 4.0
Łatwa integracja sztucznej inteligencji i automatyzacji
Roboty
Pierwszy na świecie humanoidalny robot z funkcją samodzielnej wymiany baterii
Roboty
Comau finalizuje przejęcie Automha
Roboty
Doosan Robotics przejmuje 90% udziałów w amerykańskiej firmie inżynieryjno-automatycznej ONExia

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów