Locomation wprowadzi autonomiczne ciężarówki jeżdżące w konwoju

Locomation, dostawca technologii dla autonomicznych pojazdów ciężarowych poinformował, że od 2022 roku wykorzysta opracowaną przez Nvidię platformę obliczeniową Drive AGX Orin do komercjalizacji samojezdnych ciężarówek. Pierwszym w sprzedaży produktem firmy Locomation w serii planowanych wdrożeń jest Autonomous Relay Convoy (ARC).

Posłuchaj
00:00

System ARC umożliwia jednemu kierowcy pilotowanie ciężarówki prowadzącej konwój, podczas gdy te w pełni autonomiczne podążają za tą sterowaną przez człowieka. Jest to pierwsze podejście do prowadzenia pojazdu tego typu, które zmierza w kierunku bezpośredniej komercjalizacji dzięki niedawno podpisanej umowie z Wilson Logistics. Zgodnie z warunkami zawartego kontraktu, od 2022 roku Wilson Logistics rozpocznie odbiór 1120 samochodów ciężarowych wyposażonych w technologię opracowaną przez Locomation.

- Szybko zmierzamy w kierunku komercjalizacji autonomicznych pojazdów ciężarowych, a Nvidia Drive przedstawia intrygujące rozwiązanie zapewniające solidną, bezpieczną platformę do współpracy z naszym zespołem - powiedział Çetin Meriçli, CEO i współzałożyciel Locomation.

Samochody ciężarowe Locomotion będą wykorzystywać Nvidia Drive AGX Orin - wysoce zaawansowaną platformę obliczeniową przeznaczoną do pojazdów autonomicznych. Platforma ta została oparta o nowe układy GPU Orin typu system-on-a-chip (SoC), które zapewniają ponad 200 bln operacji na sekundę - prawie 7-krotnie większą wydajność niż poprzednia generacja Xavier SoC firmy Nvidia.

Firma Locomation niedawno ogłosiła udany program pilotażowy prowadzony razem z Wilson Logistics, a także pierwsze na świecie zamówienie na dużą skalę i przewiduje dalsze strategiczne partnerstwo w 2020 roku.

Źródło: Robotics&Automation

Powiązane treści
Caterpillar marką o największej na świecie liczbie autonomicznych ciężarówek
W 2021 roku Motional - joint venture Hyundaia - razem z Via uruchomią w USA autonomiczne taksówki
W Chinach wprowadzono flotę w pełni autonomicznych taksówek
Uber rezygnuje z rozwoju autonomicznych taksówek
Velodyne wprowadzi czujniki LiDAR w cenie poniżej 500 dolarów
DB Schenker wdrożył w Eching autonomiczne wózki widłowe
Internetowe narzędzie do rekomendacji dojrzałości cyfrowej dla MŚP
Airbus przedstawia autonomiczny samolot
Volvo Trucks otwiera pierwszą fabrykę akumulatorów w Belgii
Denso i KDDI rozpoczynają testy sieci 5G dla pojazdów autonomicznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
PLC, HMI, Oprogramowanie
Inteligentniejsze programy dla nowszego przemysłu
Przemysł 4.0
Exotec i E80 Group nawiązują współpracę w zakresie kompleksowej automatyzacji magazynów
PLC, HMI, Oprogramowanie
Cyfrowe bliźniaki i AI w służbie budynków – Aroundtown i PassiveLogic stawiają na autonomiczne sterowanie
Przemysł 4.0
Innodisk wprowadza odporne na ekstremalne warunki pamięci DDR5 i LPDDR5X CAMM2 do zastosowań przemysłowych
Silniki i napędy
Rynek silników z magnesami trwałymi
Przemysł 4.0
DigiKey odkrywa kulisy automatyki – nowy sezon serii wideo Factory Tomorrow

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów