Locomation wprowadzi autonomiczne ciężarówki jeżdżące w konwoju

Locomation, dostawca technologii dla autonomicznych pojazdów ciężarowych poinformował, że od 2022 roku wykorzysta opracowaną przez Nvidię platformę obliczeniową Drive AGX Orin do komercjalizacji samojezdnych ciężarówek. Pierwszym w sprzedaży produktem firmy Locomation w serii planowanych wdrożeń jest Autonomous Relay Convoy (ARC).

Posłuchaj
00:00

System ARC umożliwia jednemu kierowcy pilotowanie ciężarówki prowadzącej konwój, podczas gdy te w pełni autonomiczne podążają za tą sterowaną przez człowieka. Jest to pierwsze podejście do prowadzenia pojazdu tego typu, które zmierza w kierunku bezpośredniej komercjalizacji dzięki niedawno podpisanej umowie z Wilson Logistics. Zgodnie z warunkami zawartego kontraktu, od 2022 roku Wilson Logistics rozpocznie odbiór 1120 samochodów ciężarowych wyposażonych w technologię opracowaną przez Locomation.

- Szybko zmierzamy w kierunku komercjalizacji autonomicznych pojazdów ciężarowych, a Nvidia Drive przedstawia intrygujące rozwiązanie zapewniające solidną, bezpieczną platformę do współpracy z naszym zespołem - powiedział Çetin Meriçli, CEO i współzałożyciel Locomation.

Samochody ciężarowe Locomotion będą wykorzystywać Nvidia Drive AGX Orin - wysoce zaawansowaną platformę obliczeniową przeznaczoną do pojazdów autonomicznych. Platforma ta została oparta o nowe układy GPU Orin typu system-on-a-chip (SoC), które zapewniają ponad 200 bln operacji na sekundę - prawie 7-krotnie większą wydajność niż poprzednia generacja Xavier SoC firmy Nvidia.

Firma Locomation niedawno ogłosiła udany program pilotażowy prowadzony razem z Wilson Logistics, a także pierwsze na świecie zamówienie na dużą skalę i przewiduje dalsze strategiczne partnerstwo w 2020 roku.

Źródło: Robotics&Automation

Powiązane treści
Caterpillar marką o największej na świecie liczbie autonomicznych ciężarówek
W 2021 roku Motional - joint venture Hyundaia - razem z Via uruchomią w USA autonomiczne taksówki
W Chinach wprowadzono flotę w pełni autonomicznych taksówek
Uber rezygnuje z rozwoju autonomicznych taksówek
Velodyne wprowadzi czujniki LiDAR w cenie poniżej 500 dolarów
DB Schenker wdrożył w Eching autonomiczne wózki widłowe
Internetowe narzędzie do rekomendacji dojrzałości cyfrowej dla MŚP
Airbus przedstawia autonomiczny samolot
Volvo Trucks otwiera pierwszą fabrykę akumulatorów w Belgii
Denso i KDDI rozpoczynają testy sieci 5G dla pojazdów autonomicznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Rynek robotów malarskich
Pomiary
Endress+Hauser podwaja powierzchnię zakładu w Waldheim
Artykuły
Nowe wymogi dla eksportu maszyn do Indii: certyfikat BIS i lokalny przedstawiciel
PLC, HMI, Oprogramowanie
Valmet dostarczy system DCS dla największej w Europie elektrowni z kotłami elektrycznymi
Pomiary
Rynek systemów monitorowania poziomu
PLC, HMI, Oprogramowanie
Siemens i SBB cyfryzują kolej: Signaling X wprowadzi nowy standard sterowania ruchem w Szwajcarii

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów