Locomation wprowadzi autonomiczne ciężarówki jeżdżące w konwoju

Locomation, dostawca technologii dla autonomicznych pojazdów ciężarowych poinformował, że od 2022 roku wykorzysta opracowaną przez Nvidię platformę obliczeniową Drive AGX Orin do komercjalizacji samojezdnych ciężarówek. Pierwszym w sprzedaży produktem firmy Locomation w serii planowanych wdrożeń jest Autonomous Relay Convoy (ARC).

Posłuchaj
00:00

System ARC umożliwia jednemu kierowcy pilotowanie ciężarówki prowadzącej konwój, podczas gdy te w pełni autonomiczne podążają za tą sterowaną przez człowieka. Jest to pierwsze podejście do prowadzenia pojazdu tego typu, które zmierza w kierunku bezpośredniej komercjalizacji dzięki niedawno podpisanej umowie z Wilson Logistics. Zgodnie z warunkami zawartego kontraktu, od 2022 roku Wilson Logistics rozpocznie odbiór 1120 samochodów ciężarowych wyposażonych w technologię opracowaną przez Locomation.

- Szybko zmierzamy w kierunku komercjalizacji autonomicznych pojazdów ciężarowych, a Nvidia Drive przedstawia intrygujące rozwiązanie zapewniające solidną, bezpieczną platformę do współpracy z naszym zespołem - powiedział Çetin Meriçli, CEO i współzałożyciel Locomation.

Samochody ciężarowe Locomotion będą wykorzystywać Nvidia Drive AGX Orin - wysoce zaawansowaną platformę obliczeniową przeznaczoną do pojazdów autonomicznych. Platforma ta została oparta o nowe układy GPU Orin typu system-on-a-chip (SoC), które zapewniają ponad 200 bln operacji na sekundę - prawie 7-krotnie większą wydajność niż poprzednia generacja Xavier SoC firmy Nvidia.

Firma Locomation niedawno ogłosiła udany program pilotażowy prowadzony razem z Wilson Logistics, a także pierwsze na świecie zamówienie na dużą skalę i przewiduje dalsze strategiczne partnerstwo w 2020 roku.

Źródło: Robotics&Automation

Powiązane treści
Caterpillar marką o największej na świecie liczbie autonomicznych ciężarówek
W 2021 roku Motional - joint venture Hyundaia - razem z Via uruchomią w USA autonomiczne taksówki
W Chinach wprowadzono flotę w pełni autonomicznych taksówek
Uber rezygnuje z rozwoju autonomicznych taksówek
Velodyne wprowadzi czujniki LiDAR w cenie poniżej 500 dolarów
DB Schenker wdrożył w Eching autonomiczne wózki widłowe
Internetowe narzędzie do rekomendacji dojrzałości cyfrowej dla MŚP
Airbus przedstawia autonomiczny samolot
Volvo Trucks otwiera pierwszą fabrykę akumulatorów w Belgii
Denso i KDDI rozpoczynają testy sieci 5G dla pojazdów autonomicznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Silniki i napędy
Control Techniques Dynamics łączy siły z Nidec Drives
Silniki i napędy
Współpraca BMW i SEW-EURODRIVE - zaawansowana technologia produkcji modułów akumulatorowych
Roboty
Ten futrzany robot AI ma 4 miliony osobowości. Moflin wzbudza zachwyt u Japonek
Obudowy, złącza, komponenty
Technologia w górę, koszty w dół – kiedy plastik zmienia reguły gry
Roboty
Robotyczne mikrofabryki pomagają odbudować zniszczone przez pożar domy w Los Angeles
Bezpieczeństwo
Honeywell dostawcą awioniki dla nowych samolotów Boeing 737 MAX PLL LOT

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów