Velodyne wprowadzi czujniki LiDAR w cenie poniżej 500 dolarów

Velodyne ogłosił, że wprowadzi nowe czujniki LiDAR - które są kluczowym elementem samochodów autonomicznych - w cenie docelowej poniżej 500 dolarów. Urządzenia te mają być pozbawione ruchomych części.

Posłuchaj
00:00

Velodyne jest jedną z kilku firm, które dostarczają producentom samochodów czujniki generujące trójwymiarową mapę drogi przed pojazdem. Firma Velodyne była jednym z pierwszych graczy na rynku, a jej czujniki były motorem działalności R&D dla wielu koncernów motoryzacyjnych.

Niektóre z pierwszych czujników LiDAR były nieporęczne, zawierały wiele ruchomych części, a ich koszty przekraczały 10 tys. dolarów. Do masowej produkcji samochodów osobowych firmy i ich główni dostawcy poszukują modułów LiDAR, które mają wystarczająco dobre wzornictwo, by pasować do ​​atrakcyjnych projektów pojazdów, i kosztują poniżej 1000 dolarów.

Firma zajmująca się pojazdami autonomicznymi twierdzi, że ​docelowa cena ​czujnika Velarray H800 ma być mniejsza niż 500 dolarów. W wywiadzie dla agencji Reuters, dyrektor generalny Velodyne - Anand Gopalan, powiedział, że firma współpracuje z Fabrinetem - producentem kontraktowym - w celu wdrożenia urządzeń testowych. Ich masowa produkcja rozpocznie się w tajlandzkiej fabryce należącej do firmy Fabrinet.

Kiedy czujniki LiDAR nowej generacji pojawią się w samochodach?

Velodyne spodziewa się, że do drugiej połowy 2021 roku rozpocznie się masowa produkcja czujników LiDAR dla sektora motoryzacyjnego, a urządzenia te mogą pojawić się w pojazdach w 2022 lub 2023 roku.

Firma wskazuje, że nowe jednostki LiDAR nie będą posiadały ruchomych części, a ich wymiary pozwolą na umieszczenie ich za przednią szybą pojazdu. Stwierdzono, że czujniki te mogą być wdrożone do pojazdów autonomicznych lub w celu realizacji istniejących funkcji wspomagających kierowcę, takich jak hamowanie awaryjne i pomoc w utrzymaniu pasa ruchu.

Velodyne należy do trójki twórców technologii LiDAR, którzy wchodzą na rynki komercyjne. Firma Aeva Inc z Doliny Krzemowej zamierza wejść na giełdę poprzez połączenie się z InterPrivate Acquisition, a Luminar Technologies poprzez współpracę z Gores Metropoulos.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
ZF dostarczy radary dalekiego zasięgu chińskiemu koncernowi SAIC
Locomation wprowadzi autonomiczne ciężarówki jeżdżące w konwoju
Fuzja Velodyne i Ouster tworzy lidarowego giganta
Rynek czujników LiDAR z dwucyfrowym wzrostem
Firma motoryzacyjna Velodyne Lidar zatrudnia bankowców
Wartość rynku systemów ADAS wyniesie 60 mld dolarów w 2026 roku
W 2021 roku Motional - joint venture Hyundaia - razem z Via uruchomią w USA autonomiczne taksówki
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Hargrove Controls & Automation łączy siły z ABB – nowy impuls dla cyfryzacji przemysłu
Roboty
W godzinę stawia 10 mkw. ściany. Nowy robot buduje w Czechach przedszkola i banki
Roboty
Roboty budują statki – przełom w automatyzacji przemysłu stoczniowego
Roboty
Chiński robot zastąpi rolnika. Pracują szybciej, taniej i bez chemii
Aktualności
14 osób na 1 miejsce. Ten kierunek przyszłości bije rekordy popularności
Przemysł 4.0
Łatwa integracja sztucznej inteligencji i automatyzacji

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów