Velodyne wprowadzi czujniki LiDAR w cenie poniżej 500 dolarów

Velodyne ogłosił, że wprowadzi nowe czujniki LiDAR - które są kluczowym elementem samochodów autonomicznych - w cenie docelowej poniżej 500 dolarów. Urządzenia te mają być pozbawione ruchomych części.

Posłuchaj
00:00

Velodyne jest jedną z kilku firm, które dostarczają producentom samochodów czujniki generujące trójwymiarową mapę drogi przed pojazdem. Firma Velodyne była jednym z pierwszych graczy na rynku, a jej czujniki były motorem działalności R&D dla wielu koncernów motoryzacyjnych.

Niektóre z pierwszych czujników LiDAR były nieporęczne, zawierały wiele ruchomych części, a ich koszty przekraczały 10 tys. dolarów. Do masowej produkcji samochodów osobowych firmy i ich główni dostawcy poszukują modułów LiDAR, które mają wystarczająco dobre wzornictwo, by pasować do ​​atrakcyjnych projektów pojazdów, i kosztują poniżej 1000 dolarów.

Firma zajmująca się pojazdami autonomicznymi twierdzi, że ​docelowa cena ​czujnika Velarray H800 ma być mniejsza niż 500 dolarów. W wywiadzie dla agencji Reuters, dyrektor generalny Velodyne - Anand Gopalan, powiedział, że firma współpracuje z Fabrinetem - producentem kontraktowym - w celu wdrożenia urządzeń testowych. Ich masowa produkcja rozpocznie się w tajlandzkiej fabryce należącej do firmy Fabrinet.

Kiedy czujniki LiDAR nowej generacji pojawią się w samochodach?

Velodyne spodziewa się, że do drugiej połowy 2021 roku rozpocznie się masowa produkcja czujników LiDAR dla sektora motoryzacyjnego, a urządzenia te mogą pojawić się w pojazdach w 2022 lub 2023 roku.

Firma wskazuje, że nowe jednostki LiDAR nie będą posiadały ruchomych części, a ich wymiary pozwolą na umieszczenie ich za przednią szybą pojazdu. Stwierdzono, że czujniki te mogą być wdrożone do pojazdów autonomicznych lub w celu realizacji istniejących funkcji wspomagających kierowcę, takich jak hamowanie awaryjne i pomoc w utrzymaniu pasa ruchu.

Velodyne należy do trójki twórców technologii LiDAR, którzy wchodzą na rynki komercyjne. Firma Aeva Inc z Doliny Krzemowej zamierza wejść na giełdę poprzez połączenie się z InterPrivate Acquisition, a Luminar Technologies poprzez współpracę z Gores Metropoulos.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
ZF dostarczy radary dalekiego zasięgu chińskiemu koncernowi SAIC
Locomation wprowadzi autonomiczne ciężarówki jeżdżące w konwoju
Fuzja Velodyne i Ouster tworzy lidarowego giganta
Rynek czujników LiDAR z dwucyfrowym wzrostem
Firma motoryzacyjna Velodyne Lidar zatrudnia bankowców
Wartość rynku systemów ADAS wyniesie 60 mld dolarów w 2026 roku
W 2021 roku Motional - joint venture Hyundaia - razem z Via uruchomią w USA autonomiczne taksówki
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
Połączenia we współczesnym przemyśle - pewne, wydajne i bezpieczne
Przemysł 4.0
Uproszczenie kontroli jakości - kontrola wizyjna korzystająca z AI
Obudowy, złącza, komponenty
W Poznaniu powstanie zautomatyzowany magazyn wysokości wieżowca
Aktualności
Finansowanie używanych maszyn do obróbki metali, których wiek sięga nawet 10 lat
Bezpieczeństwo
Polski producent armatury przemysłowej uzyskał amerykański certyfikat ASME
Przemysł 4.0
Maspex zmodernizował system sterowania linii produkcyjnej

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów