Airbus przedstawia autonomiczny samolot

Gigant lotniczy Airbus zaprezentował autonomiczny samolot, którego firma używa do badań i rozwoju lotów bez pilota. Po dwuletnim programie testów w locie, Airbus twierdzi, że pomyślnie zakończył swój projekt Autonomous Taxi, Take-Off and Landing - ATTOL. Teraz Airbus będzie kontynuował badania nad zastosowaniem technologii autonomicznych wraz z innymi innowacjami w takich obszarach, jak materiały, alternatywne systemy napędowe i łączność.

Posłuchaj
00:00

Realizując projekt ATTOL, Airbus opracował operacje autonomicznego kołowania, startu i lądowania komercyjnego samolotu. W pełni zautomatyzowane testy w locie oparto na wizji prowadzonej z wykorzystaniem technologii rozpoznawania obrazu na pokładzie - według Airbusa, pierwszej na świecie takiej technologii zastosowanej w lotnictwie.

Łącznie przeprowadzono ponad 500 lotów testowych. Około 450 z tych lotów poświęcono na gromadzenie danych wideo, obsługę i dostrajanie algorytmów, z kolei seria sześciu lotów testowych - z których każdy obejmował pięć startów i lądowań na jeden lot - została wykorzystana do przetestowania możliwości lotu autonomicznego.

Projekt ATTOL został zainicjowany w celu zbadania w jaki sposób wykorzystanie algorytmów uczenia maszynowego i zautomatyzowanych narzędzi do etykietowania danych, przetwarzania i generowania modeli, może pomóc pilotom skupić się mniej na operacjach lotniczych, a bardziej na podejmowaniu strategicznych decyzji i zarządzaniu misjami. Airbus jest teraz w stanie analizować potencjał tych technologii w zakresie usprawnienia przyszłych operacji lotniczych, jednocześnie poprawiając bezpieczeństwo statków powietrznych i zapewniając w tym względzie utrzymanie niespotykanych dotychczas poziomów. Firma otwiera tym samym możliwości tworzenia nowych modeli biznesowych, które zmienią sposób projektowania, produkcji, pilotowania, zasilania i serwisowania samolotów.

zdjęcie: Airbus 2018 - A. Doumenjou (materiały dla mediów)

Źródło: Robotics & Automation News

Powiązane treści
Rolls Royce opracuje zrobotyzowane technologie do konserwacji silników odrzutowych
Duży wzrost na rynku statków autonomicznych
Nidec Leroy-Somer opracuje dla Airbusa wodorowe silniki do bezemisyjnego samolotu
Joby Aviation ma zgodę FAA na komercyjne świadczenie usług taksówek powietrznych
Dobra prognoza dla rynku pociągów autonomicznych
AutoFlight realizuje pierwszy w Japonii lot eVTOL
Locomation wprowadzi autonomiczne ciężarówki jeżdżące w konwoju
Rolls-Royce kupuje od Siemensa biznes samolotów elektrycznych
Rynek autonomicznych statków powietrznych
Powstał największy na świecie silnik dla samolotów pasażerskich
Fortum testuje samolot elektryczny
Nadchodzi zeroemisyjne lotnictwo - Siemens i Airbus upowszechnią elektryczne silniki dla samolotów
Przyszłość rynku autonomicznych pojazdów podwodnych
Denso i KDDI rozpoczynają testy sieci 5G dla pojazdów autonomicznych
Dla Uniwersytetu Wrocławskiego będzie pracował bezzałogowy samolot badawczy
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Stellantis wdraża mobilną technologię Datalogic w europejskich centrach dystrybucyjnych
Obudowy, złącza, komponenty
Światowe zapotrzebowanie na węże przemysłowe
Aktualności
Nowy hub logistyczny FedEx
Przemysł 4.0
Cyfrowe bliźniaki w modelowaniu zużycia energii
Roboty
Polimery FRP inspirowane origami – nowe możliwości w robotyce
Zasilanie, aparatura nn
ENERGETAB 2025 już za kilka dni! Oto krótki przewodnik targowy

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów