Długoletnie doświadczenie i rozległe know-how francuskiego producenta silników elektrycznych - który już dostarcza sprawdzone, zaawansowane technologie dla wielu wymagających odbiorców, takich jak marynarka wojenna, branża nuklearna, kolejowa, motoryzacyjna i robotyczna - teraz zaprocentować ma przy dekarbonizacji lotnictwa.
Leroy-Somer, należący od 2017 roku do japońskiej grupy Nidec, ma za zadanie zaprojektować i opracować serię prototypów silników elektrycznych spełniających bardzo wysokie wymagania w zakresie bezpieczeństwa, niezawodności, energooszczędności oraz najniższej masy w stosunku do docelowej mocy. Zespół badawczo-rozwojowy ma również za zadanie zbadać przełomowe technologie i innowacje w celu optymalizacji architektury układu napędowego samolotu. Zarządzanie projektami, projektowanie, inżynieria i prototypowanie będą realizowane z centrali w Angouleme we Francji.
Prototypy, zaprojektowane pod kątem wydajności i integracji z bezemisyjnymi silnikami Airbusa napędzanymi wodorowymi ogniwami paliwowymi, zostaną najpierw przetestowane na ziemi, na wyspecjalizowanych stanowiskach testowych. Po wstępnej kwalifikacji i walidacji zostanie przeprowadzona druga faza testów w locie.
- Cieszymy się, że firma Airbus wybrała nas do wniesienia naszej wiedzy w zakresie silników elektrycznych o wysokiej sprawności i przyczynienia się, poprzez nasze innowacyjne zespoły badawczo-rozwojowe i rozwiązania, do realizacji tego ambitnego ekologicznego projektu lotnictwa komercyjnego - mówił Jean-Michel Condamin, prezes działu silników komercyjnych i przemysłowych w firmie Nidec.
- Nasze światowej klasy możliwości badawczo-rozwojowe wniosą do Airbusa trwałe i wydajne inteligentne technologie o najlepszej w swojej klasie efektywności energetycznej do zastosowania w najbliższej przyszłości lotnictwa - dodał Eric Coupart, CTO działu silników komercyjnych i przemysłowych.
Źródło: Nidec Motor Corporation