Nidec Leroy-Somer opracuje dla Airbusa wodorowe silniki do bezemisyjnego samolotu

Firma Nidec Leroy-Somer podpisała umowę z firmą Airbus, największym na świecie producentem samolotów, na opracowanie silnika elektrycznego dla swojego prototypu napędu wykorzystującego wodorowe ogniwa paliwowe. To część dążeń Airbusa do wprowadzenia na rynek pierwszego bezemisyjnego samolotu komercyjnego do roku 2035.

Posłuchaj
00:00

Długoletnie doświadczenie i rozległe know-how francuskiego producenta silników elektrycznych - który już dostarcza sprawdzone, zaawansowane technologie dla wielu wymagających odbiorców, takich jak marynarka wojenna, branża nuklearna, kolejowa, motoryzacyjna i robotyczna - teraz zaprocentować ma przy dekarbonizacji lotnictwa.

Leroy-Somer, należący od 2017 roku do japońskiej grupy Nidec, ma za zadanie zaprojektować i opracować serię prototypów silników elektrycznych spełniających bardzo wysokie wymagania w zakresie bezpieczeństwa, niezawodności, energooszczędności oraz najniższej masy w stosunku do docelowej mocy. Zespół badawczo-rozwojowy ma również za zadanie zbadać przełomowe technologie i innowacje w celu optymalizacji architektury układu napędowego samolotu. Zarządzanie projektami, projektowanie, inżynieria i prototypowanie będą realizowane z centrali w Angouleme we Francji.

Prototypy, zaprojektowane pod kątem wydajności i integracji z bezemisyjnymi silnikami Airbusa napędzanymi wodorowymi ogniwami paliwowymi, zostaną najpierw przetestowane na ziemi, na wyspecjalizowanych stanowiskach testowych. Po wstępnej kwalifikacji i walidacji zostanie przeprowadzona druga faza testów w locie.

- Cieszymy się, że firma Airbus wybrała nas do wniesienia naszej wiedzy w zakresie silników elektrycznych o wysokiej sprawności i przyczynienia się, poprzez nasze innowacyjne zespoły badawczo-rozwojowe i rozwiązania, do realizacji tego ambitnego ekologicznego projektu lotnictwa komercyjnego - mówił Jean-Michel Condamin, prezes działu silników komercyjnych i przemysłowych w firmie Nidec.

- Nasze światowej klasy możliwości badawczo-rozwojowe wniosą do Airbusa trwałe i wydajne inteligentne technologie o najlepszej w swojej klasie efektywności energetycznej do zastosowania w najbliższej przyszłości lotnictwa - dodał Eric Coupart, CTO działu silników komercyjnych i przemysłowych.

Źródło: Nidec Motor Corporation

Powiązane treści
Rynek autonomicznych statków powietrznych
Nidec notuje pierwszą od 10 lat stratę kwartalną
CEVA Logistics rozwija współpracę z Airbusem
Nidec ACIM uruchamia w Chinach nową superfabrykę silników
Nidec ma w Indiach nową fabrykę narzędzi skrawających
Airbus przedstawia autonomiczny samolot
Dassault Systèmes i Airbus rozszerzają strategiczne partnerstwo
Continental otwiera TechCenter Hydrogen Technologies
Airbus angażuje się w program wspierania start-upów
Nadchodzi zeroemisyjne lotnictwo - Siemens i Airbus upowszechnią elektryczne silniki dla samolotów
Nidec zainwestuje 78 mld dolarów w produkcję silników elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Rynek systemów monitorowania poziomu
PLC, HMI, Oprogramowanie
Siemens i SBB cyfryzują kolej: Signaling X wprowadzi nowy standard sterowania ruchem w Szwajcarii
Obudowy, złącza, komponenty
Panasonic Industry Europe wyróżnił Farnella tytułem Dystrybutora Roku 2025
Bezpieczeństwo
Systemy awaryjnego zatrzymania OMRON - specjalne ceny
Bezpieczeństwo
Hałas w przemyśle
Przemysł 4.0
Infios i AWS tworzą inteligentny łańcuch dostaw z agentami AI

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów