W Wielkiej Brytanii kosztem 1 mld funtów powstanie gigafabryka akumulatorów

Envision AESC, partner Nissana specjalizujący się w akumulatorach, planuje budowę fabryki w Sunderland, w Wielkiej Brytanii, w ramach projektu wartego 1 mld funtów (1,17 mld euro). Obiekt EV36Zero to flagowy hub pojazdów elektrycznych (EV), który według Nissana jest pierwszym na świecie środowiskiem produkcyjnym pojazdów tego typu.

Posłuchaj
00:00

HUb będzie działać w obrębie gigafabryki akumulatorów zapewniającej moc produkcyjną na poziomie 9 GWh. Zakład będzie wyposażony we własną mikrosieć zasilaną energią odnawialną, w którą zainwestowane zostanie łącznie 1,8 mld funtów (2 mld euro). Dodatkowo fabryka ma przyjmować akumulatory, których żywotność dobiega końca, do ponownego wykorzystywania ich w systemie magazynowania energii o mocy 1 MW, znajdującym się na terenie ośrodka.

Envision AESC zintegruje uczenie maszynowe ze swoimi systemami produkcyjnymi, aby wykorzystać systemy AIoT do monitorowania, optymalizacji zużycia energii i prowadzenia konserwacji w zakładzie. Umożliwi to szybki wzrost mocy produkcyjnych, który będzie w stanie zapewnić baterie do zasilania nawet 100 tys. pojazdów elektrycznych Nissana rocznie.

Brytyjski przemysł motoryzacyjny zabiega o utworzenie sześciu takich zakładów, aby zagwarantować zdolności produkcyjne w zakresie baterii na poziomie 60 GWh rocznie. BritishVolt przeniósł na początku tego roku swoją gigafabrykę baterii o wydajności 30 GWh z Walii do pobliskiego Blyth. Envision AESC przeznaczy 450 mln funtów (523 mln euro) na budowę gigafabryki na terenie Międzynarodowego Zaawansowanego Parku Produkcyjnego (IAMP). Jak twierdzi Envision, przyczynić ma się to do powstania piątej generacji baterii, która obniży koszty i zwiększy gęstość energii o 30%.

Do 2030 roku wzrost popytu może wygenerować inwestycje sięgające do 1,8 mld funtów, 25 GWh dodatkowych mocy produkcyjnych i 4,5 tys. miejsc pracy. To sprawi, że północny wschód stanie się nowym centrum pojazdów elektrycznych w Wielkiej Brytanii, współpracującym w zakresie badań i rozwoju technologii bateryjnych, obejmując cały cykl życia akumulatora.

Projekty te stworzą łącznie 900 miejsc pracy w Nissanie i 750 w Envision, a kolejne 5 tys. w brytyjskim łańcuchu dostaw. Mikrosieć energetyczna mogłaby wpłynąć na rozwój do dziesięciu farm słonecznych generujących 132 MW, bezpośrednio połączonych z zakładem produkcyjnym, zwiększając popyt na ogniwa PV i falowniki.

Envision AESC obecnie jest właścicielem i operatorem pierwszego w Europie zakładu produkującego akumulatory, który powstał obok fabryki Nissana w Sunderland, w 2012 roku.

Źródło: EE News Europe

Powiązane treści
LG i General Motors za 2,3 mld dolarów wybudują drugą fabrykę baterii w USA
W ciągu dekady ceny baterii li-ion spadły o prawie 90%
W 2022 roku Toyota i Panasonic rozpoczną produkcję baterii li-ion
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Rynek systemów monitorowania poziomu
PLC, HMI, Oprogramowanie
Siemens i SBB cyfryzują kolej: Signaling X wprowadzi nowy standard sterowania ruchem w Szwajcarii
Obudowy, złącza, komponenty
Panasonic Industry Europe wyróżnił Farnella tytułem Dystrybutora Roku 2025
Bezpieczeństwo
Systemy awaryjnego zatrzymania OMRON - specjalne ceny
Bezpieczeństwo
Hałas w przemyśle
Przemysł 4.0
Infios i AWS tworzą inteligentny łańcuch dostaw z agentami AI

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów