Farada i Phoenix opracują system autopilota dla dronów

Farada i Phoenix Systems podejmą współpracę w celu stworzenia systemu autopilota dedykowanego certyfikowanym bezzałogowym statkom powietrznym. Zgodnie z nowymi przepisami UE, UAV wykonujące misje w przestrzeni powietrznej nad miastami, misje związane z transportem medycznym, transportem materiałów niebezpiecznych lub osób będą podlegały certyfikacji przez uprawnione agencje. Stwarza to doskonałe możliwości wykorzystania otwartego systemu operacyjnego Phoenix-RTOS, dla którego obecnie opracowywany jest pakiet certyfikacji DO-178C, potwierdzający zgodność z metodyką wytwarzania oprogramowania wymaganą w systemach lotniczych.

Posłuchaj
00:00

Współpraca polskich firm technologicznych pozwoli opracować nowy bezzałogowy statek powietrzy, który może zostać certyfikowany przez europejską agencję bezpieczeństwa lotniczego EASA i stanie się podstawą dla nowego typu usług świadczonych przez Grupę Farada. Według raportów analitycznych UAV odpowiadają za jedną z głównych technologii operacyjnych Przemysłu 5.0 o kluczowym znaczeniu dla gospodarki.

Na rynku dostępnych jest kilka popularnych rozwiązań autopilota opartych o open-source pod względem oprogramowania, jak i sprzętu. Jednak żadne z nich nie oferuje odpowiedniej architektury i pakietu certyfikacji DO-178C.

Zaprojektowane rozwiązanie ma bazować na architekturze o zwiększonej niezawodności, wykorzystującej wiele komponentów sprzętowych i mechanizmów. Dzięki zastosowaniu matrycy FPGA możliwe jest realizowanie zaawansowanych funkcji, takich jak komunikacja radiowa ze stacją naziemną oraz znaczne zminimalizowanie masy systemu autopilota. Mechanizm partycjonowania zasobów wbudowany w oprogramowanie Phoenix-RTOS i wynikający z jego nowatorskiej architektury zostanie wykorzystany do oddzielenia modułów oprogramowania. Partycjonowanie ma umożliwić łatwą integrację autopilota z innymi aplikacjami, m.in. autonomicznym sterowaniem z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i chmury obliczeniowej lub mechanizmów współpracy roju, bez konieczności ponownej certyfikacji.

Źródło: Phoenix Systems

Powiązane treści
Nowy zakład produkcyjny Phoenix Contact w Polsce
Drony przeprowadzą inspekcję turbin wiatrowych
W 2028 roku rynek dronów dostawczych będzie wart 5,6 mld dolarów
100 drzew na 100-lecie Phoenix Contact
Weź udział w konkursie xplore 2023 Technology Award!
Nanodrony przyszłością wojska?
Rynek dronów z LiDARami będzie rósł o prawie 32% rocznie
Phoenix Contact: Innowacyjność w zakresie produktów, systematyczny rozwój naszych kompetencji oraz etyczna działalność - to składniki przepisu na sto lat rozwoju na rynkach branżowych
Amerykański gigant handlowy wprowadza dostawy dronami
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Zunifikowany standard Ethernet otwiera nowe możliwości cyfryzacji przemysłu automatyki
PLC, HMI, Oprogramowanie
Siemens Mobility realizuje w Chile cyfryzację kolei
Obudowy, złącza, komponenty
Połączenia we współczesnym przemyśle - pewne, wydajne i bezpieczne
Przemysł 4.0
Uproszczenie kontroli jakości - kontrola wizyjna korzystająca z AI
Obudowy, złącza, komponenty
W Poznaniu powstanie zautomatyzowany magazyn wysokości wieżowca
Aktualności
Finansowanie używanych maszyn do obróbki metali, których wiek sięga nawet 10 lat

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów