Farada i Phoenix opracują system autopilota dla dronów

Farada i Phoenix Systems podejmą współpracę w celu stworzenia systemu autopilota dedykowanego certyfikowanym bezzałogowym statkom powietrznym. Zgodnie z nowymi przepisami UE, UAV wykonujące misje w przestrzeni powietrznej nad miastami, misje związane z transportem medycznym, transportem materiałów niebezpiecznych lub osób będą podlegały certyfikacji przez uprawnione agencje. Stwarza to doskonałe możliwości wykorzystania otwartego systemu operacyjnego Phoenix-RTOS, dla którego obecnie opracowywany jest pakiet certyfikacji DO-178C, potwierdzający zgodność z metodyką wytwarzania oprogramowania wymaganą w systemach lotniczych.

Posłuchaj
00:00

Współpraca polskich firm technologicznych pozwoli opracować nowy bezzałogowy statek powietrzy, który może zostać certyfikowany przez europejską agencję bezpieczeństwa lotniczego EASA i stanie się podstawą dla nowego typu usług świadczonych przez Grupę Farada. Według raportów analitycznych UAV odpowiadają za jedną z głównych technologii operacyjnych Przemysłu 5.0 o kluczowym znaczeniu dla gospodarki.

Na rynku dostępnych jest kilka popularnych rozwiązań autopilota opartych o open-source pod względem oprogramowania, jak i sprzętu. Jednak żadne z nich nie oferuje odpowiedniej architektury i pakietu certyfikacji DO-178C.

Zaprojektowane rozwiązanie ma bazować na architekturze o zwiększonej niezawodności, wykorzystującej wiele komponentów sprzętowych i mechanizmów. Dzięki zastosowaniu matrycy FPGA możliwe jest realizowanie zaawansowanych funkcji, takich jak komunikacja radiowa ze stacją naziemną oraz znaczne zminimalizowanie masy systemu autopilota. Mechanizm partycjonowania zasobów wbudowany w oprogramowanie Phoenix-RTOS i wynikający z jego nowatorskiej architektury zostanie wykorzystany do oddzielenia modułów oprogramowania. Partycjonowanie ma umożliwić łatwą integrację autopilota z innymi aplikacjami, m.in. autonomicznym sterowaniem z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i chmury obliczeniowej lub mechanizmów współpracy roju, bez konieczności ponownej certyfikacji.

Źródło: Phoenix Systems

Powiązane treści
Nowy zakład produkcyjny Phoenix Contact w Polsce
Drony przeprowadzą inspekcję turbin wiatrowych
W 2028 roku rynek dronów dostawczych będzie wart 5,6 mld dolarów
100 drzew na 100-lecie Phoenix Contact
Weź udział w konkursie xplore 2023 Technology Award!
Nanodrony przyszłością wojska?
Rynek dronów z LiDARami będzie rósł o prawie 32% rocznie
Phoenix Contact: Innowacyjność w zakresie produktów, systematyczny rozwój naszych kompetencji oraz etyczna działalność - to składniki przepisu na sto lat rozwoju na rynkach branżowych
Amerykański gigant handlowy wprowadza dostawy dronami
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Rozbudowa zakładu w Mławie
Obudowy, złącza, komponenty
TraceParts i Leo AI przedefiniują wyszukiwanie części do projektów
Zasilanie, aparatura nn
PGE buduje magazyn energii
Aktualności
Niedobór infrastruktury magazynowej w Europie przekracza wartość 150 mld euro
Aktualności
Nowa inwestycja firmy Marbo
Pomiary
Datalogic wzmacnia partnerstwo ze StayLinked

VARTECH Industry System Cleaner od Texaco – niezawodny sposób w walce z osadami lakierowymi w układach przemysłowych

Powstawanie osadów lakierowych to jedno z kluczowych wyzwań utrzymania ruchu w turbinach, sprężarkach i systemach hydraulicznych. Zanieczyszczenia tego typu skutkują podwyższonymi temperaturami pracy, spadkiem efektywności energetycznej i ryzykiem awarii, które generują kosztowne przestoje. VARTECH Industrial System Cleaner marki Texaco został opracowany tak, aby usuwać osady w trakcie normalnej pracy urządzeń. W połączeniu z olejami Texaco i systematyczną diagnostyką olejową tworzy kompleksowy system ochrony – od czyszczenia instalacji po długookresową kontrolę procesów starzenia. Skuteczność rozwiązania potwierdzają wdrożenia w różnych gałęziach przemysłu.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów