Farada i Phoenix opracują system autopilota dla dronów

Farada i Phoenix Systems podejmą współpracę w celu stworzenia systemu autopilota dedykowanego certyfikowanym bezzałogowym statkom powietrznym. Zgodnie z nowymi przepisami UE, UAV wykonujące misje w przestrzeni powietrznej nad miastami, misje związane z transportem medycznym, transportem materiałów niebezpiecznych lub osób będą podlegały certyfikacji przez uprawnione agencje. Stwarza to doskonałe możliwości wykorzystania otwartego systemu operacyjnego Phoenix-RTOS, dla którego obecnie opracowywany jest pakiet certyfikacji DO-178C, potwierdzający zgodność z metodyką wytwarzania oprogramowania wymaganą w systemach lotniczych.

Posłuchaj
00:00

Współpraca polskich firm technologicznych pozwoli opracować nowy bezzałogowy statek powietrzy, który może zostać certyfikowany przez europejską agencję bezpieczeństwa lotniczego EASA i stanie się podstawą dla nowego typu usług świadczonych przez Grupę Farada. Według raportów analitycznych UAV odpowiadają za jedną z głównych technologii operacyjnych Przemysłu 5.0 o kluczowym znaczeniu dla gospodarki.

Na rynku dostępnych jest kilka popularnych rozwiązań autopilota opartych o open-source pod względem oprogramowania, jak i sprzętu. Jednak żadne z nich nie oferuje odpowiedniej architektury i pakietu certyfikacji DO-178C.

Zaprojektowane rozwiązanie ma bazować na architekturze o zwiększonej niezawodności, wykorzystującej wiele komponentów sprzętowych i mechanizmów. Dzięki zastosowaniu matrycy FPGA możliwe jest realizowanie zaawansowanych funkcji, takich jak komunikacja radiowa ze stacją naziemną oraz znaczne zminimalizowanie masy systemu autopilota. Mechanizm partycjonowania zasobów wbudowany w oprogramowanie Phoenix-RTOS i wynikający z jego nowatorskiej architektury zostanie wykorzystany do oddzielenia modułów oprogramowania. Partycjonowanie ma umożliwić łatwą integrację autopilota z innymi aplikacjami, m.in. autonomicznym sterowaniem z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i chmury obliczeniowej lub mechanizmów współpracy roju, bez konieczności ponownej certyfikacji.

Źródło: Phoenix Systems

Powiązane treści
Nowy zakład produkcyjny Phoenix Contact w Polsce
Drony przeprowadzą inspekcję turbin wiatrowych
W 2028 roku rynek dronów dostawczych będzie wart 5,6 mld dolarów
100 drzew na 100-lecie Phoenix Contact
Weź udział w konkursie xplore 2023 Technology Award!
Nanodrony przyszłością wojska?
Rynek dronów z LiDARami będzie rósł o prawie 32% rocznie
Phoenix Contact: Innowacyjność w zakresie produktów, systematyczny rozwój naszych kompetencji oraz etyczna działalność - to składniki przepisu na sto lat rozwoju na rynkach branżowych
Amerykański gigant handlowy wprowadza dostawy dronami
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
Połączenia we współczesnym przemyśle - pewne, wydajne i bezpieczne
Przemysł 4.0
Uproszczenie kontroli jakości - kontrola wizyjna korzystająca z AI
Obudowy, złącza, komponenty
W Poznaniu powstanie zautomatyzowany magazyn wysokości wieżowca
Aktualności
Finansowanie używanych maszyn do obróbki metali, których wiek sięga nawet 10 lat
Bezpieczeństwo
Polski producent armatury przemysłowej uzyskał amerykański certyfikat ASME
Przemysł 4.0
Maspex zmodernizował system sterowania linii produkcyjnej

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów