Amoniak jako potencjalne paliwo dla energetyki

Japońska spółka Mitsui planuje zainwestować ponad 100 mld jenów (899 mln dolarów) w budowę zakładu produkującego paliwo bazujące na amoniaku, które podczas spalania nie emituje dwutlenku węgla. Zakład, który ma powstać w Australii Zachodniej, będzie mógł przesyłać do Japonii 1 mln ton paliwa rocznie.

Posłuchaj
00:00

Oczekuje się, że ten ruch pomoże japońskiemu rządowi osiągnąć cel, jakim jest zakup 3 mln ton amoniaku w 2030 roku. Firmy Mitsui, Mitsubishi i Itochu podjęły już decyzję o produkcji 1 mln ton amoniaku rocznie w Kanadzie. Mitsubishi ma również plany związane z produkcją w USA, które chce zrealizować w drugiej połowie tej dekady.

Mitsui wybuduje zakład w pobliżu pola gazowego, w którym posiada 50% udziałów. Będzie wykorzystywać tamtejszy gaz do produkcji amoniaku, który będzie eksportowany do Japonii i dostarczany krajowym firmom energetycznym w 2028 roku. Na tym obszarze, w pobliżu fabryki zostaną zainstalowane kompresory gazu odpadowego. Dwutlenek węgla emitowany podczas produkcji będzie sprężany i magazynowany w złożu gazu odpadowego.

Według szacunków, koszt wytworzenia energii elektrycznej przy użyciu paliwa na bazie amoniaku wynosi 23,5 jena (21 centów) za kilowatogodzinę, co stanowi około jedną czwartą ceny wodoru. Prawie 90% z 200 mln ton rocznej światowej produkcji amoniaku jest przeznaczona do wytwarzania środków rolniczych. Technologie produkcji i transportu tego paliwa cysternami została już w pełni dopracowana, jednak w przypadku zastosowań energetycznych obecne rozwiązania mogą być niewystarczające.

Źródło: Nikkei Asia

Powiązane treści
Konin pierwszym miastem w Polsce z autobusem na wodór
Do 2025 roku wartość rynku wodoru przekroczy 12 mld dolarów
Chłodzenie z użyciem amoniaku - co należy mieć na uwadze
Samsung SDI zbuduje fabrykę baterii w USA, w stanie Illinois
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
FedEx otwiera nowe centrum logistyczne na lotnisku w Tallinie – połączy Estonię z globalnymi rynkami
Silniki i napędy
Rośnie zapotrzebowanie na materiały magnetycznie miękkie
Bezpieczeństwo
Rynek rękawic spawalniczych
Przemysł 4.0
Panasonic i ZF Automotive – trzy dekady współpracy, które napędzają innowacje
Przemysł 4.0
Big Data w produkcji
Silniki i napędy
Siemens Mobility prezentuje Vectrain na TRAKO 2025 – nowa jakość w europejskiej mobilności pasażerskiej

VARTECH Industry System Cleaner od Texaco – niezawodny sposób w walce z osadami lakierowymi w układach przemysłowych

Powstawanie osadów lakierowych to jedno z kluczowych wyzwań utrzymania ruchu w turbinach, sprężarkach i systemach hydraulicznych. Zanieczyszczenia tego typu skutkują podwyższonymi temperaturami pracy, spadkiem efektywności energetycznej i ryzykiem awarii, które generują kosztowne przestoje. VARTECH Industrial System Cleaner marki Texaco został opracowany tak, aby usuwać osady w trakcie normalnej pracy urządzeń. W połączeniu z olejami Texaco i systematyczną diagnostyką olejową tworzy kompleksowy system ochrony – od czyszczenia instalacji po długookresową kontrolę procesów starzenia. Skuteczność rozwiązania potwierdzają wdrożenia w różnych gałęziach przemysłu.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów