Początkowo po ogłoszeniu decyzji przez GM straty południowokoreańskich spółek - LG Chem i LG Electronics - wyniosły 1,2 mld dolarów. W sierpniu General Motors rozszerzył zakres działań związanych z wymianą modułów w pojazdach EV do ponad 140 tys. pojazdów. Wspomniane moduły bateryjne wyprodukowane przez LG stwarzały wysokie ryzyko pożaru.
Warunki zawarte w umowie między LG a General Motors pomogą amerykańskiemu producentowi rozwiązać ten problem. Firma zaleca, aby właściciele elektrycznych Chevroletów parkowali swoje pojazdy w otwartej przestrzeni w odległości od innych co najmniej 50 ft ze względu na ryzyko pożaru. LG wskazuje, że ostateczne koszty tej operacji mogą ulec zmianie, w zależności od liczby wymienionych pakietów bateryjnych.
Po przeprowadzeniu przez LG i General Motors wspólnych badań w zainstalowanych bateriach znaleziono dwie rzadko występujące wady, które mogą być przyczyną pożarów - są nimi rozdarta elektroda i nieprawidłowo ułożony separator. Oczekuje się, że prace związane z wymianą i naprawą rozpoczną się w tym miesiącu.
W bieżącym kwartale LG Chem poniesie straty w wysokości 620 mld wonów. LG Electronics, który zajmuje się pakietowaniem ogniw, odnotuje straty w wysokości 480 mld wonów.
Źródło: Reuters