Cele w zakresie elektryfikacji motoryzacji niemożliwe do osiągnięcia

Ankieta przeprowadzona wśród prawie 600 liderów branży motoryzacyjnej na całym świecie wykazała, że ​​ponad połowa (59%) uważa, iż ​​cele związane z wprowadzaniem pojazdów elektrycznych nie są możliwe do osiągnięcia w założonych terminach.

Posłuchaj
00:00

Ankieta Automotive Manufacturing Outlook, zlecona przez ABB Robotics i magazyn Automotive Manufacturing Solutions, ujawnia obawy związane z wysokimi potrzebami w zakresie inwestycji, niedoborami surowców, słabą infrastrukturą ładowania, niewystarczającą przepustowością sieci oraz wyzwaniami związanymi z dostosowaniem się do nowych łańcuchów dostaw akumulatorów.

Chociaż 28% ankietowanych uważa, że ​​terminy są osiągalne, twierdzą oni również, że pojawią się istotne wyzwania. Jednak 18% uważa, że ​​obecne cele nigdy nie zostaną osiągnięte, a tylko 11% jest zdania, że ​​krajowe cele dotyczące wdrażania pojazdów elektrycznych w latach 2030-2040 są realistyczne.

Firma ABB sugeruje, że odpowiedzią na te problemy są elastyczne, modułowe komórki produkcyjne, które są cyfrowo połączone w sieć oraz obsługiwane przez inteligentne autonomiczne roboty mobilne (AMR). Argumentuje, że wyższy poziom elastycznej automatyzacji mógłby rozwiązać niedobory siły roboczej i pozwoliłby na skalowanie w górę lub w dół, w zależności od zapotrzebowania, co z kolei dałoby możliwość uniknięcia znacznych nakładów kapitałowych.

Ponad jedna czwarta (26%) ankietowanych postrzega słabą infrastrukturę ładowania jako główną przeszkodę dla szerszego zastosowania pojazdów elektrycznych, a 17% uważa, że główną barierą dla ich upowszechnienia są wysokie ceny pojazdów. Prawie jedna piąta (19%) wskazała wyzwania związane z dostosowaniem się do nowych łańcuchów dostaw akumulatorów jako kluczową barierę, a 16% wyraziło zaniepokojenie wymaganymi wysokimi poziomami inwestycji kapitałowych.

Zapytani o zapewnienie zrównoważonej produkcji, liderzy branży byli bardziej pozytywnie nastawieni - 80% przewidywało, że zrównoważony rozwój jest możliwy do osiągnięcia, a tylko 4% uważało, że nie będzie to możliwe. Blisko jedna czwarta (24%) ankietowanych uważa, że ​​głównym wyzwaniem stojącym na drodze do osiągnięcia zrównoważonej produkcji są wysokie koszty kapitałowe. ABB twierdzi, że to automatyzacja - wraz z łatwiejszym dostępem, integracją i użytkowaniem robotów - będzie kluczowym czynnikiem umożliwiającym zapewnienie zrównoważonej produkcji.

Źródło: Drives & Controls

Powiązane treści
Azjatycki sektor motoryzacyjny w natarciu
W jakim kierunku zmierza transformacja produkcji samochodów?
Toyota w 2025 roku rozpocznie produkcję elektrycznych SUV-ów w USA
Produkcja pojazdów elektrycznych winduje sprzedaż robotów przemysłowych do rekordowych poziomów
BMW inwestuje 1,7 mld dolarów w produkcję pojazdów elektrycznych w USA
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
Vertiv sfinalizował przejęcie Great Lakes Data Racks & Cabinets
Roboty
Roboty kanibale w służbie nauki. To może być idealne ciało dla AI
Silniki i napędy
Control Techniques Dynamics łączy siły z Nidec Drives
Silniki i napędy
Współpraca BMW i SEW-EURODRIVE - zaawansowana technologia produkcji modułów akumulatorowych
Roboty
Ten futrzany robot AI ma 4 miliony osobowości. Moflin wzbudza zachwyt u Japonek
Obudowy, złącza, komponenty
Technologia w górę, koszty w dół – kiedy plastik zmienia reguły gry

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów