Do 2035 roku na świecie będzie ponad 56 mln zautomatyzowanych pojazdów lekkich

Nowy raport Guidehouse Insights przedstawia jak zmieni się rynek lekkich pojazdów AV (LDAV) w latach 2023-2035, koncentrując się w szczególności na pojazdach z automatyzacją poziomu 4 (L4) i poziomów wyższych, czyli takich, w których kierowcy w określonych warunkach mogą oderwać ręce od kierownicy i wzrok od drogi, i nie muszą kontrolować pojazdu.

Posłuchaj
00:00

Technologia pojazdów zautomatyzowanych (AV) szybko się rozwija i może zmienić sposób, w jaki ludzie postrzegają samochody, zarówno prywatnie, jak i komercyjnie. Guidehouse Insights przewiduje, że do 2035 r. znacząco wzrośnie upowszechnienie LDAV L4 na całym świecie. Analitycy przewidują, że liczba LDAV L4 wdrażanych co roku wzrośnie z mniej niż 30 tys. w 2023 r. do 56,4 mln w roku 2035, przy wskaźniku wzrostu CAGR na poziomie 88,4%.

- Dzień, w którym nie będzie trzeba w ogóle prowadzić posiadanego samochodu jest jeszcze oddalony o co najmniej 10 lat, a prawdopodobnie dalej, ale nadchodzi rewolucja w sprzęcie i oprogramowaniu do automatyzacji, a przez najbliższe 10 lat rozwoju i wdrażania AV zapewne będziemy obserwować znaczące dojrzewanie technologii. Konsekwencje rynkowe tej technologii są ogromne, przy czym istnieje wiele czynników napędzających jej rozwój, a także kilka, które mogą ją powstrzymać - mówi Sam Abuelsamid, główny analityk w Guidehouse Insights.

Obiecujące dla szerszego zastosowania pojazdów LDAV L4 jest dojrzewanie technologii autonomicznej jazdy, konsolidacja najważniejszych graczy do mniejszej liczby firm, liberalne otoczenie regulacyjne i dostrzeganie potencjalnych korzyści w zakresie bezpieczeństwa. Zgodnie z raportem, większość barier dla wdrożenia L4 LDAV jest związana z faktem, że przy tak młodej branży istnieje wiele możliwości zahamowania jej wzrostu.

Raport "Light Duty Automated Vehicles" analizuje rozwijający się rynek pojazdów L4 LDAV i ich wchodzenie na rynek pojazdów lekkich (LDV), przyglądając się czynnikom ten wschodzący rynek napędzającym, a także barierom, które mogą jego wzrost powstrzymać. Dokument przewiduje, w jaki sposób rynek LDAV będzie rósł w latach 2023-2035, a także jakich rocznych przychodów mogą oczekiwać producenci samochodów po wdrożeniu sprzętu potrzebnego do autonomii L4. Guidehouse Insights przewiduje również, jaki procent pojazdów LDAV L4 będą stanowić pojazdy konsumenckie w porównaniu z komercyjnymi robotami lub pojazdami dostawczymi.

Źródło: Electronic Specifier

Powiązane treści
Prognoza dla rynku autonomicznych robotów mobilnych
Rośnie zaufanie do pojazdów autonomicznych
Rynek autonomicznych traktorów będzie rósł o 22% rocznie
Autonomiczne roboty mobilne będą sprawniejsze dzięki oprogramowaniu
W Kalifornii ruszyły autonomiczne dostawy żywności
Przyszłość rynku autonomicznych wózków widłowych
Caterpillar marką o największej na świecie liczbie autonomicznych ciężarówek
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
Połączenia we współczesnym przemyśle - pewne, wydajne i bezpieczne
Przemysł 4.0
Uproszczenie kontroli jakości - kontrola wizyjna korzystająca z AI
Obudowy, złącza, komponenty
W Poznaniu powstanie zautomatyzowany magazyn wysokości wieżowca
Aktualności
Finansowanie używanych maszyn do obróbki metali, których wiek sięga nawet 10 lat
Bezpieczeństwo
Polski producent armatury przemysłowej uzyskał amerykański certyfikat ASME
Przemysł 4.0
Maspex zmodernizował system sterowania linii produkcyjnej

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów