Do 2035 roku na świecie będzie ponad 56 mln zautomatyzowanych pojazdów lekkich
| Gospodarka AktualnościNowy raport Guidehouse Insights przedstawia jak zmieni się rynek lekkich pojazdów AV (LDAV) w latach 2023-2035, koncentrując się w szczególności na pojazdach z automatyzacją poziomu 4 (L4) i poziomów wyższych, czyli takich, w których kierowcy w określonych warunkach mogą oderwać ręce od kierownicy i wzrok od drogi, i nie muszą kontrolować pojazdu.
Technologia pojazdów zautomatyzowanych (AV) szybko się rozwija i może zmienić sposób, w jaki ludzie postrzegają samochody, zarówno prywatnie, jak i komercyjnie. Guidehouse Insights przewiduje, że do 2035 r. znacząco wzrośnie upowszechnienie LDAV L4 na całym świecie. Analitycy przewidują, że liczba LDAV L4 wdrażanych co roku wzrośnie z mniej niż 30 tys. w 2023 r. do 56,4 mln w roku 2035, przy wskaźniku wzrostu CAGR na poziomie 88,4%.
- Dzień, w którym nie będzie trzeba w ogóle prowadzić posiadanego samochodu jest jeszcze oddalony o co najmniej 10 lat, a prawdopodobnie dalej, ale nadchodzi rewolucja w sprzęcie i oprogramowaniu do automatyzacji, a przez najbliższe 10 lat rozwoju i wdrażania AV zapewne będziemy obserwować znaczące dojrzewanie technologii. Konsekwencje rynkowe tej technologii są ogromne, przy czym istnieje wiele czynników napędzających jej rozwój, a także kilka, które mogą ją powstrzymać - mówi Sam Abuelsamid, główny analityk w Guidehouse Insights.
Obiecujące dla szerszego zastosowania pojazdów LDAV L4 jest dojrzewanie technologii autonomicznej jazdy, konsolidacja najważniejszych graczy do mniejszej liczby firm, liberalne otoczenie regulacyjne i dostrzeganie potencjalnych korzyści w zakresie bezpieczeństwa. Zgodnie z raportem, większość barier dla wdrożenia L4 LDAV jest związana z faktem, że przy tak młodej branży istnieje wiele możliwości zahamowania jej wzrostu.
Raport "Light Duty Automated Vehicles" analizuje rozwijający się rynek pojazdów L4 LDAV i ich wchodzenie na rynek pojazdów lekkich (LDV), przyglądając się czynnikom ten wschodzący rynek napędzającym, a także barierom, które mogą jego wzrost powstrzymać. Dokument przewiduje, w jaki sposób rynek LDAV będzie rósł w latach 2023-2035, a także jakich rocznych przychodów mogą oczekiwać producenci samochodów po wdrożeniu sprzętu potrzebnego do autonomii L4. Guidehouse Insights przewiduje również, jaki procent pojazdów LDAV L4 będą stanowić pojazdy konsumenckie w porównaniu z komercyjnymi robotami lub pojazdami dostawczymi.
źródło: Electronic Specifier