Superhumanoid Mech wkracza do akcji - Sagawa Express testuje przełomową automatykę załadunku

Firma Sagawa Express rozpoczęła operacyjne testy robota Mech firmy Dexterity – zaawansowanego „superhumanoida” wspieranego przez technologię Physical AI. Innowacyjne rozwiązanie ma usprawnić proces załadunku ciężarówek i odpowiedzieć na wyzwania kadrowe w japońskiej logistyce.

Posłuchaj
00:00

Jedna z największych japońskich firm logistycznych, Sagawa Express, oficjalnie zatwierdziła rozpoczęcie operacyjnych testów robota przemysłowego Mech firmy Dexterity w swoim centrum przeładunkowym X Frontier w Tokio. Decyzję tę podjęto po zakończeniu wymagających testów jakościowych, przeprowadzonych we współpracy z firmą Sumitomo Corporation.

Pierwsze wdrożenie robota Mech w infrastrukturze Sagawa miało miejsce w maju 2025 roku.

Skuteczność robota Mech w testach załadunku

Podczas prób przeprowadzanych w siedzibie Dexterity, robot Mech nie tylko spełnił, ale nawet przewyższył rygorystyczne normy jakościowe oraz wydajnościowe, zdefiniowane przez Sagawa Express.

Dexterity, Sumitomo i Sagawa planują dalsze wspólne pilotaże tej technologii w Japonii, a po pomyślnym zakończeniu fazy walidacyjnej w centrum X Frontier – jej skalowanie na kolejne lokalizacje.

Według przedstawicieli Dexterity, jest to istotny krok na drodze do powszechnego zastosowania robota Mech w środowiskach przemysłowych. Dzięki wykorzystaniu tzw. Physical AI – sztucznej inteligencji wspierającej fizyczną interakcję z otoczeniem – Mech potrafi szybciej pakować, sięgać wyżej i podnosić cięższe ładunki, co czyni go rewolucyjnym rozwiązaniem w zakresie automatyzacji załadunku pojazdów ciężarowych.

- To nie tylko przełom dla Physical AI i robotyki, ale punkt zwrotny dla całej branży logistycznej – powiedział Samir Menon, CEO Dexterity. – Dzięki robotowi Mech udowodniliśmy, że roboty wspierane przez AI mogą wykonywać coraz bardziej złożone i dynamiczne zadania – nie tylko na dużą skalę i z odpowiednią szybkością, ale również z niezawodnością i bezpieczeństwem wymaganym w zastosowaniach przemysłowych.

Japoński sektor logistyczny na rozdrożu

Zatwierdzenie wdrożenia robota Mech ma miejsce w kluczowym momencie. Branża logistyczna w Japonii stoi w obliczu poważnego wyzwania – nowe regulacje ograniczające godziny nadliczbowe kierowców ciężarówek mogą sprawić, że do 2030 roku aż jedna trzecia ładunków nie zostanie dostarczona. Wdrożenie robota Mech ma pomóc w rozwiązaniu tego problemu poprzez automatyzację stresujących i fizycznie obciążających zadań załadunkowych.

- Innowacyjne podejście Dexterity do robotyki oraz zaawansowane możliwości Physical AI dają nam przekonanie, że technologia ta spełni nasze rygorystyczne wymagania operacyjne – stwierdził Seiichi Watanabe, dyrektor departamentu sieci transportowej w Sagawa Express. – Dotychczasowe wyniki Mech pokazują jego potencjał do transformacji naszego sposobu zarządzania procesem załadunku. Widzimy w Dexterity i Sumitomo zaufanych partnerów we wdrażaniu i skalowaniu tej technologii w Japonii.

Źródło: dexterity

Powiązane treści
Nowe narzędzie do uczenia robotów bez kodu
20 mln dolarów dla Motor Ai na rozwój bezpiecznej jazdy autonomicznej
Humanoidalny robot odporny na warunki atmosferyczne
DHL uruchamia flotę 138 robotów Exotec – rewolucja automatyzacji magazynowej w logistyce farmaceutycznej
Pierwszy na świecie humanoidalny robot z funkcją samodzielnej wymiany baterii
Wyniki finansowe firmy KUKA
Chiński robot zastąpi rolnika. Pracują szybciej, taniej i bez chemii
Sztuczna inteligencja uczy robota pokonywać każdy teren
Globalny rynek robotów przemysłowych skurczył się o 5,8%
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Roboty w Polsce - najwięcej nowych instalacji w motoryzacji
Przemysł 4.0
MAAG Polska rozbudowuje fabrykę obrzeży meblowych
Aktualności
Exotec świętuje 10 lat innowacji i wyznacza nową erę technologii magazynowej
Zasilanie, aparatura nn
Energia dostarczana i rozdzielana inteligentnie
Zasilanie, aparatura nn
Energetab 2025 – trzy dni pod prądem
Roboty
Humanoidalny robot odporny na warunki atmosferyczne

Fiix – system CMMS do cyfrowego zarządzania utrzymaniem ruchu w każdym środowisku przemysłowym

Systemy CMMS wciąż są kojarzone z rozwiązaniami dedykowanymi wyłącznie największym zakładom przemysłowym. Tymczasem wyzwania związane z zarządzaniem utrzymaniem ruchu występują również w mniejszych przedsiębiorstwach, dysponujących zaledwie kilkoma maszynami.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów