Superhumanoid Mech wkracza do akcji - Sagawa Express testuje przełomową automatykę załadunku

Firma Sagawa Express rozpoczęła operacyjne testy robota Mech firmy Dexterity – zaawansowanego „superhumanoida” wspieranego przez technologię Physical AI. Innowacyjne rozwiązanie ma usprawnić proces załadunku ciężarówek i odpowiedzieć na wyzwania kadrowe w japońskiej logistyce.

Posłuchaj
00:00

Jedna z największych japońskich firm logistycznych, Sagawa Express, oficjalnie zatwierdziła rozpoczęcie operacyjnych testów robota przemysłowego Mech firmy Dexterity w swoim centrum przeładunkowym X Frontier w Tokio. Decyzję tę podjęto po zakończeniu wymagających testów jakościowych, przeprowadzonych we współpracy z firmą Sumitomo Corporation.

Pierwsze wdrożenie robota Mech w infrastrukturze Sagawa miało miejsce w maju 2025 roku.

Skuteczność robota Mech w testach załadunku

Podczas prób przeprowadzanych w siedzibie Dexterity, robot Mech nie tylko spełnił, ale nawet przewyższył rygorystyczne normy jakościowe oraz wydajnościowe, zdefiniowane przez Sagawa Express.

Dexterity, Sumitomo i Sagawa planują dalsze wspólne pilotaże tej technologii w Japonii, a po pomyślnym zakończeniu fazy walidacyjnej w centrum X Frontier – jej skalowanie na kolejne lokalizacje.

Według przedstawicieli Dexterity, jest to istotny krok na drodze do powszechnego zastosowania robota Mech w środowiskach przemysłowych. Dzięki wykorzystaniu tzw. Physical AI – sztucznej inteligencji wspierającej fizyczną interakcję z otoczeniem – Mech potrafi szybciej pakować, sięgać wyżej i podnosić cięższe ładunki, co czyni go rewolucyjnym rozwiązaniem w zakresie automatyzacji załadunku pojazdów ciężarowych.

- To nie tylko przełom dla Physical AI i robotyki, ale punkt zwrotny dla całej branży logistycznej – powiedział Samir Menon, CEO Dexterity. – Dzięki robotowi Mech udowodniliśmy, że roboty wspierane przez AI mogą wykonywać coraz bardziej złożone i dynamiczne zadania – nie tylko na dużą skalę i z odpowiednią szybkością, ale również z niezawodnością i bezpieczeństwem wymaganym w zastosowaniach przemysłowych.

Japoński sektor logistyczny na rozdrożu

Zatwierdzenie wdrożenia robota Mech ma miejsce w kluczowym momencie. Branża logistyczna w Japonii stoi w obliczu poważnego wyzwania – nowe regulacje ograniczające godziny nadliczbowe kierowców ciężarówek mogą sprawić, że do 2030 roku aż jedna trzecia ładunków nie zostanie dostarczona. Wdrożenie robota Mech ma pomóc w rozwiązaniu tego problemu poprzez automatyzację stresujących i fizycznie obciążających zadań załadunkowych.

- Innowacyjne podejście Dexterity do robotyki oraz zaawansowane możliwości Physical AI dają nam przekonanie, że technologia ta spełni nasze rygorystyczne wymagania operacyjne – stwierdził Seiichi Watanabe, dyrektor departamentu sieci transportowej w Sagawa Express. – Dotychczasowe wyniki Mech pokazują jego potencjał do transformacji naszego sposobu zarządzania procesem załadunku. Widzimy w Dexterity i Sumitomo zaufanych partnerów we wdrażaniu i skalowaniu tej technologii w Japonii.

Źródło: dexterity

Powiązane treści
Nowe narzędzie do uczenia robotów bez kodu
20 mln dolarów dla Motor Ai na rozwój bezpiecznej jazdy autonomicznej
DHL uruchamia flotę 138 robotów Exotec – rewolucja automatyzacji magazynowej w logistyce farmaceutycznej
Pierwszy na świecie humanoidalny robot z funkcją samodzielnej wymiany baterii
Wyniki finansowe firmy KUKA
Chiński robot zastąpi rolnika. Pracują szybciej, taniej i bez chemii
Sztuczna inteligencja uczy robota pokonywać każdy teren
Globalny rynek robotów przemysłowych skurczył się o 5,8%
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
Big Data w produkcji
Silniki i napędy
Siemens Mobility prezentuje Vectrain na TRAKO 2025 – nowa jakość w europejskiej mobilności pasażerskiej
Aktualności
Przyszłość branży celulozowo-papierniczej
Roboty
NVIDIA i Technology Innovation Institute otwierają w Abu Zabi pierwsze na Bliskim Wschodzie laboratorium AI i robotyki
Zasilanie, aparatura nn
Lampy zasilane fotowoltaiką
Aktualności
Bosch zamraża miliardową inwestycję na Dolnym Śląsku. Powód: polityczna niepewność

Fiix – system CMMS do cyfrowego zarządzania utrzymaniem ruchu w każdym środowisku przemysłowym

Systemy CMMS wciąż są kojarzone z rozwiązaniami dedykowanymi wyłącznie największym zakładom przemysłowym. Tymczasem wyzwania związane z zarządzaniem utrzymaniem ruchu występują również w mniejszych przedsiębiorstwach, dysponujących zaledwie kilkoma maszynami.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów